Welcome to Gaia! ::

Reply Det Svenska Gillet
ICA Konsum. Goto Page: [] [<<] [<<] [<] 1 2 3 ... 7142 7143 7144 7145 7146 7147 ... 7242 7243 7244 7245 [>] [>>] [>>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Mr_RPG

PostPosted: Fri May 29, 2009 12:07 pm

Jag ska rösta på JL den 7:e. cool
PostPosted: Fri May 29, 2009 12:34 pm

CHARLIE CAPER ÄR MED I FINAL PÅ TALANG 2009
User ImageUser ImageUser ImageUser Image

Hogfather

Mikusagi
Crew

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
  • Little Bunny Foo Foo 100
PostPosted: Fri May 29, 2009 1:35 pm

Jag röstade på Amelia Andersdotter för att hen ser ut som en pirat.
http://www.youtube.com/watch?v=WE2tvikFfB8
PostPosted: Fri May 29, 2009 3:40 pm

Mikusagi
Jag röstade på Amelia Andersdotter för att hen ser ut som en pirat.
http://www.youtube.com/watch?v=WE2tvikFfB8

hon

Pushan

Mikusagi
Crew

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
PostPosted: Fri May 29, 2009 3:50 pm

Fast jag säger "hen". Om alla.
PostPosted: Fri May 29, 2009 3:56 pm

Jaså o.o
Varför gör du det?

Pushan

Mikusagi
Crew

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
PostPosted: Sat May 30, 2009 12:41 am

Av flera anledningar, men främst för att jag tycker att det är onödigt och dumt att ha olika pronomen för olika kön. Som att jag hela tiden i varenda mening måste berätta vad folk har för kön. Om vi hade olika pronomen för olika hudfärger så skulle ju folk bli upprörda om jag hela tiden gjorde skillnad så confused
PostPosted: Sat May 30, 2009 4:22 am

Jaha, okej... Inte för att verka elak när jag är ny här och allt, men är det inte lite barnsligt?

Pushan

Jalkazar

PostPosted: Sat May 30, 2009 5:06 am

Mr_RPG
Varför?
Snacka om missnöjesparti och bortkastad röst. Även om den drar upp valdeltagandet något.
Junilistan är det parti, efter Moderaterna som röstat emot lösningar för klimatet i flest frågor i EU-parlamentet. Dessutom så bytte en av deras tre parlamentariker parti under sin tid i Bryssel och en av de andra två är mest bitter och säger "egentligen vill jag sitta i riksdagen".
Nej, om man vill ha ett EU-kritiskt parti med en vettig politik som även inkluderar att skydda oss från ytterligare inskränkningar av vår rätt till privatliv så bör man rösta på Miljöpartiet vars första kandidat varit den bäste av alla 785 parlamentariker när det gäller att skydda den personliga integriteten (Enligt Open Europes undersökning) och som dessutom stöds av anti-FRA och Ipred nätverket Svart Måndag.
PostPosted: Sat May 30, 2009 5:10 am

Pushan
Jaha, okej... Inte för att verka elak när jag är ny här och allt, men är det inte lite barnsligt?
Det är klart att det inte är. Sverige liksom resten av världen är idag format av könsstereotyper, stereotyper som skapats socialt av det samhälle vi lever i. En del av skapandat av dessa ligger i att vi benämner människor som han eller hon. Jag tycker det Mikusagi gör är rätt vettigt, om inte annat så visar det att hon ville ändra hur det ser ut idag.

Jalkazar

Mikusagi
Crew

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
PostPosted: Sat May 30, 2009 8:03 am

Pushan

Du menar att ha en uppfattning som går isär från gängse normer och en praktik som sticker ut?
Om det är barnsligt att vilja behandla människor som jämlikar så är jag hellre barn än vuxen.

Förresten, tack Jalkazar! :3
PostPosted: Sat May 30, 2009 8:26 am

Jag må säga att det känns väldigt negativt här som jag läser det som skrivits sen jag var här sist.

Jag kommer hur som helst rösta på Pirat partiet. Många ser de som ett oseriöst parti och liknande men jag tror nog att hur det ser ut nu så kan de göra bra saker och växa med posten och visa att de kan ta en bra plats i regeringen i framtiden. Dokuro's politiska monolog slutar här.

Dokuro Togiretogire

Original Sex Symbol

Mr_RPG

PostPosted: Sat May 30, 2009 8:49 am

Jalkazar
Mr_RPG
Varför?
Snacka om missnöjesparti och bortkastad röst. Även om den drar upp valdeltagandet något.
Junilistan är det parti, efter Moderaterna som röstat emot lösningar för klimatet i flest frågor i EU-parlamentet. Dessutom så bytte en av deras tre parlamentariker parti under sin tid i Bryssel och en av de andra två är mest bitter och säger "egentligen vill jag sitta i riksdagen".
Nej, om man vill ha ett EU-kritiskt parti med en vettig politik som även inkluderar att skydda oss från ytterligare inskränkningar av vår rätt till privatliv så bör man rösta på Miljöpartiet vars första kandidat varit den bäste av alla 785 parlamentariker när det gäller att skydda den personliga integriteten (Enligt Open Europes undersökning) och som dessutom stöds av anti-FRA och Ipred nätverket Svart Måndag.
Kan inte ta MP seriöst efter att ha sett deras reklam. Jag vet att det är en dum anledning att gå efter en reklam, men nu är det så att jag skulle skämmas att tillhöra ett parti som gör politisk reklam med samma metodik/kvalitet som tre tioåringar (me, my bro and my cuz cool ) som nyss har fått en webbkamera.

Plus att Sverige är EUs och resten av världens buttbuddy.

EDIT: Och IPRED etc. kommer att försvinna meed hjälp av någon sorts natural selection ändå.
PostPosted: Sat May 30, 2009 8:58 am

User Image - Blocked by "Display Image" Settings. Click to show.

The Fury In A Box

Shameless Exhibitionist

Mikusagi
Crew

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
PostPosted: Sat May 30, 2009 10:03 am

Det finns en hel del pirater i Gillet. TYP KRIM, HEJ KRIM!

Jag gillar Miljöpartiet men... alltså FRA... så scary confused och de typ "riv upp och gör om"
de vill liksom ha kvar FRA-lagen fast i någon annan form.

PP vill ha bort den helt.
Reply
Det Svenska Gillet

Goto Page: [] [<<] [<<] [<] 1 2 3 ... 7142 7143 7144 7145 7146 7147 ... 7242 7243 7244 7245 [>] [>>] [>>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff
Gaia's Games
Mini-Games