Welcome to Gaia! :: Gaia :: Profile Comments

Comments

Viewing 1 through 20 of 29 comments

mohamad fir's avatar

Report | 01/20/2010 4:55 am

mohamad fir

slm,nak tnya ada ym x
Xx Hana_Kazumi xX's avatar

Report | 12/24/2009 3:13 pm

Xx Hana_Kazumi xX

xde pape ,,.. ^^
Xx Hana_Kazumi xX's avatar

Report | 12/24/2009 7:28 am

Xx Hana_Kazumi xX

hello ,,.. fiqa panggil boley ?? ^^
-ll-Converse_star-ll-'s avatar

Report | 12/18/2009 4:18 am

-ll-Converse_star-ll-

>ni adalah benar... sila baca sehingga habis... dan tlg sebarkan kepada seberapa byk org Islam yg boleh...

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh
ini adalah surat wasiat dari penjaga makam
Nabi Muhammad SAW iaitu Sheikh Ahmad
Maeine (Saudi Arabia).
pada suatu malam ketika membaca Al-Quran di
makam Rasulullah SAW.
selepas membaca lalu
hamba tertidur, dalam tidur hamba bermimpi
didatangi Rasulullah SAW lalu bersabda kepada
hamba, dalam 60 000 orang yang meninggal
dunia di zaman ini tiada seorang pun yang
matinya dalam keadaan beriman.
(a)isteri tidak mendengar kata suami.
(b)orang kaya tidak lagi bertimbang rasa.
(c)orang tidak lagi berzakat dan tidak membuat
kebajikan.
Oleh itu wahai Sheikh Ahmad, hendaklah kamu
menyedarkan kepada orang Islam ini supaya
membuat kebajikan, kerana hari
penghabisan(Qiamat) akan tiba di mana
bintang akan terbit dari langit, sesudah itu
matahari akan turun di atas kepala.
PESANAN HAMBA INI
(a) berselawat - untuk junjungan Nabi kita
Muhammad SAW.
(b) bertaubatlah - dengan segera sementara
Pintu Taubat masih terbuka.
(c) Bersembahyanglah
(d) berzakat - jangan ditinggalkan.
(e) Menunaikan Fardhu haji - bila
berkemampuan.
(f) Jangan menderhaka kepada kedua ibu
bapa.
UNTUK MAKLUMAN
1.
seorang saudagar dari bombay telah
menerima surat ini dan beliau telah mencatak
sebanyak 20 salinan dan mengirimkan kepada
orang lain, dia kemudiannya dianugerahi Allah
dengan mendapat keuntungan yang besar
dalam perniagaannya.
2.
seorang hamba Allah telah menerima surat
ini tetapi tidak mengendahkannya dan
menganggap wasiat ini palsu, maka selang
beberapa hari kemudian anaknya meninggal
dunia.
3.
Pada tahun 1977 Tun Dato Mustapha bekas
Ketua Menteri Sabah menerima wasiat ini
kemudian mengarahkan setiausahanya
mencetak sebanyak 20 salinan dan
menghantarnya kepada orang lain, maka
selang beberapa hari kemudian dia telah
mendapat hadiah dari kebajikan masyarakat di
malaysia timur.
4.
tan sri ghazali jawi, bekas menteri besar
perak secara tidak langsung dipecat dari
jawatannya kerana apabila beliau menerima
wasiat ini beliau terlupa mencetak 20 salinan
untuk disebarkan kepada orang lain tetapi
beliau telah menyedari kesilapannya lalu
beliau mencetak semula wasiat ini dan
mengirimkannya kepada orang lain, beberapa
hari kemudian beliau telah dilantik menteri
Kabinet Perdana Menteri.
5.
Zulfikar Ali Bhuno telah menerima surat
wasiat ini dan tidak percaya akan
kebenarannya juga menganggap palsu lalu
membuangnya ke dalam tong sampah.
seminggu kemudian beliau telah dijatuhkan
hukuman pancung sampai mati.
6.
di Terengganu, seorang pekerja bengkel
kenderaan telah menerima wasiat ini dari
pengirim yang tidak dikenali yang datangnya
dari Perak lalu beliau membuat sebanyak 20
salinan seperti yang dituntut.
Alhamdulillah dia
dianugerahkan oleh Allah seorang gadis
berakhlak mulia seperti yang dituntut oleh
Islam.
baginya anugerah ini paling agung dan
tidak ada tandingannya.
7.
Di Terengganu juga, seorang hamba Allah
telah menerima surat ini dari orang yang tidak
dikenali tetapi beliau tidak mengendahkannya
dengan mengatakan ianya bohong belaka dan
sengaja mengada-adakan untuk menakutkan
orang yang membacanya.
Beberapa hari
kemudian dia telah mendapat penyakit ganjil
dan penderitaanya amat menyedihkan.
setelah
tiga minggu mendapat rawatan rapi di hospital,
penyatkitnya sukar juga diubati oleh doktor.
Akhirnya beliau teringat akan wasiat ini dan
mengedarkannya kepada orang lain.
Semingu
kemudian barulah beliau beransur sembuh
sehingga sekarang.
Banyak lagi contoh-contoh orang yang
menerima wasiat ini tetapi tidak
mempercayainya dan tidak mengedarkannya
atau menyampaikan kepada orang lain.
dimana
mereka mendapat malapetaka.
setelah
kejadian yang menggembirakan dan
menyakinkan ini anda jangan lupa
menyampaikan 20 salinan wasiat dalam masa
96 jam dari masa anda menerimanya.
InsyaAllah anda akan memperolehi sesuatu
dari YAN
-ll-Converse_star-ll-'s avatar

Report | 09/19/2009 4:46 am

-ll-Converse_star-ll-

selamat hari raya
-ll-Converse_star-ll-'s avatar

Report | 09/12/2009 1:45 am

-ll-Converse_star-ll-

yela yela
takura28's avatar

Report | 09/11/2009 9:39 pm

takura28

yo^o^
-ll-Converse_star-ll-'s avatar

Report | 09/11/2009 12:26 am

-ll-Converse_star-ll-

syaf minta gold
DiNnA FiTrI's avatar

Report | 12/11/2008 10:02 pm

DiNnA FiTrI

ooooo....x pela...
DiNnA FiTrI's avatar

Report | 12/10/2008 4:09 am

DiNnA FiTrI

assalmualaikum..ni sape ni yek???...mcm ingat je..
hot sufia's avatar

Report | 11/11/2008 1:42 am

hot sufia

haiiii syafiqah.......
leh knl x ????
emo_2020_malaysia's avatar

Report | 10/22/2008 2:00 am

emo_2020_malaysia

assalamualaikum,hai boleh berkenalan ke?
skylili's avatar

Report | 08/28/2008 9:13 pm

skylili

fiq mimpi ape ko on9 tengah ari heheheh gurau je
skylili's avatar

Report | 08/26/2008 7:29 pm

skylili

hai lm tak jumpa ya
Mira_Adnan97's avatar

Report | 08/25/2008 11:00 pm

Mira_Adnan97

ouh
btw,
GOOD LUCK FOR THE UPSR K...
buat baik2 tau !
whee 3nodding
Mira_Adnan97's avatar

Report | 08/23/2008 5:38 am

Mira_Adnan97

hai ^^
dah lame tak nampak awk online
l_ M r s F r a _l's avatar

Report | 07/30/2008 7:11 am

l_ M r s F r a _l

jom g malaysian room
syafiq_crazydota's avatar

Report | 07/30/2008 5:49 am

syafiq_crazydota

hi!!kt mne skg?
iiEuphoria's avatar

Report | 07/25/2008 2:14 am

iiEuphoria

ok2 jer...
sihat jgk...
ngah buat aper?
iiEuphoria's avatar

Report | 07/24/2008 10:51 pm

iiEuphoria

hi fiqah...
apr kaba?
4laugh
Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff
Gaia's Games
Play with GCash
Play with Platinum

Customize your own avatar now!

Join Now

Have an account? Login Now!