|
|
|
|
|
|
Posted: Fri May 14, 2010 11:23 am
Lorraaa kittyocean Lucky Mysterious kittyocean Twee keer raden waar ik nu aan denk ¬¬. En men vraagt zich nog steeds af waarom ik vliegangst heb... In het verkeer loop je meer gevaar hoor wink . Alleen zo'n vliegramp krijgt nogal snel 'media coverage', helemaal als er zoveel Nederlanders bij betrokken zijn.
Overigens was ik persoonlijk niet echt te spreken over de berichtgeving eromheen. Op m'n studie leer ik juist dat het op de manier waarop het ging helemaal niet moet (niets nieuws te melden, onzekerheid, slachtoffer laten zien etc.).
En ik zal ook effe in het forum kijken voor die schoolhulp smile . Al heb ik nooit filosofie gehad xD.Iedereen zegt altijd: In het verkeer loop je meer gevaar. Prima, mee eens. Maar bij hoeveel verkeersongelukken zijn er meer dan 4 mensen betrokken/dood? Het gaat om het feit dat het een gigantisch ding is dat neerstort en dat niemand een kans van ontsnappen heeft. 100 mensen, in 1 klap weg. Dat zie ik een verkeersongeluk niet zo snel doen. En ja, we weten ook al dat Ruben uit Tilberg komt. Lekkere privacy. Ok ik begrijp het wel aan de ene kant en heb ook respect voor vliegangst, maar waarom dan geen verkeer-angst? Je komt dan misschien met minder mensen om op hetzelfde moment, maar iedere dag zijn er 2 doden door het verkeer. Dat is toch ook niet niks als je dat zo even optelt door de weken heen. Liften zijn trouwens gevaarlijker als vliegtuigen, die zou ik dus ook maar niet meer nemen ;D er zijn veel en veel meer verkeersongelukken dan vliegtuig ongelukken... maar een vliegtuig ongeluk is in 1 keer veel mensen, dus haalt het nieuws en maakt mensen bang... maar er gaan meer mensen per week dood in het verkeer dan dat er mensen dood gaan per jaar door een vliegtuig ongeluk
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri May 14, 2010 11:35 am
Dashinator Lorraaa kittyocean Lucky Mysterious kittyocean Twee keer raden waar ik nu aan denk ¬¬. En men vraagt zich nog steeds af waarom ik vliegangst heb... In het verkeer loop je meer gevaar hoor wink . Alleen zo'n vliegramp krijgt nogal snel 'media coverage', helemaal als er zoveel Nederlanders bij betrokken zijn.
Overigens was ik persoonlijk niet echt te spreken over de berichtgeving eromheen. Op m'n studie leer ik juist dat het op de manier waarop het ging helemaal niet moet (niets nieuws te melden, onzekerheid, slachtoffer laten zien etc.).
En ik zal ook effe in het forum kijken voor die schoolhulp smile . Al heb ik nooit filosofie gehad xD.Iedereen zegt altijd: In het verkeer loop je meer gevaar. Prima, mee eens. Maar bij hoeveel verkeersongelukken zijn er meer dan 4 mensen betrokken/dood? Het gaat om het feit dat het een gigantisch ding is dat neerstort en dat niemand een kans van ontsnappen heeft. 100 mensen, in 1 klap weg. Dat zie ik een verkeersongeluk niet zo snel doen. En ja, we weten ook al dat Ruben uit Tilberg komt. Lekkere privacy. Ok ik begrijp het wel aan de ene kant en heb ook respect voor vliegangst, maar waarom dan geen verkeer-angst? Je komt dan misschien met minder mensen om op hetzelfde moment, maar iedere dag zijn er 2 doden door het verkeer. Dat is toch ook niet niks als je dat zo even optelt door de weken heen. Liften zijn trouwens gevaarlijker als vliegtuigen, die zou ik dus ook maar niet meer nemen ;D er zijn veel en veel meer verkeersongelukken dan vliegtuig ongelukken... maar een vliegtuig ongeluk is in 1 keer veel mensen, dus haalt het nieuws en maakt mensen bang... maar er gaan meer mensen per week dood in het verkeer dan dat er mensen dood gaan per jaar door een vliegtuig ongeluk Ja en de media is dit keer ook gewoon veels te ver gegaan. Dat brengt zo'n vliegtuigongeluk ook extra groot in het nieuws. En zo kon je ook een nederlands kinderboek zien, en een dagboekje wat open lag op de bladzijden waar stond 'vandaag ga ik naar Afrika' tussen de wrakstukken. En hoe komen ze er op dat jongetje te interviewen als hij nog niet eens wist dat hij de enig overlevende is van een vliegtuigcrash, en de rest van z'n gezin dood is.? :
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri May 14, 2010 3:14 pm
Lorraaa Dashinator Lorraaa kittyocean Lucky Mysterious kittyocean Twee keer raden waar ik nu aan denk ¬¬. En men vraagt zich nog steeds af waarom ik vliegangst heb... In het verkeer loop je meer gevaar hoor wink . Alleen zo'n vliegramp krijgt nogal snel 'media coverage', helemaal als er zoveel Nederlanders bij betrokken zijn.
En ik zal ook effe in het forum kijken voor die schoolhulp smile . Al heb ik nooit filosofie gehad xD.Iedereen zegt altijd: In het verkeer loop je meer gevaar. Prima, mee eens. Maar bij hoeveel verkeersongelukken zijn er meer dan 4 mensen betrokken/dood? Het gaat om het feit dat het een gigantisch ding is dat neerstort en dat niemand een kans van ontsnappen heeft. 100 mensen, in 1 klap weg. Dat zie ik een verkeersongeluk niet zo snel doen. En ja, we weten ook al dat Ruben uit Tilberg komt. Lekkere privacy. Ok ik begrijp het wel aan de ene kant en heb ook respect voor vliegangst, maar waarom dan geen verkeer-angst? Je komt dan misschien met minder mensen om op hetzelfde moment, maar iedere dag zijn er 2 doden door het verkeer. Dat is toch ook niet niks als je dat zo even optelt door de weken heen. Liften zijn trouwens gevaarlijker als vliegtuigen, die zou ik dus ook maar niet meer nemen ;D er zijn veel en veel meer verkeersongelukken dan vliegtuig ongelukken... maar een vliegtuig ongeluk is in 1 keer veel mensen, dus haalt het nieuws en maakt mensen bang... maar er gaan meer mensen per week dood in het verkeer dan dat er mensen dood gaan per jaar door een vliegtuig ongeluk Ja en de media is dit keer ook gewoon veels te ver gegaan. Dat brengt zo'n vliegtuigongeluk ook extra groot in het nieuws. En zo kon je ook een nederlands kinderboek zien, en een dagboekje wat open lag op de bladzijden waar stond 'vandaag ga ik naar Afrika' tussen de wrakstukken. En hoe komen ze er op dat jongetje te interviewen als hij nog niet eens wist dat hij de enig overlevende is van een vliegtuigcrash, en de rest van z'n gezin dood is.? : de media gaat met een vliegtuigcrash altijd te ver
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat May 15, 2010 2:20 am
Ik hoop dat ze die Ruben met rust laten. Het is al erg als je je familie verliest door wat dan ook! Maar dan al die media...
In Nederland houden ze nog wal wat afstand, maar van mij mag het meer zijn
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat May 15, 2010 2:58 am
I want you to want me. I need you to need me. I'd love you to love me. I'm beggin' you to beg me.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat May 15, 2010 11:02 am
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat May 15, 2010 2:16 pm
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat May 15, 2010 2:34 pm
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat May 15, 2010 3:48 pm
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat May 15, 2010 5:33 pm
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun May 16, 2010 1:05 am
kittyocean Ik hoop dat ze die Ruben met rust laten. Het is al erg als je je familie verliest door wat dan ook! Maar dan al die media... In Nederland houden ze nog wal wat afstand, maar van mij mag het meer zijn In Nederland hebben ze ook alle journalistieke codes verbroken. Met de Telegraaf voorop, die moeten zich echt gaan schamen. Niet dat ze dat doen. Blegh, vond het al een rotkrant en nu helemaal. En dan maar afvragen waarom ze in professionele kringen niet serieus genomen worden xD.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun May 16, 2010 4:38 am
Lucky Mysterious kittyocean Ik hoop dat ze die Ruben met rust laten. Het is al erg als je je familie verliest door wat dan ook! Maar dan al die media... In Nederland houden ze nog wal wat afstand, maar van mij mag het meer zijn In Nederland hebben ze ook alle journalistieke codes verbroken. Met de Telegraaf voorop, die moeten zich echt gaan schamen. Niet dat ze dat doen. Blegh, vond het al een rotkrant en nu helemaal. En dan maar afvragen waarom ze in professionele kringen niet serieus genomen worden xD.Welke codes? *is niet op de hoogte van codes*
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun May 16, 2010 8:18 am
Haha! Nahja, het zijn geen wetten die vastliggen zeg maar, dus is begrijpelijk! Het idee is dat de media een bepaalde verantwoordelijkheid hebben t.o.v. de maatschappij. Journalisten hebben met elkaar vanuit hun professionaliteit een soort afspraken over wat wel mag en wat niet mag.
Een paar afspraken die naar mijn mening zijn overttreden:
3. De journalist gaat zorgvuldig en integer te werk en geeft daarvan ook blijk in zijn berichtgeving door verantwoording af te leggen over zijn journalistieke methoden. 18. De journalist zal de privacy van personen niet verder aantasten dan in het kader van een open berichtgeving noodzakelijk is. 20. De journalist publiceert geen tekst of foto’s en zendt geen audio-opnames of beelden uit die zijn gemaakt van personen in privé-situaties zonder toestemming van de betrokkene, tenzij met de publicatie een groot maatschappelijk belang is gediend.
Afijn, zulke dingen, kan er nog wel meer opnoemen razz . Naar mijn mening is de privacy van die jongen danig aangepast, aangezien iedereen weet hoe die heet en zelfs waar die woont, alleen een voornaam achterhalen was toch wel genoeg geweest :S? En met het uitzenden van die beelden van hem is volgens mij ook geen groot maatschappelijk belang gediend. Bovendien heeft die journaliste van De Telegraaf gebeld ná verschillende oproepen om dit niet te doen. Integer te werk? Don't think so!
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon May 17, 2010 12:42 am
iemand heeft mijn tippy, beads, shadow legends, may letter, 250 cash en nog veel meer gestolen scream scream ik weet niet of het een hacker is, of degene die mijn wachtwoord heeft scream scream scream
edit: kan je aan de mods vragen naar je gift history?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon May 17, 2010 7:05 am
Dashinator iemand heeft mijn tippy, beads, shadow legends, may letter, 250 cash en nog veel meer gestolen scream scream ik weet niet of het een hacker is, of degene die mijn wachtwoord heeft scream scream scream edit: kan je aan de mods vragen naar je gift history? Ik neem aan van wel. Password veranderen, mod benaderen, hacking form indienen.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|
|