Welcome to Gaia! ::

Suomi Kilta - Det Finska Gillet - The Finnish Guild

Back to Guilds

Reply Suomi Kilta - Det Finska Gillet - The Finnish Guild
Suomalaisia gallerioita?

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

iTsombie

PostPosted: Tue Mar 06, 2007 1:55 pm

Siis ko Virhe on nyt ollut tauolla, Aukea kaatu ja Harhakuva on täynnä kus...kissapäitä, niin löytyykö näiden lisäksi oikeesti yhtään tervehenkistä taideyhteisöä, jossa ei puukoteta toisiaan selkään 24/7? Minnekään galtsuun tai kupoliin tahtoisi rekisteröityä, että saisi jotain omia kuvia näkyviin. :l
Toki meikällä on englantilaisilla saitella accoja, mutta jostain syystä yksikään GFX:n lisäksi ei oikein nappaa (etenkään DA, joka on yksi kökkökasa), niin tietäisikö täältä ketään varteenotettavaa suomalaista saittia? :3

Yleistä keskustelua
arrow kuvataideyhteisöistä
arrow ööh, ööh, DA-monopolista?
PostPosted: Sat Mar 10, 2007 4:57 am

ei harmaintakaan hajua. mä en edes enää sanoo kenellekään suomalaiselle että olen suomalainen. on niin paska tuuri neutral

Kossith

Invisible Hunter

Onisfi
Crew

PostPosted: Tue Mar 13, 2007 2:54 pm

Hmm.
Luulen vahan, ettei valttis kannata lahtea kansalaisuuden perusteella etsimaan galleriaa. Arttia on niin paljon erilaista, etta mahdollisuus loytaa samanlaisesta kiinnostuneita (ellei ole melko geneerista) on vahan huonohko, jos on vahankaan omaa tyylia.

Deviantti oikeastaan on aika hyva. Jos siihen ottaa subscriptionin, joka ei paljoa maksa, mainokset eivat hairitse. Se watch juttu on melko kateva ja vaikka siella ei saakaan kritiikkia ellei ole todella onnekas, on se artin esillepistamisessa hyva. Ainakin, jos ei omaa omaa sivustoa. Aluksi hyvin sekava, mutta tottuuhan siihen.

Mutta kritiikkia varten kannattaa suunnistaa foorumeille, GFX tai deviantart ovat loistavia tuohon tarkoitukseen.
PostPosted: Thu Mar 29, 2007 7:59 am

[(-Onis-)]

ööh, DA on ihan boikotissa olemassa olonsa takia. :l
Kyllähän mie noita joitakin muitakin tiedän, mutta ko kielimuuri tahtoo välillä tökkiä mitä suurimmissa määrin, niin olis juuri kiva löytää joku suomalainen tai ruotsalainen yhteisö, jossa ei ensmäsenä valiteta kielestä. =D
Mut joo, jos tossa GFX:ssä vaan pitäytyis. :3

iTsombie

Onisfi
Crew

PostPosted: Sun Apr 01, 2007 12:44 pm

Olemassaolonsa? Aika rankka peruste, selitäpäs vähän enempi niin saat miulta pikkasen enemman arvostusta. ;P

Ja mjum, se kielen valitus on kylla kieltamatta melko arsyttavaa. Ehka tanne viela eksyy joku, joka tietaa jonkun suomalaisen yhteison. Toivoa voi.
PostPosted: Fri Apr 06, 2007 5:47 am

[(-Onis-)]
Olemassaolonsa? Aika rankka peruste, selitäpäs vähän enempi niin saat miulta pikkasen enemman arvostusta. ;P

Ehkä eniten se rassaa, että DA haluaa olla se suurin yhteisö sillä hinnalla, että jokainen DA:ta seuraava henkilö on myös DA:ssa rekisteröityneenä. Hyvänä esimerkkinä ne rasittava, kokosivun mainokset, jotka on yksinkertaisesti vatuttavia. Toki ongelma ratkaisee sillä, että olet rekisteröitynyt sinne, mutta kun kaikilla ihmisillä ei ole kiinteää nettiä tai joutuvat menemään muiden koneilta nettiin, jolloin näitä mainoksia on omalla kohdallani tullut jo pelkällä etusivulla. Missä muussa yhteisössä muka tällainen mainospakko on?
Myös se rasittaa, että DA haluaa olla suurin yhteisö myös suuren kategorisoinnin hinnalla, jolloin tekijänoikeusrikkomustapauksia on paljon enemmän. Mitä häilyvämpi kategorisointi, sitä herkemmin tulee näitä ongelmia. En nyt sano, että kaikki sitä rikkoo, mutta esmes ihmiset, jotka eivät osaa hyvin englantia (joita on DA:ssa paljon), eivät välttämättä aina tajua koko DA:n funktiota (näyttää omaa, ITSETEHTYÄ taidetta).
Ja tietenkin, kun on suuri yhteisö, niin sinne mahtuu enemmän kusipäitä kuin pieneen yhteisöön. Ja sitten tämä "hähää, toi on ihan emo, mennääs kertoo tosta muille DA-hardcoreihmisille niin, että ne voi vittuilla sille!"-kiusaamista, mikä on mun mielestä ihan keepon lapsellista touhua.

Tietenkin, ei DA täysin tuonelasta ole, mutta ite oon alkanut vieroksumaan sitä juuri edellä mainittujen syiden takia. :p

iTsombie

Onisfi
Crew

PostPosted: Fri Apr 06, 2007 8:10 am

oho. o.o Miuta lähinnä häiritsee se populaarisuus, että kaikki tahtoo watcheja sun muuta. Nyt tekisi mieli kadota sieltä, kun alkaa olemaan sivu klikkejä ja ihmisiä pyörimässä miun da:ssa vähän liiaksikin.

Se rekisteröityminen/mainokset... no en tiedä, pakko kai niiden jostain on rahaa repiä. Yhtiö mikä yhtiö, yleensä niiden tarkoituksena on tehdä rahaa.

Tietääkseni myös ca.org ja GFX ovat myöskin lähinnä sivubisnestä, tuovat varsinaisille yhtiöille ja artisteille hyvää mainetta, jotka niitä pyörittävät, ettei nekään millään puhtaalta pöydältä lähde.

Artin varastaminen on ongelma kaikkialla. mad Idiootteja, mitä idiotteja.

Enkä ole kertaakaan nähnyt kiusaamista da:ssa. Anna nimiä, niin käyn hakkaamassa ne. ;3

Sen sijaan löydän aivan liian usein ihan ihme tyyppejä, jotka kohtelevat miuta kuin prinsessaa ja pyytelevät jotain "vote me at this contest" tai "watch me" tai "favourite my drawings". Miksi... miksi minä...
PostPosted: Fri Apr 06, 2007 10:59 am

[(-Onis-)]

Mä ehkä vaan pyörin liikaa emovihaajien seurassa, ko melkein joka päivä spämmitään "päivän emo DA:sta" johonki meseruutuun. =D
Nimiä ossaa sanoa, mutta DA:n kautta olen tutustunu juuri rasittavaan draamasivustoon, jossa ne suoraan heittää paskaa niskaan. Okei, DA:ssa on varmasti kuspäädiivoja, mutta ei mun mielestä ole mikään syy, että mennään valittamaan toiselle sivulle asiasta. Ja kun kummiskin ne artikkelit, jotka koskevat DA:ta, on pakko olla niiden ihmisten jäljestä, joka ovat kenties edelleenkin DA:ssa niin...dude! En mä ainakaan kummassakaan halua hengailla. :l
Mutta kun se DA:n mainoksien tyyli! Kuinka monessa muussa paikassa noin ärsyttävää mainontaa käytetään? En osaa ainakaan sanoa yhtään. Se, että vaaditaan edes sivun seikkailijalta olevan rekisteröitynyt, on mun mielestä hieman liikaa. :/

iTsombie

Eathlinn
Crew

PostPosted: Sun Apr 08, 2007 1:29 pm

Onkos Elfwood vielä olemassa? '

Ei sekään suomenkielinen ole, ja vaikka saitti on ruottalainen, en kyllä uskalla sanoa onko sitä saatavilla silläkään kielellä...

EDIT: Näyttää olevan... smile http://elfwood.lysator.liu.se/elfwood.pike

Tosin sinne saa laittaa vähän rajotetusti taidettaan
Reply
Suomi Kilta - Det Finska Gillet - The Finnish Guild

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas