|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Aug 30, 2009 4:40 am
Dat maakt het ookzomoeilijk om te kiezen. Ik heb nog geluk gehad dat ik mijn studie ben tegen gekomen. Ik zou niet weten wat ik anders had willen studeren c:
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Aug 30, 2009 4:41 am
Wat studeer jij eigenlijk smile ?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Aug 30, 2009 4:52 am
Biomedische wetenschappen.
Als je het kent krijg je een zak koekjes xD
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Aug 30, 2009 4:54 am
....... eek Wat is dat nou weer? Ik denk aan iets met plantjes en dokters.....
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Aug 30, 2009 4:57 am
Het is het beste met geneeskunde te vergelijken, daar zitte nwe ook mee samen in de collegezaal. Alleen leer je dan niet om dokter te worden, maar onderzoeker.
Dus ik kan later nieuwe medicijnen gaan maken of bestaande testen. Maar ook kijken wat nou de oorzaak is van de mexicaanse griep. Of wat nou de beste manier is om sporters weer te laten herstellen na een blessure. Eigenlijk alles wat je maar kan bedenken op medisch gebied kan/mag ik later onderzoek naar doen.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Aug 30, 2009 5:00 am
Oh... dat klinkt eigenlijk best wel interesant. 3nodding Moet je daar VWO voor hebben gedaan?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Aug 30, 2009 5:22 am
Het is een universitaire studie. Dus ik denk het wel. En ik geloof dat een beta-profiel (Wi,Na,Sk,Bio) ook verplicht was. Maar dat weet ik niet zeker.
Als mensen trouwens zin hebben om een keer een dagje te komen kijken, ik ben meeloper begeleider xD Krijg jij (en ik c; ) gratis lunch van de opleiding.
((Woohoo, geen reclame at all xD))
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Aug 30, 2009 5:26 am
Ik zit pas in de derde, maar het klinkt wel leuk om een dagje te komen kijken.
(( Lang leve gratis reclame!! ))
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Aug 30, 2009 7:47 am
allemaal zelfde werk schiet ook niet op
en zakou dat klinkt ingewikkeld ga je daar later ook werk in zoeken?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Aug 30, 2009 8:25 am
XDmaster4 Valkyrie-Chii-Chan XDmaster4 Lorraaa XDmaster4 pedagogisch dat lijkt mij helemaal niks (om ook maar even mee te kletsen met het onderwerp XP) wat voor studie doe jij dan? :] (om maar even door te blijven kletsen xD) ik doe media vormgeving is ook een heel andere richting (doorkletsen is goed dan maken we het vanzelf actief hier) ik doe ook multimedia vormgeving biggrin Ik doe van de 4 takken die ik kon doen Animatie en Audiovisuele vormgeving, ben erg benieuwd! lol dat lijkt mij dan weer de minst leuke stroming :3 het is juist erg leuk. smile vond de rest juist niks voor mij.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Aug 30, 2009 8:31 am
Zakou Nenharma Het is het beste met geneeskunde te vergelijken, daar zitte nwe ook mee samen in de collegezaal. Alleen leer je dan niet om dokter te worden, maar onderzoeker. Dus ik kan later nieuwe medicijnen gaan maken of bestaande testen. Maar ook kijken wat nou de oorzaak is van de mexicaanse griep. Of wat nou de beste manier is om sporters weer te laten herstellen na een blessure. Eigenlijk alles wat je maar kan bedenken op medisch gebied kan/mag ik later onderzoek naar doen. Klinkt in principe wel interessant, maar ik zou mezelf daar niet in zien. Dat was een van de grote redenen waarom ik na een half jaar gestopt was op de universiteit. Veel te veel op onderzoek gericht. Het is natuurlijk belangrijk dat het gedaan wordt, maar ik zou niet de rest van mijn leven zelf onderzoek willen doen.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Aug 30, 2009 10:03 am
Valkyrie-Chii-Chan XDmaster4 Valkyrie-Chii-Chan XDmaster4 Lorraaa XDmaster4 pedagogisch dat lijkt mij helemaal niks (om ook maar even mee te kletsen met het onderwerp XP) wat voor studie doe jij dan? :] (om maar even door te blijven kletsen xD) ik doe media vormgeving is ook een heel andere richting (doorkletsen is goed dan maken we het vanzelf actief hier) ik doe ook multimedia vormgeving biggrin Ik doe van de 4 takken die ik kon doen Animatie en Audiovisuele vormgeving, ben erg benieuwd! lol dat lijkt mij dan weer de minst leuke stroming :3 het is juist erg leuk. smile vond de rest juist niks voor mij. audio had ik de laagste cijfers voor meestal en animatie ging ook niet perfect ik vind websites, boekjes en logos veel leuker
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Aug 30, 2009 11:37 am
Zeissothafar says: woah, 4 paginas bijlezen XP
@Zakou: Klinkt interresant smile Kun je voor mij een medicijn geregelen die mijn nekwervels weer recht zet xp
@Lora: De scholen gaan waarschijnlijk niet dicht als er de mexicaanse griep heerst: Dat zou voor mij inderdaad niet handig zijn, want ik zit ook in me examen jaar xp
Dus over studies gesproken: Ik moet nu wel gaan kiezen, maar wat?! Ik weet wel wat ik wil, maar die opleidingen verschillen enorm, en dus zit ik met twijfels.... Wat vinden jullie?? Game art aan de HKU, geluidstechniek aan de Theater school, binnenhuisargitect (zag ik vandaag in de krant, en ik heb iets met huizen inrichten en tekenen mad d) of gewoon je arse eraf werken??
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Aug 30, 2009 12:09 pm
@ Miilky: Je bent altijd welkom ^_^
@ XDmaster: Jep, op het moment heb ik 80% kans om een goed betaalde baan te krijgen. en ik vind het leuk om te doen. Het is afwisselend werk, soms in het lab, soms met mensen. Maar ik heb nog zeker 4/5 jaar studie voor de boeg...
@ Candy: Niet alle universitaire opleidingen zijn onderzoek gericht. Bijvoorbeeld Geneeskunde. Daar leer je simpelweg wat het menselijk lichaam inhoudt en hoe je het beter maakt/houdt. Maar iedereen moet doen wat hem/haar het beste ligt en leuk lijkt. ^_^
@ Zeissothafar: Ik zal mijn best doen c; Maar van alle medicijnen die op papier worden bedacht (+/- 800 per jaar) worden er maar een stuk of 5 ook werkelijk op de markt gebracht na jaren van testen... Dus je zal nog wel even moeten wachten :3
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Aug 30, 2009 12:13 pm
Zeissothafar Zeissothafar says: woah, 4 paginas bijlezen XP
@Zakou: Klinkt interresant smile Kun je voor mij een medicijn geregelen die mijn nekwervels weer recht zet xp
@Lora: De scholen gaan waarschijnlijk niet dicht als er de mexicaanse griep heerst: Dat zou voor mij inderdaad niet handig zijn, want ik zit ook in me examen jaar xp
Dus over studies gesproken: Ik moet nu wel gaan kiezen, maar wat?! Ik weet wel wat ik wil, maar die opleidingen verschillen enorm, en dus zit ik met twijfels.... Wat vinden jullie?? Game art aan de HKU, geluidstechniek aan de Theater school, binnenhuisargitect (zag ik vandaag in de krant, en ik heb iets met huizen inrichten en tekenen mad d) of gewoon je arse eraf werken??
moeilijk als je bij games alleen het art gedeelte leuk vind en niet die technishe dingen zou ik geen gaming opleiding kiezen want dat is heel veel ook technisch (tenminste wat ik bij ons op school zo voorbij heb zien komen (op onze school hebben ze ook gaming opleiding). als je wel iets designerigs wilt doen maar nog niet zeker weet wat dan moet je eens bij een open dag ofzo langsgaan van een grafishe school ofzoiets. als je iets die kant in wil gaan doen zou ik nog niet gaan werken want veel is in dat vaak ervaring gericht en dat krijg je op school veel. @zakou: ow dat is dan flink nog doorleren.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|
|