Aikaisempi kokemus: Olen ommellut tosi vähän. Yläasteen ajankin opiskelin saksaa käsitöiden sijasta... Olen ommellut muutaman ruman pehmolelun, t-paidan ja housut, neulonut sukat ja lapaset ja sitten vielä virkannut jotain epämääräistä. Vähäistä on ollut.
Cosplay-suunnitelmia: Tänä vuonna liityin Oofuri-cosplay-ryhmään ja meitä saattaa nähdä sitten kesällä Desuconissa. Olen jo muutaman vuoden ajan salaa haaveillut cosplaysta, mutten ole keksinyt, mitä hahmoa cossaisin. Sitten satuin lukemaan eräältä sivulta, että tämmöinen ryhmä tulee ja huomasin, että Mizun paikka oli auki....SIINÄ SE!
Mielenkiintoisen tästä teki se, etten ollut koskaan ommellut cosplay-pukua, enkä paljoa muitakaan vaatteita. Mietin jossakin vaiheessa jopa, että minun kannattaisi tilata puku, mutten uskalla tilata ulkomailta. Sitten liityin kajastuskoulutukseen ja pääsin käsityöpajalle tekemään erilaisia juttuja. Kävipä tuuri! Siinä samassa pääsin myös käyttämään pajan ompelukoneita, löysin sopivia kaavoja ja siellä oli jopa ammattiompelija, joka auttoi tosi paljon! Kaikki sujui ihmeen hyvin. Ostamani kangas riitti ja ompelin vain kerran sormeeni. Ekalla kokeilulla pelipaita näytti ihan säkiltä, mutta kun siihen teki pari pikkuista muokkausta ja pienensi vähän kokoa, siitä tuli ihan hyvän näköinen. Logon ja pelinumeron sain tehtyä sapluunoilla ja silitettävällä kangasmaalilla. Housut sain myös valmiiksi...niistä näkyy aavistuksen verran läpi, mutta senhän saan korjattua, jos laitan alle pitkät, valkeat kalsarit tai vaikka sukkahousut. Asukokonaisuudesta puuttuvat enää sukat, kengät ja lippis (ja minulle sopiva bindaustapa). Aika käytännöllinen cossi-puku. Sillähän voi cossata yli kymmentä sen sarjan hahmoa. Tarvitsee vain vaihtaa numerolappua ja kampausta. Housuja käytän varmasti myös kesällä arkivaatteena, kunhan coni on ohi.
3nodding Toinen mitä olen hiukan suunnitellut jo mielessäni, on Claymore-asu. Hahmovalintani olisi tietenkin joko Clare tai Jean. Claren ei välttämättä tarvitsisi olla edes ryhmässä, jotta se tunnistettaisiin ja onhan se muutenkin yksinäinen kulkija, mutta Jeanena se ei olisi niin kannattavaa (tarvitsisin ainakin Claren!) ...hmm...
Clareen minun pitäisi laihduttaa ainakin kymmenen kiloa, eikä se siltikään riittäisi...Äh, mitä väliä? Eiväthän muutkaan cossaajat ole aina mitään anorektikoita.
Luulen, että saisin tehtyä sen valkoisen, ihonmyötäisen puvun ja viitan, mutta haarniskan osat ovat jo minulle haasteellisemmat ja sitten vielä se iso miekka. Mistähän sellaisen saisi tehtyä?
rolleyes Touhu alkoi sen verran kiinnostaa, että ostin oman ompelukoneen ja muutaman halppiskankaan, joilla on hyvä testata suunnittelemiaan kaavoja, ennen kuin käy pukuun tarkoitetun kankaan kimppuun...