|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Dec 03, 2007 6:17 pm
De volgende dag kwam de kleine man, en zij begon met TIMOTEEGRAS, ICHABOD, BENJAMIN, JEREMIAH, en alle namen zij zich kon herinneren; maar aan allen en elk van hen zei hij, ' Mevrouw, dat niet mijn naam.' is
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Dec 03, 2007 6:20 pm
De tweede dag die zij met alle komische namen is begonnen zij kon vernemen, krom-BENEN, HUNCHBACK, oplichter-STELEN, enz. zo op; maar de kleine heer zei nog aan elke één van hen, ' Mevrouw, dat niet mijn naam.' is
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Dec 03, 2007 6:21 pm
Derde dag één van de boodschappers kwam terug, en gezegd, ' ik heb twee dagen gereist zonder een andere namen te vernemen; maar gisteren, aangezien ik een hoge heuvel beklom, onder de bomen van het bos waar de vos en de hazen elkaar goede nacht boden, zag ik een kleine hut; en vóór de hut gebrand een brand; en rond de brand danste een grappige kleine dwerg op één been, en zong: ' "Merrily het feest dat ik zal maken. Vandaag zal ik, morgen brouwen bakken; Merrily zal ik dansen en zal zingen, want volgende dag een vreemdeling zal brengen. Weinig doet mijn damedroom Rumpelstiltskin is mijn naam!"'
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Dec 03, 2007 6:23 pm
Toen de koningin dit hoorde sprong zij voor vreugde, en zodra haar weinig vriend zij ging zitten op haar troon kwam, en riep al haar hofronde om van de pret te genieten; en de verpleegster die door haar partij met de baby in haar wapens wordt bevonden, alsof het vrij klaar om was worden opgegeven.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Dec 03, 2007 6:25 pm
Dan begon de kleine man bij de gedachte te grinniken van het hebben van het slechte kind, om naar huis met hem aan zijn hut in het hout te nemen; en hij schreeuwde nu, ', dame, wat mijn naam?' is
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Dec 03, 2007 6:27 pm
' Is het JOHN?' gevraagd zij. ' Nr, mevrouw!' ' Is het TOM?' ' Nr, mevrouw!' ' Is het JEMMY?' ' Het is niet.' ' Kan uw naam RUMPELSTILTSKIN?' zijn zei slyly de dame. ' Één of andere heks vertelde u dat! - - één of andere heks vertelde u dat!' schreeuwde de kleine man, en stormde diep zijn juiste voet in een woede zo in de vloer, dat hij werd gedwongen om greep te leggen van het met beide handen om het uit te trekken.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Dec 03, 2007 6:29 pm
Dan maakte hij het beste weg van zijn manier, terwijl de verpleegster lachte en de baby kraaide; en al hof jeered bij hem want hebben gehadd zo veel probleem voor niets, en gezegd, ' wij u een zeer goede ochtend, en een vrolijk feest, M. RUMPLESTILTSKIN!' wensen
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Dec 03, 2007 6:30 pm
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Dec 11, 2007 6:47 pm
KNAPPE ELSIE Er was eens een mens die een dochter had die Knappe Elsie werd genoemd. En toen zij was gegroeid zei haar vader: ' Wij zullen haar gehuwd.' krijgen ' Ja, ' zei de moeder, ' als slechts iemand zou komen wie haar.' zou hebben
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Dec 11, 2007 6:49 pm
Uitvoerig kwam een mens uit een afstand en streefde haar na, die Hans werd genoemd; maar hij bepaalde dat Knappe Elsie werkelijk slim zou moeten zijn. ' Oh, ' zei de vader, ' zij heeft overvloed van goede betekenis '; en de moeder zei: ' Oh, kan zij de wind zien komend op de straat, en de vliegen horen hoestend.'
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Dec 11, 2007 6:51 pm
' Goed, ' bovengenoemde Hans, ' als zij niet werkelijk slim is, zal ik haar niet.' hebben Toen zij bij diner zaten en hadden gegeten, zei de moeder: ' Elsie, gaat in de kelder en haalt wat bier.'
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Dec 11, 2007 6:53 pm
Dan Knappe Elsie nam de waterkruik van de muur, ging in de kelder, en onttrok levendig het deksel aangezien zij ging, zodat de tijd niet zou kunnen lang lijken. Toen zij hieronder was haalde zij zich een stoel, en het vóór het vat plaatsen zodat zij geen behoefte had te buigen, en kwetste achter haar of deed zich geen onverwachte verwonding.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Dec 11, 2007 6:56 pm
Dan plaatste zij het blik vóór haar, en draaide de kraan, en terwijl het bier was lopend zij zou laten nutteloos omhoog haar ogen niet zijn, maar keek naar de muur, en na veel peering hier en daar, zaag een pikhouweel precies boven haar, die de metselaars toevallig daar hadden verlaten.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Dec 11, 2007 6:58 pm
Dan begon Knappe Elsie te huilen en zei: ' Als ik Hans krijg, en wij een kind hebben, en hij groot groeit, en wij hem hier in de kelder sturen om bier te trekken, dan zal de pikhouweel op zijn hoofd vallen en zal hem.' doden Dan zat zij en huilde en gilde met al sterkte van haar lichaam, over misfortune die vóór haar legt.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Dec 11, 2007 7:01 pm
Die wachtten boven op de drank, maar Knappe Elsie kwam niet nog. Dan zei de vrouw aan de bediende: ' Daal enkel in de kelder en zie waar Elsie.' is Het meisje ging en vond haar zitting voor het vat, luid gillend. ' Elsie waarom u?' huilt vroeg het meisje. ' Ah, ' hebben zij antwoordde, ' de reden van I niet te huilen? Als ik Hans krijg, en wij een kind hebben, en hij groot, groeit en bier moet trekken hier, zal de pikhouweel misschien op zijn hoofd, vallen en zal hem.' doden
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|
|