Welcome to Gaia! ::

Reply Language General Discussions
Danish General Discussion Goto Page: [] [<] 1 2 3 ... 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 [>] [>>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

419scambaiterKoko

PostPosted: Mon Jul 03, 2006 6:49 pm

adabyron
Kokoroki
madmoose.dk
Sorry, in this context "at gå" of course means "to go" not "to walk." It does, however, mean "to walk" in other contexts. Sorry for the confusion.

I never said "Walk"

He did... that's why he's apologizing for it....

I see

@ everyone else: I posted Danish Lesson in the Languages lessons if anyone is interested
PostPosted: Thu Jul 06, 2006 3:19 pm

Kokoroki
@hells b***h: I sure wont, but it's plain weird my great aunt uses "CLICKER" to refer to remote control to the tv.she's the only person who would say that

Clicker? Man... I could understand if she used "Flip-flapper" (my dad uses that one), but I've never heard them call it a clicker... I just call it "fjerneren" or "fjernbedittoen".

HellsBitch

419scambaiterKoko

PostPosted: Wed Jul 12, 2006 2:06 pm

HellsBitch
Kokoroki
@hells b***h: I sure wont, but it's plain weird my great aunt uses "CLICKER" to refer to remote control to the tv.she's the only person who would say that

Clicker? Man... I could understand if she used "Flip-flapper" (my dad uses that one), but I've never heard them call it a clicker... I just call it "fjerneren" or "fjernbedittoen".

I see biggrin
PostPosted: Sun Aug 13, 2006 12:55 pm

edit

obvious oxymoron

419scambaiterKoko

PostPosted: Mon Aug 14, 2006 11:54 am

obvious oxymoron
Back from my holiday, woo!

Ågurk? Eh, I live in Jutland and have lived there my entire life. I've never heard that before. sweatdrop

Koko: I got 'em both in English. Oral and written.

which part?

It could be spoken in a different part then where you lived in.
PostPosted: Tue Sep 12, 2006 1:48 am

I doubt it. I have never heard it either, and I'm pretty well-traveled in DK. I've never heard it either.

Maybe it has been confused with the southern juts. They have a habbit of eating the first and the last vowel of a word. Or is that the eastern? Meh, I dont remember right now, but its one of them. They can be quite hard to understand.

HellsBitch

419scambaiterKoko

PostPosted: Tue Oct 10, 2006 7:59 pm

HellsBitch
I doubt it. I have never heard it either, and I'm pretty well-traveled in DK. I've never heard it either.

Maybe it has been confused with the southern juts. They have a habbit of eating the first and the last vowel of a word. Or is that the eastern? Meh, I dont remember right now, but its one of them. They can be quite hard to understand.

Jeg vil gerne rejse til Danmark ( do you put a "til" after gerne ogsaa? Ja eller nej?)
Jeg hader Amerika, engelsk er saa "faulty ogsaa
PostPosted: Sun Oct 29, 2006 9:22 am

Hmm, okay.

Jeg har overtaget den her gaiaprofil fra en ven, og jeg kan se at han også har været medlem her.

Så, øh. Bare så I ved det, det er ikke den samme person!

=3

obvious oxymoron

419scambaiterKoko

PostPosted: Sun Oct 29, 2006 6:26 pm

obvious oxymoron
Hmm, okay.

Jeg har overtaget den her gaiaprofil fra en ven, og jeg kan se at han også har været medlem her.

=3

Hvorfor kan hvis har at gøre med hvad jeg sagde?
PostPosted: Mon Oct 30, 2006 6:52 am

Kokoroki
obvious oxymoron
Hmm, okay.

=3

... Hva?

obvious oxymoron

419scambaiterKoko

PostPosted: Wed Nov 01, 2006 11:41 am

obvious oxymoron
Kokoroki
obvious oxymoron
Hmm, okay.

=3

... Hva?

DET ER "HVAD" ikke "hva" (det er Norsk)
Hvad jeg sagde er "Hvorfor er det slætning" (eller Relativ)
PostPosted: Tue Nov 07, 2006 12:58 pm

Kokoroki
obvious oxymoron
Kokoroki
obvious oxymoron
Hmm, okay.

=3

... Hva?

'Hva' bruges også af danskere? Det er bare brugt som en forkortelse af hvad. smile

Jeg slettede bare hvad jeg lige kunne se han havde skrevet, da det ikke var mig og jeg følte at det måske kunne forvirre.

obvious oxymoron

419scambaiterKoko

PostPosted: Wed Nov 08, 2006 3:31 pm

obvious oxymoron
Kokoroki
obvious oxymoron
Kokoroki
obvious oxymoron
Hmm, okay.

=3

... Hva?

'Hva' bruges også af danskere? Det er bare brugt som en forkortelse af hvad. smile

Jeg slettede bare hvad jeg lige kunne se han havde skrevet, da det ikke var mig og jeg følte at det måske kunne forvirre.

øh Jeg forstår !
PostPosted: Fri Nov 10, 2006 11:08 am

sweatdrop Its really hard reading danish,Im swedish and i have to concentrate nearly on every single word.Thats hard work smile .

Archelaus

Reply
Language General Discussions

Goto Page: [] [<] 1 2 3 ... 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 [>] [>>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas