|
|
|
|
Posted: Mon Sep 13, 2004 1:04 pm
Glad att det finns massa grejer att förbättra. ^_^ Det blir mycket roligare att måla då! Får hoppas att min tablet kommer snart också så jag slipper musen fyrkantiga äckliga rörelser... <_<
Man tackar så hjärtligt. ^^ Fast så länge de ritar/målar för att det är kul så bryr jag mig inte så mycket om skickligheten... känslan i själva bilden är viktigare (tycker jag iaf whee ).
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Sep 13, 2004 1:17 pm
Jo, det är klart känsla är viktigt. Och sen tablet är såå mycket bättre, även om jag sett folk göra grymma bilder utan. Jag har en liten, billig och den har hjälp otroligt mycket.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Sep 13, 2004 1:23 pm
Har beställt en wacom... >_> blir det inte bättre än med råttan så tror jag att jag går och dränker mig. xP Eller... kanske inte, men nästan iaf. whee
o_o kom just på att jag måste rita en tvåpunktsperspektiv-teckning till imorrn... attans! >_<
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Sep 13, 2004 1:25 pm
Går du estetiskt linje eller? Det är väl bara där man får bild-läxor. razz
Önskar att jag valde estetisk bild och form...
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Sep 13, 2004 1:34 pm
Nope... går naturvetenskap. >_> men jag är för petig på bildlektionerna så jag får alltid göra klart allt hemma istället. xP På en timme hinner man ju inte göra nåt vettigt... ge mig fyra så kanske jag kan få fram nåt acceptabelt...
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Sep 13, 2004 1:37 pm
Menar du blyertsskissen då eller? Jag har nog suttit med nån bild i Photoshop i över tjugo timmar. blaugh Pinsamt lång tid... xp
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Sep 13, 2004 1:41 pm
Jopp... photoshop kommer inte på fråga hos vår bildlärare... *muttra* Så det får bli till att sitta med massa realismteckningar i blyerts... Måste lärare vara så stenålders? -_-
Hum... tror åtta timmar är det längsta jag suttit med ps... sen tog det ju ett par att få fram skissen också. xP
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Sep 13, 2004 1:45 pm
Åhh, typ att teckna av tjocka tanter eller liknande? Knappt nån kreativitetsutnyttjande alls. Men det är nog bra träning iaf... Egentligen borde man inte börja med manga förrän man kan andra stilar också, som croqi, kunna anatomi och att just teckna av saker. Men visst är det lite tråkigt. Och sen tjatar dem om perspektivet, nåt som jag har kunnat sen dem drog upp det för första gången på högstadiet. Sen dess har jag hört det otaliga gånger... xp
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Sep 13, 2004 1:46 pm
Yannah ayane-kun http://www.deviantart.com/view/10550324/ whee Kan inte säga annat än WOW och fantastiskt snygg! Man tackar, man tackar. *^^*
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Sep 13, 2004 1:53 pm
Typ... >_> Anatomi tror jag att jag har ganska bra koll på iaf, likaså perspektiv... Det är synd att många underskattar manga... det är ju inte direkt nån dans på rosor... men, men... får hoppas att mitt realistiska porträtt räcker som bevis för läraren att jag kan rita sånt som hon gillar också. <.<
Jag förstår inte hur folk kan glömma perspektiv egentligen... o.o det är megalätt ju! iaf så länge det bara är två punkter. Kommer man upp till sisådär tolv så börjar det dock bli liiiite krångligt. whee
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Sep 17, 2004 4:32 pm
 Benkross Bärsärken Ännu en karaktär från Mutant, men denna gång en NPC.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Sep 23, 2004 7:32 am
Ännu en liten sak jag klottrat under skoltid, jag har verkligen tråkigt.. gonk Gjorde detta under min sista lektion, Historia.. Ni som spelat Zelda - Ocarina Of Time och Zelda - Majora's Mask vet nog vad klottret föreställer.. sweatdrop
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Sep 23, 2004 7:46 am
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Sep 30, 2004 4:21 am
Jag såg en teckning i MangaMania... och jag tror jag har sett den här också... Det var typ en insekt sweatdrop
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Sep 30, 2004 8:07 am
Jag funderar på att försöka färglägga några utav mina bilder.. sweatdrop Har redan tränat lite på Patriks, (Psychee, han finns i Artarena, Min favorit tecknare!)... Hm, men men.... Jag suger på att rita. " eek "
Får inte ens en ända röst när jag ställer upp i något! xp
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|