Welcome to Gaia! ::

Suomi Kilta - Det Finska Gillet - The Finnish Guild

Back to Guilds

Reply Suomi Kilta - Det Finska Gillet - The Finnish Guild
Uusivuosi & Räjähteet

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Raketit?
  Aina
  Vanhemmat/kaverit/jotkut muut tutut ostaa, mutta itse en niin välitä.
  Turhaa.
  Jokainen tyylillään...
View Results

Taxet
Crew

PostPosted: Sat Dec 29, 2007 11:05 am

Huomasin tässä eilen olevani vieläkin kuin lapsi karkkikaupassa mitä tulee ilotulitteisiin. Tällä kertaa kun sain jopa ostaa ihan itte omat raketit. Huomasin siinä miettiessäni mitä ostaisin, että tahtoisin ostaa vähintään kaikkea mitä siinä oli esillä. Tuli kuitenkin lopulta tuhlattua "vain" (suhteellinen käsite...) 7,40€ kun ennen siihen meni iskältä päältä 20...

Mikä on oma näkemyksenne ja mitä kivoja/epäkivoja juttuja liittyy teidän ja ilotulitteiden kohtaamisiin?

...aaaannd GO! 3nodding
PostPosted: Sun Dec 30, 2007 4:49 am

Kerrotaan tuo 7,4€ kymmenellä niin ollaan niissä rahasummissa, jotka saattoivat mennä raketteihin. sweatdrop
Ennen nuorempana niitä tuli aina hankittua älytön kasa, mutta nyt viisastuttuani jätän ne suosiolla pois. Hirvittää kuinka paljon tulikaan ennen ammuttua niin paljon rahaa taivaan tuuliin, mutta toisaalta olivathan ne ihan hienoa katseltavaa. Eikä mitään vahinkojakaan koskaan tullut, paitsi kerran yksi pieni raketti lensi ladon katolle ja toinen lähes talon seinään. Ja kerran sähikäinen lähti ajamaan erästä henkilöä takaa. sweatdrop

Voyagerious

Jourei

PostPosted: Sun Dec 30, 2007 5:03 am

Minä poltan mitä tahansa, paitsi tupakkaa. Eli kaikki joka rähätää tai syttyy tuleen on kiva, että ilotulitteita taisi tulla about 10-20€ edestä tänä vuonna.
PostPosted: Sun Dec 30, 2007 1:22 pm

Enpä ole kokaan ite kovin räjäytellyt, muutaman taisin viimevuonna. Olihan se ihan kivaa... Siihen asti kun yksi meinasi lentää päin sweatdrop Mutten kyllä innostunut erityisesti, tänävuonna ei räjäyttele. Naapurit varmaan senkin edestä!

Eikös ilotulitteet saastutakin jonkin verran? Ja ilma haisee aina seuraavanakin päivänä~

puniou~

Taxet
Crew

PostPosted: Sun Dec 30, 2007 2:55 pm

puniou~
Eikös ilotulitteet saastutakin jonkin verran? Ja ilma haisee aina seuraavanakin päivänä~

Saastuttamisesta en tiedä (varmaan ne jotain tekee...) mutta se haju.

Oi mikään ei ole suloisempaa kuin vasta palaneen ruudin käry. Siinä vain on sitä jotain. Kokonaisuus missä ensin sytytyslangan palaminen ja sitten pienehkö jännitys räjähtääkö vai ei... ja sitten loistavat valoilmiöt ja kovaääniset pamaukset. Joo. Ihannoin sitä.

Ja siis tarkoitan että ihannoin omatekemiä pommeja. Vaikka en itse ymmärrä hevon helvettiäkään salpietarista tai mistään kemikaaleista ja niiden suhteista, niin sen tiedän kyllä, että kun purat raketteja yhteen paikkaan, pistät sen suht tiiviiksi paketiksi ja lisäät siihen sytytyslangan, se sanoo pum.

Askartelu on kivaa. 3nodding
PostPosted: Mon Dec 31, 2007 1:10 am

Pikku-Timppa
Oi mikään ei ole suloisempaa kuin vasta palaneen ruudin käry.

Tuossa olet oikeassa. Kyllähän minäkin joskus omia tein, avasin papatteja, patoja ja niitä pieniä vihreitä ja laitoin pussiin, solmin langat yhteen jne.. Padan ohjukset ei lentäny minnekkää sad , mutta muuten se rätisi ja sihisi.

Jourei

Taxet
Crew

PostPosted: Mon Dec 31, 2007 3:11 am

Jourei
Pikku-Timppa
Oi mikään ei ole suloisempaa kuin vasta palaneen ruudin käry.

Tuossa olet oikeassa. Kyllähän minäkin joskus omia tein, avasin papatteja, patoja ja niitä pieniä vihreitä ja laitoin pussiin, solmin langat yhteen jne.. Padan ohjukset ei lentäny minnekkää sad , mutta muuten se rätisi ja sihisi.

Kokistölkkiin puretut roomalaiset ja kissanpierut sun muut on aika loistokas.

Lisää vielä roomalaisen sytytyslanka ja vaikkapa muutama purkamaton kiinalainen niin jo tulee hieno 3nodding
PostPosted: Tue Jan 01, 2008 10:42 am

enpä harrasta sellaista paukuttelua... mrgreen mrgreen

jepjep666

jepjep666

PostPosted: Tue Jan 01, 2008 10:42 am

Enää...

//olisit voinut editoida tuon edelliseen postiisi.. turhat tuplapostaukset ei ole kivoja.. -meppu
PostPosted: Tue Jan 01, 2008 11:48 am

Kaikki raajat on vielä tallella. surprised

Meidän "pyhä sota" tosin loppui hieman lyhyeen kun panoksetkin loppu... sweatdrop

Taxet
Crew

Liffy Glitter

PostPosted: Wed Jan 02, 2008 7:41 am

Serkut ostaa, minä vain käytän. Ensi vuonna voisi itse hankkia omat räjähteet. Jos vaikka olisi luntakin, voisi ensin varustautua rakentamalla omat linnoitukset ja sitten...

Tämä uusivuosi oli mielestäni aika laimea, edes naapurin seinään ei lentänyt yhtään rakettia rolleyes Jonkinlainen jihad on pakko pistää joku vuosi pystyyn vielä kun huimapäisyyttä riittää, vaikka sitten pelkillä roomalaisilla kynttilöillä.

Kukaan ei kuollut, eikä ollut edes krapulaa.

...no helvetti, vaadin uusintaa! gonk
PostPosted: Wed Jan 02, 2008 9:14 am

Viimeksi olen tainnut rahaa tuhlata ilotulitteisiin kun vuosituhat vaihtuu toiseen. Tai no silloinkin vain jättisädetikkuihin. En kyllä tiedä luokitellaanko ne ilotulitteisiin, mutta kuitenkin. Räjähteisiin en ole koskaan itse tuhlannut rahaa, vaan isäni on huolehtinut siinä suhteessa rahan menosta. Tosin tänä vuonna ei isäkään ostanut minkään luokan räjähteitä.

Miulla on ollu aina, tai no teinistä asti, tapana, että mieluummin katselen kun muut ampuvat raketteja. Se on paljon mukavampaa kuin se, että seisoisin itse siinä kätkyssä ja savussa mikä raketeista lähtee.

Mieleenpainuvimmat ilotulitukset jotka olen nähnyt:
-Maaliskuu '98 Kanarialla Playa Del Inglesissä
-Kevät '00 kun Kärpät pääsivät SM-Liigaan

meppu
Crew

Yralda

PostPosted: Thu Jan 03, 2008 8:01 am

Jaksoin kärrätä itseni paikalliselle mäelle katsomaan ilotulitusta keskiyöllä ja aikas upean näköistä oli. Sieltä kun näki vähän kaikkialle niin kaupunginkin ilotulituksen näkyivät hyvin. Ite ei tarvinnut mitään raketteja ostaa kun muilla oli. Se oli ihan hauskaa kun pari tyyppiä laukas raketit vahingossa alaspäin ja kuului huutoa "YRITÄTTEKO TE TAPPAA MEIDÄT??"...
Reply
Suomi Kilta - Det Finska Gillet - The Finnish Guild

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff