|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Jan 30, 2010 8:33 pm
As far as I've seen, Norwegian doesn't capitalize the names of languages, no. Så det er "Jeg snakker engelsk" men ikke "Jeg snakker Engelsk". xd
Jeg er studerer norsk, men jeg er litt dårlig med grammatikk... sad
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Mar 05, 2010 11:23 pm
[neon.zombie] PolyglotKoko Norwegian, Danish, and Swedish follow an SVO (Subject-Verb-Object) word order like English not SOV (Subject-Object-Verb) like Japanese or German.
Nå går jeg til butikken. (Now, I'm going to the shop or I'm going to the shop now). Or Jeg går til butikken nå- I'm going to the shop now! Yes, words like "I dag", "Nå", "Så" usually flip-flop in word order but DO NOT kick like in German. "I dag må jeg gå til butikken" or simply remove "gå" and have the word "gå" implied. Like this: "I dag må jeg til butikken."
Or you could do it without inverting like this: "Jeg må gå til butikken i dag."
Does this make sense or am I still confusing you?Ohhhh okay, I get ya now, tusen takk! I'm assuming that I could technically also say "Jeg må gå i dag til butikken"? Just to be annoying? Also, what proper nouns capitalise, just as a general rule? I keep getting mixed up between German, Finnish and Norwegian; Norwegian -doesn't- capitalise the names of languages, right? e.g. "Jeg snakker norsk, engelsk, tysk", etc? Nei, du kan bare si "Jeg må (gå) til butikken i dag" eller "I dag må jeg gå till butikken."
As a general rule only the first letter at the beginning of a sentence or a person's name is capitalized. Nothing else.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Apr 20, 2010 2:17 pm
PolyglotKoko [neon.zombie] PolyglotKoko Norwegian, Danish, and Swedish follow an SVO (Subject-Verb-Object) word order like English not SOV (Subject-Object-Verb) like Japanese or German.
Nå går jeg til butikken. (Now, I'm going to the shop or I'm going to the shop now). Or Jeg går til butikken nå- I'm going to the shop now! Yes, words like "I dag", "Nå", "Så" usually flip-flop in word order but DO NOT kick like in German. "I dag må jeg gå til butikken" or simply remove "gå" and have the word "gå" implied. Like this: "I dag må jeg til butikken."
Or you could do it without inverting like this: "Jeg må gå til butikken i dag."
Does this make sense or am I still confusing you?Ohhhh okay, I get ya now, tusen takk! I'm assuming that I could technically also say "Jeg må gå i dag til butikken"? Just to be annoying? Also, what proper nouns capitalise, just as a general rule? I keep getting mixed up between German, Finnish and Norwegian; Norwegian -doesn't- capitalise the names of languages, right? e.g. "Jeg snakker norsk, engelsk, tysk", etc? Nei, du kan bare si "Jeg må (gå) til butikken i dag" eller "I dag må jeg gå till butikken."
As a general rule only the first letter at the beginning of a sentence or a person's name is capitalized. Nothing else.And countries, though not languages. And names in general (human names, places, etc).. Like "Jeg heter Martin og jeg jobber på Ikea" (My name is Martin and I work at Ikea) But if you use 'a shop' in stead of Ikea, it's all in small letters.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat May 01, 2010 2:53 pm
I'm moving to Norway next year! Hopefully, if things work out as planned. Oslo or Trondheim, wherever I can find work. Money, money!
Hei. Jeg er ikke norsk selv, men jeg kan lese och forstå norsk, hvis dere snakker långsamt. =D Jeg må snart ordne meg norsk bankkonto og skattekort.. Hmm..
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun May 09, 2010 12:04 am
Navook I'm moving to Norway next year! Hopefully, if things work out as planned. Oslo or Trondheim, wherever I can find work. Money, money! Hei. Jeg er ikke norsk selv, men jeg kan lese och forstå norsk, hvis dere snakker långsamt. =D Jeg må snart ordne meg norsk bankkonto og skattekort.. Hmm.. Det er kjempekult, jeg har mange venner som bor i Norge! 3nodding
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed May 19, 2010 12:18 am
Navook I'm moving to Norway next year! Hopefully, if things work out as planned. Oslo or Trondheim, wherever I can find work. Money, money! Hei. Jeg er ikke norsk selv, men jeg kan lese och forstå norsk, hvis dere snakker långsamt. =D Jeg må snart ordne meg norsk bankkonto og skattekort.. Hmm.. Heller Trondheim enn Oslo, selv om dialekta kan være litt rar xD! Du får ha lykke til her borte, da :3
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|