Welcome to Gaia! ::

Suomi Kilta - Det Finska Gillet - The Finnish Guild

Back to Guilds

Reply Suomi Kilta - Det Finska Gillet - The Finnish Guild
Ompeluseura // cosplay + muu käsitöihin liittyvä

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Liffy Glitter

PostPosted: Fri Mar 06, 2009 1:00 am

Esittele tekemisiäsi, kysele vinkkejä, jaa kokemuksia (ihan kaikkea, vaikka niitä ala-astetraumoja pakkoneulomisesta).

3nodding
PostPosted: Fri Mar 06, 2009 4:33 am

Olin kerran hyvin ylpeä itestäni kun onnistuin tekemään farkuista shortsit.

Siinäpä oikeastaan mun ompelukokemukset. : D

Taxet
Crew

wic

Brutal Witch

PostPosted: Fri Mar 06, 2009 11:35 am

Aikaisempi kokemus: Olen ommellut tosi vähän. Yläasteen ajankin opiskelin saksaa käsitöiden sijasta... Olen ommellut muutaman ruman pehmolelun, t-paidan ja housut, neulonut sukat ja lapaset ja sitten vielä virkannut jotain epämääräistä. Vähäistä on ollut.

Cosplay-suunnitelmia: Tänä vuonna liityin Oofuri-cosplay-ryhmään ja meitä saattaa nähdä sitten kesällä Desuconissa. Olen jo muutaman vuoden ajan salaa haaveillut cosplaysta, mutten ole keksinyt, mitä hahmoa cossaisin. Sitten satuin lukemaan eräältä sivulta, että tämmöinen ryhmä tulee ja huomasin, että Mizun paikka oli auki....SIINÄ SE!
Mielenkiintoisen tästä teki se, etten ollut koskaan ommellut cosplay-pukua, enkä paljoa muitakaan vaatteita. Mietin jossakin vaiheessa jopa, että minun kannattaisi tilata puku, mutten uskalla tilata ulkomailta. Sitten liityin kajastuskoulutukseen ja pääsin käsityöpajalle tekemään erilaisia juttuja. Kävipä tuuri! Siinä samassa pääsin myös käyttämään pajan ompelukoneita, löysin sopivia kaavoja ja siellä oli jopa ammattiompelija, joka auttoi tosi paljon! Kaikki sujui ihmeen hyvin. Ostamani kangas riitti ja ompelin vain kerran sormeeni. Ekalla kokeilulla pelipaita näytti ihan säkiltä, mutta kun siihen teki pari pikkuista muokkausta ja pienensi vähän kokoa, siitä tuli ihan hyvän näköinen. Logon ja pelinumeron sain tehtyä sapluunoilla ja silitettävällä kangasmaalilla. Housut sain myös valmiiksi...niistä näkyy aavistuksen verran läpi, mutta senhän saan korjattua, jos laitan alle pitkät, valkeat kalsarit tai vaikka sukkahousut. Asukokonaisuudesta puuttuvat enää sukat, kengät ja lippis (ja minulle sopiva bindaustapa). Aika käytännöllinen cossi-puku. Sillähän voi cossata yli kymmentä sen sarjan hahmoa. Tarvitsee vain vaihtaa numerolappua ja kampausta. Housuja käytän varmasti myös kesällä arkivaatteena, kunhan coni on ohi. 3nodding

Toinen mitä olen hiukan suunnitellut jo mielessäni, on Claymore-asu. Hahmovalintani olisi tietenkin joko Clare tai Jean. Claren ei välttämättä tarvitsisi olla edes ryhmässä, jotta se tunnistettaisiin ja onhan se muutenkin yksinäinen kulkija, mutta Jeanena se ei olisi niin kannattavaa (tarvitsisin ainakin Claren!) ...hmm... Clareen minun pitäisi laihduttaa ainakin kymmenen kiloa, eikä se siltikään riittäisi...Äh, mitä väliä? Eiväthän muutkaan cossaajat ole aina mitään anorektikoita.
Luulen, että saisin tehtyä sen valkoisen, ihonmyötäisen puvun ja viitan, mutta haarniskan osat ovat jo minulle haasteellisemmat ja sitten vielä se iso miekka. Mistähän sellaisen saisi tehtyä? rolleyes

Touhu alkoi sen verran kiinnostaa, että ostin oman ompelukoneen ja muutaman halppiskankaan, joilla on hyvä testata suunnittelemiaan kaavoja, ennen kuin käy pukuun tarkoitetun kankaan kimppuun...
PostPosted: Sat Mar 07, 2009 8:26 am

Cosplay kiinnostaa minua mutta perfektionismi painaa päälle (en näytä miltään razz ) ja yleinen saamattomuus. No Battle Royale-asu oli penkkaripukuna mutta senkin tekemiseen osallistuin ehkä silityksen verran.

Olen aina lusmuillut käsitöistä vaikka tahtoisin kovasti oppia ninja Yleensä isosisko teki kaiken (kuten ne ala-asteen pakkoneulomiset kun minä en vaan hallitse puikkoilua).

Mutta kankaanpainanta on kivaa, pitäisikin sijoittaa väreihin. Koululla olisi ihan kunnon silkkipainantavehkeet joita voisi joskus hyötykäyttää...

Kigurumintekovinkkejä (teoriassa tiedän miten tehdä mutta koskaan ei voi olla liikaa infoa) otetaan muuten vastaan. Minulla on sellaiseen melkein hyvä idea jo.

Liffy Glitter

Schutzhund

5,450 Points
  • Brandisher 100
  • Money Never Sleeps 200
  • Tycoon 200
PostPosted: Mon Mar 09, 2009 9:30 am

Mie olen jonkun asteen leluntekijä. Ympäri Suomea on pehmoleluja lohikäärmeistä isoihin nalleihin ja koiriin lahjoina sukulais- ja kummilapsilla. Neulottukin on. Kirjontaa tuli tehtyä talvilomilla.
Nyt on olohuoneessa iso ompelunurkkaus, tosin joulun mentyä ei ole tullut tehtyäkään mitään. Kuvitushommia päristelyn sijaan. Tosin voisi taas alkaa tekemään koria täyteen lohikäärmeitä. Voisi kaupitella ne sitten Ropeconissa (jos ehtii mukaan).
Cosplay ei juuri kiinnosta, eikä vaatteiden tekeminen muutenkaan. Väsään mielummin pienikokoisia erikoisia asioita. Eräässä Nemesiksessä hyllyn päällä tekemäni vartioelukka.
PostPosted: Wed Apr 01, 2009 10:04 pm

Mikään yletön ompeluintoilija en ole, mutta on sitä muutama Cosplay asu tullut väännnettyä.
Ja sitä ennen muutama larppiasu...

Kouluaikoinakin jokin ajoi sen verran tarttumaan neulaan ja lankaan, että tuli ommeltua kansallispuku yläasteella ja vanhojenpäivän puku lukiossa.

Taitaa viimeisin käsityö näytteeni olla parin vuoden takaa, kun ompelin itselleni asun serkkuni häihin.

Eathlinn
Crew

Shiroi Ookami- chan

PostPosted: Sat Apr 11, 2009 3:49 pm

Rakastan kasitoita!

Kotona on kilopain lankoja ja kankaita vain odottamassa luovuudenpuuskaa. Tosin niita tuntuu kertyvan enemman kuin mita ehtii valmiiksi tekeleiksi tehda..... Hmmmm......
PostPosted: Mon Apr 20, 2009 11:01 pm

Mä kans harrastelen vähän käsitöitä. Tosin juuri nyt aika vähän ku on tuo pikkuvauva kotona.

Bloogistä löytyy kuvaa ja höpinää. viipukka.blogspot.com

Mee and my monkey

7,100 Points
  • Conversationalist 100
  • Friendly 100
  • Risky Lifestyle 100

Carmen LaVihta

PostPosted: Tue Jun 02, 2009 2:19 pm

Ostin viikko sitten ompelukoneen!! eek Viimeksi moista laitetta käytin yläasteella,mutta nyt kun cossaamisinto iski,niin pakkohan se vehjas oli ostaa. Sain tänään ommeltua Desuconia varten Kuroshitsujin Grellin punaisen takin,hurrah. Tai siis takki on kaupasta ostettu,tuunasin siitä vaan enemmän Grellin näköisen.
PostPosted: Wed Jun 03, 2009 5:19 am

Carmen LaVihta
Ostin viikko sitten ompelukoneen!! eek Viimeksi moista laitetta käytin yläasteella,mutta nyt kun cossaamisinto iski,niin pakkohan se vehjas oli ostaa. Sain tänään ommeltua Desuconia varten Kuroshitsujin Grellin punaisen takin,hurrah. Tai siis takki on kaupasta ostettu,tuunasin siitä vaan enemmän Grellin näköisen.

Tuota...Miten tunnistan sinut Grell-joukosta. (heitähän on viisi tai jotain?) Käytätkö nimilappua? Voisin vaikka moikata. 3nodding

Jes, jes! Sain Mizu-cossin valmiiksi. Tänään pikkusisko vielä leikkaa ja värjää hiukseni. Saa nähdä miten käy...

wic

Brutal Witch

wic

Brutal Witch

PostPosted: Tue Jun 09, 2009 1:06 am

AWWW, it was scary... O__O

Yllättävän hyvin sittenkin sovin pukuuni, vaikka alussa arvelin housujen olevan liian tiukat. Kivathan ne oli päällä. Ja Mizu-cossissa tuli ihan ditz-bitchmäinen olo. (Speed reading testini venyi yli minuuttiin!! OH MY!) Lisäksi ei ollut minkäänlaisia ongelmia niitten sukkien ja lahkeiden kanssa. Pysyivät hyvin paikallaan, kuten olin suunnitellut. heart Ekakertalaiseksi cossipukuni onnistui mielestänio hyvin, mutta en ollut itse ihan parhaammassa kunnossa. Ennen conia oli ollut kuumetta, sitten kiertelin kaksi tuntia Lahdessa laukkujen kanssa, enkä meinannut löytää paikkoja (oli ihan hemmetin kylmä.) Sitten kun majoituspaikka löytyi niin sielläkin oli kylmä, eikä ollut edes makuupussia. Lauantai meni vielä jotenkin, mutta sunnuntaina jo näytin ihan raadolta. (Silloin olin jo normaaleissa vaatteissa.) Mitäs vielä... jessekorsetti! Siinä oli yllättävän raskasta olla ja liikkua. Tästä lähtien kunnioitan bindauksensa kunnolla tehneitä rinnakkaita neitosia ainakin kymmenen kertaa enemmän kuin ennen. Gays Ball -ryhmä, jossa olin, oli kumminkin ihan mahtava! Tapasin kerralla monta häiriintynyttä livenä ja se oli elämys. Ryhmämme Mihashi oli tosi edustava cosplay-näytöksessä. Aivan ihana! Kannatti mennä.

Animeconissa sitten Romancing Sagaa! *Puvun osia parhaillaan metsästämässä.*
Reply
Suomi Kilta - Det Finska Gillet - The Finnish Guild

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces