Welcome to Gaia! ::

All Dutch People Enter

Back to Guilds

One of the oldest and biggest Dutch Languaged Guild of Gaia. No fee, always welcome! 

Tags: Dutch, Netherlands, Nederland, Belgium 

Reply All Dutch People Enter
~Chatterbox~ Goto Page: [] [<<] [<<] [<] 1 2 3 ... 945 946 947 948 949 950 ... 1080 1081 1082 1083 [>] [>>] [>>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

kittyocean
Captain

PostPosted: Wed Mar 02, 2011 1:49 pm

Zij: "Ga je vandaag stemmen?"
Ik: "Sorry, ik heb daar echt geen tijd voor dit jaar. Ik heb me er niet in kunnen verdiepen en ik wil niet zomaar iets stemmen. Ik weet ook dat als er iets gebeurd wat ik niet goed vind, ik geen recht tot klagen heb, want ik heb dan niet gestemd."
Zij: "WAAAAT?!?!?! Maar je MOET stemmen! Dat is je PLICHT! "

Je zou denken dat het lot van Nederland van mijn stem afhangt ¬¬. Uiteindelijk wel kunnen stemmen, maar toch... wow.... ik houd voortaan mijn mond wel en zeg wel ja ook al is het nee. Alleen maar om niet weer zo'n achterlijke reactie over me heen te krijgen. Volgens mij is het stemRECHT en niet stemPLICHT. In die 8 jaar dat ik mag stemmen zou dit de eerste keer zijn dat ik niet zou stemmen. Is dat nou echt zo'n drama?
PostPosted: Wed Mar 02, 2011 11:38 pm

^ dat moet je idd zelf weten confused

ik ben gisteren voor het eerst gaan stemmen X'D ze waren vorig jaar een maand te vroeg met de verkiezingen anders had ik toen al kunnen stemmen XD

Neo Sideralis

Desirable Genius

RoseArch

PostPosted: Thu Mar 03, 2011 12:05 am

Jullie hebben stemRECHT? gonk

Ik wou dat wij dat ook hadden zo dat de politiekers het eindelijk eens snapten als niemand ging stemmen >_>
PostPosted: Thu Mar 03, 2011 1:11 am

ja XD en gister was de provinciale staten verkiezing

Neo Sideralis

Desirable Genius

kittyocean
Captain

PostPosted: Thu Mar 03, 2011 1:29 am

Door de stem plicht heb je ten minste wel een goede opkomst XD Dat heb je hier vaak niet.

Maar ik vind wel: het moet een keuze blijven, niet een plicht. En trouwens, als je MOET stemmen, dan kunnen mensen gaan stemmen op achterlijke partijen om hun onvrede kenbaar te maken.

Dat is hier gebeurd en kan niet zeggen dat de nieuwe keuzes en coalities al iets voor elkaar hebben gekregen.
PostPosted: Thu Mar 03, 2011 8:42 am

RoseArch

Ik wou dat wij dat ook hadden zo dat de politiekers het eindelijk eens snapten als niemand ging stemmen >_>

Ik heb twee jaar geleden geleerd op school dat we in België eigenlijk stemrecht combineren met opkomstplicht.
Je moet naar het stembureau,
en je kan daar nog altijd blanco of ongeldig stemmen...

Als we die opkomstplicht zouden afschaffen, denk ik dat de zwakste groepen in de maatschappij niet meer zullen gaan stemmen.
Gevolg: politici zouden geen moeite meer doen voor die groepen omdat ze toch geen stemmen leveren!

Sommige partijen willen de stemplicht wel afschaffen,
omdat iedereen voor zichzelf moet beslissen of ze gaan stemmen of niet.
En ook omdat men denkt dat de mensen daardoor meer beredeneert gaan stemmen...

Ik kan nog een tijdje doorgaan maar ik weet niet of dat echt de bedoeling is voor in dit topic? 4laugh

miss twinkle toes 001

Calahara

7,200 Points
  • Befriended 100
  • Somebody Likes You 100
  • Generous 100
PostPosted: Thu Mar 03, 2011 1:02 pm

miss niet de bedoeling maar je hebt wel gelijk!
als er meer mensen zouden stemmen in Nederlands zouden er meer stemmen voor linkse partijen zijn! niet echt wat je zou verwachten.

Ik heb sushi gegeten, het blijft heerlijk (en duur sad )
PostPosted: Fri Mar 04, 2011 12:32 am

miss twinkle toes 001
RoseArch

Ik heb twee jaar geleden geleerd op school dat we in België eigenlijk stemrecht combineren met opkomstplicht.

Als we die opkomstplicht zouden afschaffen, denk ik dat de zwakste groepen in de maatschappij niet meer zullen gaan stemmen.
Gevolg: politici zouden geen moeite meer doen voor die groepen omdat ze toch geen stemmen leveren!

Ik kan nog een tijdje doorgaan maar ik weet niet of dat echt de bedoeling is voor in dit topic? 4laugh

Pfffft, HAHAHAHAHA, het enige waar de politiekers moeite voor doen is hun verkiezingscampagne

RoseArch

kittyocean
Captain

PostPosted: Fri Mar 04, 2011 12:52 pm

miss twinkle toes 001
RoseArch

Alles mag in deze topic (op onaardige en onnette dingen na dan XP). En misschien is opkomstplicht wel beter dan stemplicht. Nu kun je ook blanco stemmen.
Maar, als je opkomstplicht doet, vind ik dat er meer stembureaus moeten komen (ja, nog meer, al vind ik dat van op het station wel een super idee!) en verspreid over 2 dagen. Ben je ziek, dan kun je misschien de volgende dag. En ik had gewoon echt geen tijd. Gelukkig was er een stembus in het sportcentrum, kon ik vlak voor de les nog even stemmen
PostPosted: Sat Mar 05, 2011 12:19 am

ik stem altijd, want anders heb ik geen recht tot klagen, en dat doe ik altijd zo graag als het over de overheid gaat XD

XDmaster4
Vice Captain

Loaded Pants

13,500 Points
  • Jack-pot 100
  • Battle: Knight 100
  • PAAANNNTTTSSS 100

kittyocean
Captain

PostPosted: Sat Mar 05, 2011 3:42 am

Die insteek kende ik nog niet. Awesome XP

Net voor het eerst weer eens in Gaia Hangouts geweest - quest thingie. Mijn hemel... 3 seconden en gelijk al een superioriteitsgevoel XD Gaan ze tegen elkaar staan schelden... tegen PIXELS XD "OMG YOU'RE SUCH A LOSER!!" "MARS ISN'T A PERSON IT'S A PLANET LOL OMG ROFL!!!1!" (<~ maar die is ook best dom XD)
PostPosted: Sat Mar 05, 2011 3:51 am

^ wut? X'D
ik kwam vanochtend in een bjd thread (subscribed thread wink ) waren sommigen kennelijk aan het discussiëren over cosplay XD meer omdat 1 iemand zei dat die cosplay haat en cosplayers achterlijk vindt XD dus die van cosplay houden gaan die hobby verdedigen.
komt er een nubnub (sorry XD) bij, die ook cosplay haat. denkt 1 van de cosplay lovers dat het de mule van dat persoon is.. niet dus XD
en de nubnub begon ook nog een foto van een bjd belachelijk te maken omdat hij de doll niet mooi vond confused

zulke dingen (online ruzie XD) vind ik nogal amusant e__e''
gelukkig is het nacht in Amerika XD of ze waren nog bezig razz

Neo Sideralis

Desirable Genius

Dashinator

Otherworldly Genius

14,225 Points
  • Beta Citizen 0
  • Beta Gaian 0
  • Grunny Grabber 50
PostPosted: Sat Mar 05, 2011 7:27 am

ik vier mijn verjaardag de 26ste (denk ik, 90% zeker), en iedereen is uitgenodigd, als je komt (of als je wilt laten weten of je niet komt, PM of mail naar pee_em_em@hotmail.com
PostPosted: Sat Mar 05, 2011 12:23 pm

Ben zooooooooo moeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

ik haat slenteren over de markt. Word ik zo moe van.

RoseArch

kittyocean
Captain

PostPosted: Sun Mar 06, 2011 1:31 am

Dashy93
ik vier mijn verjaardag de 26ste (denk ik, 90% zeker), en iedereen is uitgenodigd, als je komt (of als je wilt laten weten of je niet komt, PM of mail naar pee_em_em@hotmail.com

ik vier de mijne de 25e, dus de 26e ben ik nogal zombie; sorry XD
Reply
All Dutch People Enter

Goto Page: [] [<<] [<<] [<] 1 2 3 ... 945 946 947 948 949 950 ... 1080 1081 1082 1083 [>] [>>] [>>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff
Gaia's Games
Mini-Games