|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 07, 2009 8:18 am
blackheart jaha... ja dom brukar ha modevisningar på konvent ibland. tycker nästan dom borde ha striktare regler, vissa som är med ser faktiskt inte alls bra ut. sweatdrop Man ska väl få gå som modell även om man inte passar in i samhällets norm på vem som är "snygg" eller inte. Utseende är någonting högst subjektivt.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Nov 08, 2009 9:49 pm
Jalkazar blackheart jaha... ja dom brukar ha modevisningar på konvent ibland. tycker nästan dom borde ha striktare regler, vissa som är med ser faktiskt inte alls bra ut. sweatdrop Man ska väl få gå som modell även om man inte passar in i samhällets norm på vem som är "snygg" eller inte. Utseende är någonting högst subjektivt.jag menade kläderna.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Nov 09, 2009 2:01 pm
Njaaa, jag vet inte om jag vill gå på ett konvent där dom anlitar två sjukvårdare för 3000+ ungdomar s: Tycker det säger en hel del om hur dom prioriterar.
Då det dessutom är en jävla nyhet för majoriteten utav besökarna att man behöver vatten och mat för att må bra och hålla igång en hel helg.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Nov 10, 2009 1:40 am
Valgarv Njaaa, jag vet inte om jag vill gå på ett konvent där dom anlitar två sjukvårdare för 3000+ ungdomar s: Tycker det säger en hel del om hur dom prioriterar.
Då det dessutom är en jävla nyhet för majoriteten utav besökarna att man behöver vatten och mat för att må bra och hålla igång en hel helg. (: Conny.
Jag är en av arrangörerna, så jag får anse mig kvalificerad nog att svara. Alla i säkerhetsteamet (de siktar på runt 20) lär sig förstahjälpen och allt som behövs (jag vet ju inte vad alla förtkortningar och saker heter, my bad!), samt att våra inhyrda vakter (också en ca. 10 stycken som jobbar i skift) kan förstahjälpen och mer därtill. G4S är vaktbolaget vi hyr in, så rätta mig gärna om jag har fel. Det var också frivilligt för all personal förra året att gå denna utbildning. Vi har en personalstyrka på cirka 100-150 pers (att jag är vag betyder mest att vi fortfarande är i personalrekryteringsstadiet). Vi notifierar även polis och sjukvård om vårat evenemang, så skulle något hända finns det alltid hjälp att få.
Att vi har två utbildade sjuksköterskor (män förövrigt, gud så PK) som jobbar i princip dygnet runt själva, för att finnas till lags, kanske låter lite, men det är de två som byter av varandra hela dygnet. Det är de som kan ta kommando och ordna ihop ett lag fort som fan (vi har mobiltelefoner och personal på varje våning, avspärrade områden just för de som inte mår bra och all material som behövs. Vi äger en egen bår!) Att det "bara" är två personer som ägnar hela dygnet åt att finnas tillhands betyder inte att de är de enda utbildade på plats. Det är bara att vi nyttjar vår övriga personal till annat, en majoritet av tiden. Om du inte förstår, så försöker jag förklara vidare. Men de två har auktoriteten att be andra att sluta med vad de gör, och hjälpa istället.
Vi gör ju det här gratis, på vår fritid och till och med för våra egna pengar. Det finns ingen som skulle stanna upp och höra "hjälp" och sedan totalt skita i någon som har ett astma-anfall eller vadsomhelst.
Att våra besökare behöver mat och vatten är garanterat ingen nyhet för OSS, men även om medelåldern är 18 så verkar en REJÄL del inte veta att det är ens eget ansvar. Vi kan mata dem så långt vi kan, erbjuder vatten på varje våning (är det inte plastmuggar och en vattenbal, så är det åtminstone kranar) och uppmuntra dem till att sköta sin sömn.
http://forum.uppcon.se/viewtopic.php?p=57886#p57886 Ett annat inlägg jag skrev med allmänt bemötande. Om ni fortfarande har lust att påpeka negativa saker, LÄS igenom min post och ställ frågor på forum. Om ni tror att ingen lyssnar kanske det är för att ni postar på gaia! biggrin
Om ni inte läser eller reggar er på forumet kan man ju bara anta att ni inte bryr er tillräckligt, vilket är skönt och försäkrande. Men var goda att inte vara så sjuuuuuukt bittra på internet! <3 heart
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Nov 10, 2009 1:59 pm
ni borde bjuda mig på en biljett och ett rum på scandic hotell wink
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Nov 22, 2009 4:19 pm
ska dit, 80% av alla min internet vänner bor ju typ där uppe, så åker typ din för att träffa dem och umgås.
Första uppcon var 09 och var ok ^^ det enda jag riktigt störde mig på var sovplats -_-' så i år blir det scandic, ska passa på att filma under konventet, nu när man är på hotell behöver man ju inte oroa sig att någon snor kameran när man sover XD
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 28, 2009 3:44 am
Jag tycker det är bra att dom har sjukvård överhuvudtaget+ vakter.Det fanns inte tidigare om jag inte minns fel och då var det ändå fortfarande mycket folk(även om det inte låg på det antalet som det gör nu). Det känns tryggt (:
Det lutar sig faktiskt åt att jag åker. Ska beställa och betala biljett snart. Kan luta sig åt Scandic för min del. Blir nog skönt (: Vart var det du skulle hålla hus Sam?
Finns det förövrigt någon Touhouintresserad som ska dit?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|
|