|
|
|
|
|
|
Posted: Tue May 04, 2010 1:27 pm
Geen idee waarom alles sparklelt. Vind het vreselijk irritant
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue May 04, 2010 2:08 pm
niet alles gelukkig, ik probeer het te negeren.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue May 04, 2010 10:04 pm
I... couldn't... sleep..., me... isch... tired...
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed May 05, 2010 3:31 am
Weer es veeeeeels te laat naar bed gegaan *yawn*
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed May 05, 2010 8:53 am
ik ook... en vanochtend om 6 uur op... en hier heen
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed May 05, 2010 11:17 am
Wat heeft Nederland toch een kippenvolk..
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed May 05, 2010 12:29 pm
ach, er zijn ook veel schapen.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu May 06, 2010 4:04 am
Bugger me sideways! Ik haat alleen zijn tegenwoordig
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu May 06, 2010 9:52 am
ik verveel me en ben bang / zenuwachtig ninja
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu May 06, 2010 10:21 am
Iets wat ik niet snap:
Ze hebben 1 van de daders van de rampzalige bommen/schiet/drama in India ofzo. Ze gaan hem berechten... en dan wordt hij ter dood veroordeeld. Had hem dan gelijk gedood! Dat had heel wat geld bespaard! Maar nee, dit is gerechtigheid, terwijl hij straks precies hetzelfde lot heeft als zijn medestrijders: dood zijn.
Ik snap niet wat er gerechtigheid aan is om iemand in een ellenlange procedure ter dood te veroordelen, als dat vanaf het begin af aan al vast stond (al ben ik algeheel tegen de doodstraf. Een makkelijke uitweg voor de psychopaten, te veel onschuldigen zijn te laat gegaan...)
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu May 06, 2010 10:41 am
..ik ben voor een gevangenis straf eigenlijk zodat ze meer lijden voor wat ze gedaan hebben.. ninja klinkt een beetje slecht, maarja XD ik houd van levenslang ninja vooral voor die viespeuk die bij Peter R. De Vries erop was (Koos H. ofzoiets.. kan met het niet meer goed herinneren XD.. die met rechter Stolk ging x.x'')
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu May 06, 2010 12:06 pm
Ik vind zelf een doodstraf alleen gerechtvaardigd als de persoon iets absoluut onvergeeflijks heeft gedaan, en daar ook geen berouw voor toont. Als iemand geen berouw toont vind ik een gevangenisstraf ook niet goed. Het leven in die gevangenissen is volgens mij ook zo slecht niet, dus dan heeft het weinig nut om iemand die toch geen spijt heeft daar op te sluiten. De gevangenissen zijn immers toch al overbevolkt.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri May 07, 2010 2:06 am
In een maatschappijleerles van mij kwam ooit een man vertellen, over zijn tijd dat hij gevangen zat. Hij zat echter het grootste gedeelte gevangen in Thailand, en had daar de doodstraf gekregen. Hij zat daar dus in die dodecellen en hoorde hoe mensen werden neergeschoten.
Ja ok als deze man een moord had begaan ofzo, maar hij is in een soort val getrapt. Hij werd toen hij in Thailand was kort gezegd bedreigd dat als hij geen drugs probeerde mee te smokkelen, ze zijn broer zouden doden. Blijkbaar hadden ze de politie daar op het vliegveld al gewaarschuwd want hij werd opgewacht. Die man kon na lange tijd naar Nederland worden verplaatst, maar wat een angsten hij heeft moeten uitstaan. En dan wordt hij nu vrijgelaten in Nederland, hij heeft totaal niets meer.
Hierom ben ik alleen al tegen de doodstraf.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri May 07, 2010 3:16 am
Spijt of geen spijt, ik blijf tegen de doodstraf. Reden waarom mensen geen berouw tonen kunnen o.a. persoonlijkheids stoornissen zijn. Dat is dus psychiatrie. Moet je mensen die aan een persoonlijkheids stoornis leiden en hierdoor geen berouw tonen, maar simpelweg doodknallen? Not in my opinion. Dan kunnen we alle TBS kliniek wel sluiten en de cliƫnten simpelweg de nek om draaien. Daarnaast, als je een fout maakt kan je de doodstraf niet meer terugdraaien.
Gevangenissen zijn btw. niet fijn. In de gevangenissen in Amerika komen de mensen er slechter uit dan dat ze erin gaan. Mannen worden verkracht door eklaar, in elkaar geslagen, psychisch mishandeld (mede door bewaarders en portiers). Daarnaast heb je in Nederland meerdere typen gevangenissen. Als je gesloten zit mag je echt niet de hele dag op de binnenplaats, maar vaak 30min tot een uur. Maar je hebt ook half open gevangenissen en geheel open gevangenis. Daar ben je zeker een stuk beter af en kan je soms tijdens je detentie een baan hebben. Maargoed, daar kom je alleen als je het 'verdiend' hebt, niet als je je niet goed gedraagd.
Zo. razz Sorry voor mijn lange verhaal lol, maar ik ben tegen de doodstraf.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri May 07, 2010 5:41 am
zo lang is ie niet. Ik vindt de doodstraf ook niet goed, iemand moet hem dan vermoorden, zo ie zo vind ik beslissen dat iemand dood moet gaan al best erg. Ik vindt niet dat wij/de rechter mag beslissen of iemand leeft of niet, dat vindt ik niet aan ons om daar over te spreken.
btw, arigatou Neo MOF voor de donatie heart .
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|
|