Welcome to Gaia! ::

Reply Det Svenska Gillet
Nostalgitripp

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

chibi_chan
Captain

PostPosted: Fri Feb 10, 2017 5:07 am

Hej vänner

Helt plötsligt råkade jag komma in på gaia, det var nog flera år sen sist... Jag känner knappt igen sidan längre (men jag kom tydligen ihåg mitt lösenord!)

Om ni som jag, råkar hamna här så skriv gärna lite vad ni gör nu i livet.

Jag kan börja
Jag tror jag blev medlem när jag gick i mellanstadiet, runt 12 år gammal och var aktiv i några år. Imorgon fyller jag 26 år och spenderar den tillsammans med min familj i Västerås (bland annat min mamma Yannah). Jag har bott i Umeå men ska flytta hem till Västerås till sommaren och börja jobba som läkare. När jag inte pluggar och jobbar så tränar jag och instruerar i dans och boxning på ett gym.
Vad har inte förändrats? Jag gillar fortfarande att läsa, segla och jag är fortfarande kort (angående smeknamnet chibi)
Jag har kontakt med några få gaia-människor än (men numera mest via facebook).
PostPosted: Tue Jul 18, 2017 11:14 pm

Jag har varit aktiv på Gaia i alla år, några månader om året.
Jag tror att jag gick i nian när jag blev medlem, jag är 29 år nu.

Mitt juridiska namn har ändrats till Miku, jag tänker ändå att det är en förkortning av mitt hela namn - Mikusagi. Folk undrar om det är finskt eller om det är från Hatsune Miku, och inget av det är sant. För hundra år sen var Miku i An Café den enda namne folk kände till.

Jag är fortfarande aktivist men mer organiserad, har suttit i en distriktsstyrelse inom RFSL Ungdom i flera år nu.

Istället för att läsa lite olika kurser så jobbar jag nu på olika jobb och är helt ett offer för dagens arbetsmarknad som innebär att jag antingen är anställd max två månader i taget eller bara får några arbetspass i månaden gonk Nu har jag tre jobb samtidigt och det kan jag ändå inte försörja mig på.

Jag har flyttat ut på landet och jag är mycket mer intresserad av Mumin nu än vad jag var när Gillet var som mest aktivt. (förut bodde jag inom tunnelbanenätet i Stockholm)

Mikusagi
Crew

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
  • Little Bunny Foo Foo 100

Lingonsylt

PostPosted: Sun Jul 23, 2017 6:50 am

Jag är väl inte så aktiv här längre men kikar in ibland. ninja
Intresset för asiatisk kultur och anime lever dock kvar.
Jobbar numera som konsult och reser runt i Europa och Mellanöstern.
PostPosted: Wed Nov 22, 2017 7:02 am

Minns inte riktigt när jag blev medlem! men jag är 30 år idag xD och jag studerar för ögonblicket andra året på en serietecknarlinje i västerbotten!

Jag har blivit illustratör och arbetar en del med ett konvent ( frivilligt inte anställd ) i Skellefteå!

jag vet inte vad mer jag ska skriva, annat än att det är kul hur mycket som ändrats på vem man var och vem man är nu xD

Zolah

Aged Noob

11,800 Points
  • Beta Contributor 0
  • Happy Birthday! 100
  • First step to fame 200
Reply
Det Svenska Gillet

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers