|
|
Vielä täällä? |
Joo tulossa. |
|
41% |
[ 7 ] |
Menossa. |
|
29% |
[ 5 ] |
Aina. |
|
29% |
[ 5 ] |
|
Total Votes : 17 |
|
|
|
|
|
Posted: Sun Apr 03, 2011 3:50 pm
Näin muutaman vuoden poissaolleena päätin palata takaisin Gaiaan ja nyt selvittelen onko mikään killoistani enää toiminnassa. Vieläkö Suomi-killassa henki pihisee?
Kaikki käyttäjät, heittäkäähän henkivarmennus tähän thriidiin tai edes pollatkaa itsenne ohikulkeneeksi!
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Apr 05, 2011 12:36 pm
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon May 30, 2011 1:52 am
Käyn aina silloin tällöin tarkistamassa onko mitään uutta tapahtunut. surprised
Onhan se totta että täällä on tahti mennyt hitaammaksi kuin mitä se oli joskus aikoinaan, mutta semmosta se on aina välillä. sweatdrop
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jun 05, 2011 1:35 am
Nykyään tulee käytyä harvemmin, mutta hengissä kuitenkin...
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Jun 17, 2011 1:43 pm
Håhåå, itsekin käyn täällä noin kerran puolessa vuodessa, että kamalan hengissä en ainakaan itse ole täällä. Ja aika kuolelta näyttää kiltakin. :/
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Dec 01, 2011 1:02 pm
Vau, kaksitoista pollausta. Kilta taitaa tosiaan olla ihan henkitoreissaan. No, mutta onhan se 12:stakin sentäs jotain. biggrin
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Dec 02, 2011 8:08 am
Mulla on sellainen tunne, että killan toiminta on lakannut, kun uusia käyttäjiä ei tule tarpeeksi -- joko syystä, että kukaan ei löydä tänne tai sitten suomalaisia käyttäjiä ei vain ole niin montaa -- ja vanhojen käyttäjien aktiivisuus laskee kenellä mistäkin syystä. surprised
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Dec 02, 2011 11:04 am
Taxet Mulla on sellainen tunne, että killan toiminta on lakannut, kun uusia käyttäjiä ei tule tarpeeksi -- joko syystä, että kukaan ei löydä tänne tai sitten suomalaisia käyttäjiä ei vain ole niin montaa -- ja vanhojen käyttäjien aktiivisuus laskee kenellä mistäkin syystä. surprised Joo niin taitaa olla. Eipä näytä Wickedkään enää kahteen vuoteen olleen aktiivisena. neutral
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Dec 03, 2011 6:57 am
Nyt ois hyvä aika nostaa pöydälle yksi idea joka mulla on ollu päässä nyt jonkin aikaa.
Mikäli tästä killasta oikeasti aikoo tehdä jotenkin aktiivisemman, tarvitaan näkyvyyttä. Näkyvyyttä tietysti saa parhaiten lisäilemällä vaikka signatureen linkkiä ynnä muuta, mutta tärkein ja suurin on kaikkien suomalaisten gaiakäyttäjien joiden kanssa kukaan on missään tekemisissä, kehoittaa liittymään. Sillä tavalla ainakin markkinointi tapahtuu suoraan niille, joille sen on tarkoituskin.
Toinen seikka on tietysti saada Wickediin yhteys. En tiedä toistaiseksi miten se onnistuis, mutta jos siltä saatais tiedusteltua esimerkiksi, että onko hän kenties tulossa vielä takaisin, ja jos ei, niin jos hän voisi antaa jollekin toiselle käyttäjälle (esim. minulle) hieman enemmän valtaa killan asioiden hoitamiseen. En tiedä miten toi killan nykyinen arvojärjestelmä menee, mutta crew statuksella en saa vielä tehtyä paljoakaan.
Tietysti siinä vain muutama ehdotus. Syy miksi killan aktivointi voi olla hyväksi, on yksinkertaisesti se, että vaikka tiedän Gaiassa olevan ainakin muutaman suomenkielisen threadin, joihin ihmiset ovat ihan tyytyväisiä, killassa mahdollisuutena olisi saada kaikki suomalaiset saman, kuvitteellisen, katon alle ja ei sitä tiedä jos joku vaikka löytää uusia ystäviä tai jotain. surprised
Muitakin ehdotuksia otetaan vastaan.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Feb 26, 2012 4:50 am
Aijai, aikalaisella viiveellä vastaan - no, ei ole tullut käytyä Gaiassa, koska ei ole mitään syytä. Elämä repii mennessään varmasti tämänkin killan väkeä, ja Gaia jää taakse. Minulla se on ennenkaikkea se, ettei täällä tunnu olevan minulle mitään tarjottavaa. Avataren rakentaminen ei ole mielekästä, kun tavaroiden hinnat ovat räjähtäneet läpi katon ja ainut järkeenkäypä keino saada niitä tuntuu olevan powertradeaminen tai bottifarmaus - ei kiitos.
Suomalaissäilönä tämä kilta varmaankin toimii, mutta jotta väkeen saataisiin eloa, täytyisi tarjota jotakin toimintaa, joka vetäisi porukkaa.. Miten olisi, kerran viikossa? Kerran kuukaudessa yksi päivä on liian harvoin, se on helppo missata ja seuraavaan on aikaa, mutta kerran viikossa päivää ja ajankohtaa vaihdellen(tai sitten vakiona pitäen) voi aina sanoa itselleen, "no, ensi viikolla sitten" ja paikalle saattaa tulla pölähdetyksikin, vaikka ihan vahingossa sitten.
Mitä se toiminta sitten voisi olla? Foorumitoiminta on liian passiivista ja helppo missata, mutta yksi olisi vallata Gaia Townsista tmvsta paikasta yksi lokero ja tunkea sinne armottomalla väenpaljoudella ölisemään suomea! (Ei kait eula sitä kiellä? Myönnän, en lukenut, pitäkööt pernani jahka heitän lusikan nurkkaan.)
Piirrustus/kirjoitus"kilpailu" on helppo ratkaisu taiteellisesti lahjattomille ja lahjakkaille, jos heillä vain on kamerat ja skannerit ja muutenkin mahdollisuus laittaa töitään esille, mutta uskallusta laittaa mitään esille on vaikeampi korjata.
En ole varma onko kilta pitänyt IRL-miittejä koskaan, mutta vaikka pitäisikin, ei se täällä Gaiassa aktiivisuutta nostaisi. Joku voi asiasta toki oitis intoutua, mutta allekirjoittaneen voi vetää saman tien yli kutsulistalta.
Mitä Wickediin tulee.. Jos emme saa häneen koskaan yhteyttä, olisiko mahdoton ajatus raapia kasaan ne, jotka käyvät edes kerran puolessa vuodessa ja perustaa uuden ajan suomikilta?
- Jos haluatte saada yhteyttä minuun varmasti tämän postauksen jälkeen, laittakaa minulle privaa tai postatkaa profiilini jotakin, minulle pitäisi lähteä sähköposti siitä.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Feb 26, 2012 1:16 pm
Gvin Aijai, aikalaisella viiveellä vastaan - no, ei ole tullut käytyä Gaiassa, koska ei ole mitään syytä. Elämä repii mennessään varmasti tämänkin killan väkeä, ja Gaia jää taakse. Minulla se on ennenkaikkea se, ettei täällä tunnu olevan minulle mitään tarjottavaa. Avataren rakentaminen ei ole mielekästä, kun tavaroiden hinnat ovat räjähtäneet läpi katon ja ainut järkeenkäypä keino saada niitä tuntuu olevan powertradeaminen tai bottifarmaus - ei kiitos. Suomalaissäilönä tämä kilta varmaankin toimii, mutta jotta väkeen saataisiin eloa, täytyisi tarjota jotakin toimintaa, joka vetäisi porukkaa.. Miten olisi, kerran viikossa? Kerran kuukaudessa yksi päivä on liian harvoin, se on helppo missata ja seuraavaan on aikaa, mutta kerran viikossa päivää ja ajankohtaa vaihdellen(tai sitten vakiona pitäen) voi aina sanoa itselleen, "no, ensi viikolla sitten" ja paikalle saattaa tulla pölähdetyksikin, vaikka ihan vahingossa sitten. Mitä se toiminta sitten voisi olla? Foorumitoiminta on liian passiivista ja helppo missata, mutta yksi olisi vallata Gaia Townsista tmvsta paikasta yksi lokero ja tunkea sinne armottomalla väenpaljoudella ölisemään suomea! (Ei kait eula sitä kiellä? Myönnän, en lukenut, pitäkööt pernani jahka heitän lusikan nurkkaan.) Piirrustus/kirjoitus"kilpailu" on helppo ratkaisu taiteellisesti lahjattomille ja lahjakkaille, jos heillä vain on kamerat ja skannerit ja muutenkin mahdollisuus laittaa töitään esille, mutta uskallusta laittaa mitään esille on vaikeampi korjata. En ole varma onko kilta pitänyt IRL-miittejä koskaan, mutta vaikka pitäisikin, ei se täällä Gaiassa aktiivisuutta nostaisi. Joku voi asiasta toki oitis intoutua, mutta allekirjoittaneen voi vetää saman tien yli kutsulistalta. Mitä Wickediin tulee.. Jos emme saa häneen koskaan yhteyttä, olisiko mahdoton ajatus raapia kasaan ne, jotka käyvät edes kerran puolessa vuodessa ja perustaa uuden ajan suomikilta? - Jos haluatte saada yhteyttä minuun varmasti tämän postauksen jälkeen, laittakaa minulle privaa tai postatkaa profiilini jotakin, minulle pitäisi lähteä sähköposti siitä. Hyviä ideoita! Nyt vaan tarvittaisiin joku aktiivinen vetäjä. Itse hengaan täällä säännöllisen epäsäännöllisesti, mutta en oikein tiedä, että mistä lähteä promoottoria kalastelemaan. Ja uuden Suomi-killan luomisessa olisi varmaan ideaa, tai saisikohan tämän vetäjää jotenkin vaihdettua.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Mar 04, 2012 7:53 am
Ilmoittautuisikohan vetäjäkokelaita, jos heille maksettaisiin hieman taskurahaa onnistuneen session vetämisestä? Vetäjiä voisi olla parikin, jos toinen ei pääse paikalle niin joku muu vetää. Voi myös olla, että homma lähtee menemään omalla painollaan aikanaan ja kokoontumispaikasta tulee muutenkin klassinen kokoontumispaikka suomalaisille.
Ehdotan villisti kokoontumispaikaksi Barton 001077-ruudukkoa, koska se on helppo muistaa; kolmas ruutu oikeasta alakulmasta.
7-ruutu vaikuttaa mukavalta koska siellä on puita(minä tykkään möllöttää puiden luona, ja tuntuu että muutkin pelaajat tuppaavat kokoontumaan moisille paikoille), mutta se on vasemmassa alanurkassa - saattaa päätyä väärään paikkaan jos sählää kovastikin nuolten luona.
5-ruutu olisi helppo löytää ja sinne pääsee suoraan zip-koodilla, se on keskellä eli sählääjät eivät eksy kauas ja kesällä siellä taitaa olla uima-allaskin, mutta talvella jäinen lammikko vie tilaa.
Lisäksi paikallelöytämistä voi helpottaa vaihtamalla town topicin "Suomikilta kokoontuu!" tai vastaavaksi, se maksaa pari tonnia.
Sitten vain se, milloin kokoontuu.. Viikolla vai viikonloppuna? Kellonaika? Iltapäivän/illan puoli lienee paras valinta.. Mieleeni tulevat maanantai, sillä viikko alkaa - perjantai, vapaa alkaa, lauantai, sunnuntai, kun on vapaata. Tai miksi ei useampana päivänä?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Apr 06, 2012 12:31 am
Itsekin ilmestyin takasin tänne pitkän poissaolon jälkeen ja jos täällä jotain kokoontumisia ruvetaan pitämään niin kyllä mie ainakin tulen paikalle. Paikka ja aika vaan pöydälle ja porukkaa kasaan : )
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Apr 06, 2012 3:01 am
Kriippa Itsekin ilmestyin takasin tänne pitkän poissaolon jälkeen ja jos täällä jotain kokoontumisia ruvetaan pitämään niin kyllä mie ainakin tulen paikalle. Paikka ja aika vaan pöydälle ja porukkaa kasaan : ) Harmi vaan kun täällä palstalla pyörii aika paljon suomalaisia jotka ei ole tässä killassa - kun saisi nekin jotenkin messiin, kun kilta tuntuu tosissaan aika kuolleelle. confused
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Apr 06, 2012 3:05 am
Adalmina Kriippa Itsekin ilmestyin takasin tänne pitkän poissaolon jälkeen ja jos täällä jotain kokoontumisia ruvetaan pitämään niin kyllä mie ainakin tulen paikalle. Paikka ja aika vaan pöydälle ja porukkaa kasaan : ) Harmi vaan kun täällä palstalla pyörii aika paljon suomalaisia jotka ei ole tässä killassa - kun saisi nekin jotenkin messiin, kun kilta tuntuu tosissaan aika kuolleelle. confused Pitäisköhän sitä sitte ruveta tehomainostamaan tätä kiltaa vai onkos kenelläkään, joka nyt sattuisi lukemaan tätä topicia, mitään muita, parempia ideoita? Vai onko tehomainostus se paras idea mikä tulee mieleen? : <
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|
|