Welcome to Gaia! ::

Suomi Kilta - Det Finska Gillet - The Finnish Guild

Back to Guilds

Reply Suomi Kilta - Det Finska Gillet - The Finnish Guild
Fazerin Lakupoika rasistinen? Goto Page: 1 2 3 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Lakupoika? Rasistinen vai ei?
Rasistinen!!
6%
 6%  [ 2 ]
Eikä ole!!
78%
 78%  [ 25 ]
En minä edes pidä lakritsasta... .__.
15%
 15%  [ 5 ]
Total Votes : 32

Taxet
Crew

PostPosted: Thu Jan 11, 2007 12:22 am

Okei siis kaikkihan me tiedetään mistä on nyt väitelty jo jonkin aikaa.

Fazerin lakupoika.

Osa väittää sitä rasistiseksi, osa taas väittää vastaan ja sitä suurinta osaa minkä tässä pitäisi päättää ei edes jaksa ajatella asiaa.

Minusta on kumma juttu että asia otetaan nyt vasta esille ja ihan EU tasolla. Monet maahanmuuttajat eivät edes ajattele asiaa tuolta kannalta, mutta silti vähemmistö edustajat puolestaan puuttuvat asiaan erittäin vihaisesti. Lakupoika on ihan vain logo, eikä mikään rasistinen ilmaus ja minä olen tässä nyt vähän sitä mieltä että jos se nyt poistetaan, se ei vähennä rasismia vaan puolestaan kasvattaa sen määrää.

Mitä mieltä olet itse?
PostPosted: Thu Jan 11, 2007 12:41 am

Hah, niin.

Tässähän ollaan taas perimmäisten kysymysten äärellä. xp

Mielestäni se lakupoika on kyllä "rasistinen", siis siinä mielessä, että onhan se selvästi tiettyyn ihmisryhmään kohdistettu eikä välttämättä ehkä sillä kaikista positiivisimmalla tavalla.

Toisaalta, se on ihan selvä logo, joka ei edes varsinaisesti näytä ihmiseltä - ainakaan siis suoraa tunnistettavasti. Ja laku nyt vaan on mustaa, ei sille voi mitään!! xd

Ihan samanlaisia logoja on myös tehtynä kaikista kansoista. Miettikääpä vaikka niitä kaikkia hienoja "kiinalaisia" hattuineen, vinoine silmineen ja näkyvine etuhampaineen. Ei ole edes kovin harvinainen logopohja tuotteelle/brändille.

Mitäs jos lakupojaksi pistettäisii semmonen Uncle Ben's symppis-vanhus? wink

Beixuelong

Amitia

Adventuring Dragon

17,325 Points
  • Megathread 100
  • Lapin Patrol Kastra: Victory! 250
  • Spirit of the Smackdown! 100
PostPosted: Thu Jan 11, 2007 4:25 am

No ei todellakaan. :'D

Logo on logo. Onhan lauantaipusseissakin "valkoisten" ihmisten kuvia - ei se tee pussista rasistista. Kuva on vain kuva. Se on tavallinen pieni ihmispoika, joka tykkää lakusta ja edustaa sitä pakkausta. Niin.

Ja jos sille linjalle lähtee, voi samantien väittää että autonrenkaat ovat rasistisia, koska ne ovat mustia.

Ja eikö se sitten muka olisi rasismia ettei missään pakkauksessa saisi olla tummaihoisia vaan pelkästään valkoihoisia ihmisiä?

Sitä paitsi mielestäni se "poika" on vain suloinen, eikä millään tavalla loukkaava. :'P
PostPosted: Thu Jan 11, 2007 5:07 am

vielä enemmänhän siitä tulisi kiistaa jos se poistettaisiin...Ihmiset alkaisivät väittää että sekin on syrjintää jos on vaan valkoisia ihmisiä logoina tai muuta vastaavaa. typerää, se on vain logo...

Uminel

Liffy Glitter

PostPosted: Thu Jan 11, 2007 8:44 am

Täysin typerää. Ei siitä paljon muuta voi sanoa. Eivätkö he oikeasti keksi parempaa korjauksen aihetta kuin karamellipaperit?

En sanoisi tuota kuitenkaan rasismiksi. Sellainen... "hassu juttu". neutral
Lakupoika mainostaa lakua, no niin, mutta itse en näe siinä tässä yhteydessä mitään pahaa.
Aasialaisetkin mainostavat usein riisiä jne jne jne, mutta toisaalta he eivät olekaan se virallinen Syrjitty Rotu. Kun ajattelee ei niin kaukaistakaan historiaa niin on tuo rasismihysteria ihan ymmärrettävääkin, mutta silti. Voi hyvät ihmiset... miksi ihonväri on vieläkin hyssyttelyn aihe. Musta on musta ja valkoinen on valkoinen, mitä sitten? Onko se vielä nykyäänkin nyt niin iso juttu, minä kun suuressa lapsellisuudessani aina uskoin ettei ihonvärillä ole väliä.
PostPosted: Sat Jan 13, 2007 5:10 am

Hassuinta hommassa on se että se joka tässä nyt on kaikista eniten käynyt koko hommaan käsiksi on tietääkseni valkoihoinen britti... rolleyes

Taxet
Crew

Liffy Glitter

PostPosted: Sat Jan 13, 2007 5:22 am

Pikku-Timppa
Hassuinta hommassa on se että se joka tässä nyt on kaikista eniten käynyt koko hommaan käsiksi on tietääkseni valkoihoinen britti... rolleyes

Niinpä niin.

Ensin ne kieltävät lakupiiput, sitten neekerinpusujen (ohhoh, sanoin juuri n-sanan) piti vaihtaa nimeä... plääh.

Vain karkkia, vain karkkia.
PostPosted: Sat Jan 13, 2007 12:42 pm

Liftrasir
Pikku-Timppa

Niinpä niin.

Ensin ne kieltävät lakupiiput, sitten neekerinpusujen (ohhoh, sanoin juuri n-sanan) piti vaihtaa nimeä... plääh.

Vain karkkia, vain karkkia.

Kun joillakin on liikaa vapaa-aikaa, nousee tämmösiä "epäkohtia" kartalle aika nopeasti...

Taxet
Crew

Onisfi
Crew

PostPosted: Tue Jan 16, 2007 2:47 pm

Amitie

Sitä paitsi mielestäni se "poika" on vain suloinen, eikä millään tavalla loukkaava. :'P

Olen ihan samaa mielta. x:

Ja minustakin koko juttu on aika pitkalle vietya.
PostPosted: Tue Jan 16, 2007 3:07 pm

Noh.. lakupoika poistuu joten samapa tuo kai... Unionin demonit voittivat ja blaa blaa...

Jos suoraan puhutaan niin ei minua oikeasti edes kiinnostanut koko lakupoika... tosin onhan se aika typerää että yhtäkkiä nostetaan kauhea haloo logosta joka on ollut jo 80 vuotta...

Noh.. Typerää on koko suomi. Typerää on koko EU..

Byrokratia tyhmistää. Sanoisin että se tappaa enemmän aivosoluja kuin alkoholi, tupakka ja luoti päähän yhteensä.

Joten varokaa sitä! surprised

Taxet
Crew

wic

Brutal Witch

PostPosted: Wed Jan 17, 2007 1:50 am

jos mainostaa lakua, pitää olla pakkauksessa lakun värinen. ei siis ole rasismia. domokun
PostPosted: Wed Jan 17, 2007 2:32 am

Pikku-Timppa

Tämä minua tässä ehkä eniten naurattikin. Olisin ehkä jopa ymmärtänyt, jos tästä olisi joku tuohtunut tummaihoinen nostanut metelin, mutta kun ei niitä näyttänyt kiinnostavan... sen sijaan, joku kukkahattutäti ottaa armotonta separia tommosesta. On se kumma kuinka ihmisen mieli toimii. stare

Beixuelong

Yralda

PostPosted: Wed Jan 17, 2007 5:27 am

En ole koskaan nahnyt lakupoikaa rasistisena, mutta kai se joittenkin mielesta on. Ei minua vaan haittaisi, jos jossain karkipussissa olisi kuva pottunokkaisesta suomalaisesta xp
PostPosted: Wed Jan 17, 2007 11:57 am

Yralda
En ole koskaan nahnyt lakupoikaa rasistisena, mutta kai se joittenkin mielesta on. Ei minua vaan haittaisi, jos jossain karkipussissa olisi kuva pottunokkaisesta suomalaisesta xp

Ei se haittaisi ketään muutakaan. Koska kyseessähän olisi valkoihoinen.

Huomataan tämä, että Yhdysvalloissa jos valkoihoinen tappaa toisen valkoihoisen, on kyseessä murha. Mutta jos valkoihoinen tappaa tummaihoisen, kyseessä on jokin rotuviha tappo tai jokin vastaava.

Rasismi kääntyy pikkuhiljaa päälaelleen. rolleyes

Taxet
Crew

Sini X

6,500 Points
  • Elocutionist 200
  • Forum Sophomore 300
  • Forum Regular 100
PostPosted: Thu Jan 18, 2007 4:14 am

Miun mielestä se on vähä sama ku tää Brunbergin suukkojen juttu. Ennen se oli ok mut ei se nykyään enää iske samalla tavalla. Suomalaisuuden käsite on muuttumassa ja se pitää vaan hyväksyä.
Reply
Suomi Kilta - Det Finska Gillet - The Finnish Guild

Goto Page: 1 2 3 [>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces