|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Nov 21, 2008 6:07 pm
Mikusagi Transgender day of remembranceUppmärksammas den 21 november 2008Transgender day of remembrance (TGDOR) är en dag att uppmärksamma de hatbrott som transpersoner utsätts för i vårt samhälle, enbart på grund av transfobi. Transfobiskt våld utgör ett demokratiskt problem i Sverige, och på många andra platser i världen. Gruppen transpersoner drabbas av osynliggörande, okunskap och våld. RFSL samarbetar över hela Sverige med RFSL Ungdom och SFQ (Sveriges förenade HBTQ-studenter) i att uppmärksamma denna dag på olika ställen runt om i landet. *uppmärksammar* Q = Queer? Och hur skiljer det sig i såna fall från Homo, Bi och Trans. Vad definierar queer?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 22, 2008 12:50 am
Jalkazar Mikusagi Transgender day of remembranceUppmärksammas den 21 november 2008Transgender day of remembrance (TGDOR) är en dag att uppmärksamma de hatbrott som transpersoner utsätts för i vårt samhälle, enbart på grund av transfobi. Transfobiskt våld utgör ett demokratiskt problem i Sverige, och på många andra platser i världen. Gruppen transpersoner drabbas av osynliggörande, okunskap och våld. RFSL samarbetar över hela Sverige med RFSL Ungdom och SFQ (Sveriges förenade HBTQ-studenter) i att uppmärksamma denna dag på olika ställen runt om i landet. *uppmärksammar* Q = Queer? Och hur skiljer det sig i såna fall från Homo, Bi och Trans. Vad definierar queer? http://www.google.se/search?hl=sv&q=transpersoner&btnG=Google-sökning&meta= !!!
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 22, 2008 1:58 am
Vet ni någon artist som heter
____PSON ?
Ja fast det skall ju vara bokstäver där jag har gjort streck.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 22, 2008 2:05 am
Queer kan betyda skitmycket. Till exempel kan det betyda konstig och pervers det kan också stå för aktivism, mot heteronormen eller heteronormens biverkningar eller så kan en mena queer som i queerteori. Queerteorin frågar varför det normala är normalt, och vad det orsakar.Wikipedia Den institutionaliserade queerteorin definierar inte queer som en identitet utan ifrågasätter sexuell identitet som en personlig egenskap och som grund för politiska rörelser. "Man" och "kvinna" är här inga naturliga storheter utan konstruerade, de är relationer mellan olika sociala konstruerade sanningar, begär- och maktförhållande. När jag kallar mig själv queer menar jag att jag försöker vara ifrågasättande och problematiserande, att jag inte tror på eviga definitioner och att jag ser identiteter som flytande.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 22, 2008 2:07 am
Jessica simpson
Ashlee Simpson
Niek Ripson
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 22, 2008 2:32 am
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 22, 2008 5:34 am
One-liners, random citat, argument för argumentets egen skull, smileys, sarkasm och Mikusagi.
Välkommen till Ica/Konsum.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 22, 2008 5:42 am
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 22, 2008 5:45 am
VILL OCKSÅ VARA EN EGEN GENRE JU.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 22, 2008 5:59 am
Miku: Ja. Fantastiskt, eller hur? Ica/Konsum skulle aldrig överleva utan dig.
Krim: Du vill vara/ha allt. :/
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 22, 2008 6:54 am
Mikusagi Queer kan betyda skitmycket. Till exempel kan det betyda konstig och pervers det kan också stå för aktivism, mot heteronormen eller heteronormens biverkningar eller så kan en mena queer som i queerteori. Queerteorin frågar varför det normala är normalt, och vad det orsakar.Wikipedia Den institutionaliserade queerteorin definierar inte queer som en identitet utan ifrågasätter sexuell identitet som en personlig egenskap och som grund för politiska rörelser. "Man" och "kvinna" är här inga naturliga storheter utan konstruerade, de är relationer mellan olika sociala konstruerade sanningar, begär- och maktförhållande. När jag kallar mig själv queer menar jag att jag försöker vara ifrågasättande och problematiserande, att jag inte tror på eviga definitioner och att jag ser identiteter som flytande. Alltså, queer är typ en harmonist? Sett ur ett könsetiskt perspektiv.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 22, 2008 7:52 am
Vad är en harmonist? Låter som någon som spelar harmonia. Vad är harmonia?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 22, 2008 8:07 am
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 22, 2008 8:10 am
Jag är sönder. Jag halkade och slog mig.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|