Welcome to Gaia! ::

Reply Det Svenska Gillet
ICA Konsum. Goto Page: [] [<<] [<<] [<] 1 2 3 ... 7027 7028 7029 7030 7031 7032 ... 7242 7243 7244 7245 [>] [>>] [>>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Nightmare Asura
Crew

PostPosted: Wed Sep 24, 2008 6:35 am

Mikusagi
Titta, jag är inte alltid helt ensam.

heart
PostPosted: Wed Sep 24, 2008 8:09 am

Nightmare Asura
Mikusagi
Med "emo" menar jag varken en musikstil eller en subkultur. Jag menar det som ett adjektiv, som beskriver ett känslotillstånd.

Jalkazar
Jo nog förstår jag det men ur ett språkmässigt perspektiv använder du helt värdelös svenska när du använder emo på det sättet.

Men hon använde inte det ordet ur det perspektivet, som hon så fint förklarade.
Delar Miku's åsikt i det här fallet, då jag håller med om att musikstilen Emo och tillståndet emo idag blivit två skiljda saker.

Men i musikfallet så kallas vart och varannat band idag för Emo även om dom inte är det och det är någonting jag stör mig mer och mer på.
Säg att dom är deppiga, inte emo. För när du ändå pratar om musik kanske man inte ska beskriva med en musikgenre som är felaktig.
Däremot om man pratar om något annat så kan man använda emo mer fritt, då man inte kan ta fel på det och något annat uttryck på samma sätt.

Jalkazar

Nightmare Asura
Crew

PostPosted: Wed Sep 24, 2008 8:36 am

Jalkazar
Men i musikfallet så kallas vart och varannat band idag för Emo även om dom inte är det och det är någonting jag stör mig mer och mer på.
Säg att dom är deppiga, inte emo. För när du ändå pratar om musik kanske man inte ska beskriva med en musikgenre som är felaktig.
Däremot om man pratar om något annat så kan man använda emo mer fritt, då man inte kan ta fel på det och något annat uttryck på samma sätt.

Emo är bredare än bara "deppigt" och "nedstämt".
Emo = emotionellt, dvs. starka känslor åt något håll.
Visst, är kanske mest förknippat med sorg och mörker och rakblad i armen, men jag skulle inte vilja påstå att Miku har så fel i sin åsikt. Sin fria åsikt, som, oavsett vad andra tycker, hon får ha.
PostPosted: Wed Sep 24, 2008 10:29 am

Dora The Exploded
Mikusagi

Du är aldrig ensam !

Säger vem? mad

Mikusagi
Crew

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
  • Little Bunny Foo Foo 100

Dora The Exploded

Dangerous Explorer

6,900 Points
  • Contributor 150
  • Hygienic 200
  • Risky Lifestyle 100
PostPosted: Wed Sep 24, 2008 11:23 pm

Mikusagi
Dora The Exploded
Mikusagi

Du är aldrig ensam !

Säger vem? mad

Gud !
PostPosted: Thu Sep 25, 2008 12:13 am

Jalk, dethär är du

Dora The Exploded

Dangerous Explorer

6,900 Points
  • Contributor 150
  • Hygienic 200
  • Risky Lifestyle 100

Mikusagi
Crew

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
PostPosted: Thu Sep 25, 2008 2:01 am

PerT, kommer du på Arlas kalas? surprised
PostPosted: Thu Sep 25, 2008 5:21 am

Mikusagi
Om jag kan, beror på skolan (: Men isf möter jag upp er hemma hos honom, orkar inte åka från åkersberga in tll stan, och sen till vart det nu var han bodde xD
Men som sagt, är asmycket i skolan i oktober :<<

Dora The Exploded

Dangerous Explorer

6,900 Points
  • Contributor 150
  • Hygienic 200
  • Risky Lifestyle 100

Mikusagi
Crew

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
PostPosted: Thu Sep 25, 2008 10:27 am

Dora The Exploded
Mikusagi

Om jag kan, beror på skolan (: Men isf möter jag upp er hemma hos honom, orkar inte åka från åkersberga in tll stan, och sen till vart det nu var han bodde xD

Var ju en lördag?
PostPosted: Fri Sep 26, 2008 12:39 am

Titta på akvariet i min signatur! Titta då! Titta!

Mikusagi
Crew

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50

Dora The Exploded

Dangerous Explorer

6,900 Points
  • Contributor 150
  • Hygienic 200
  • Risky Lifestyle 100
PostPosted: Fri Sep 26, 2008 9:37 am

Mikusagi
Dora The Exploded
Mikusagi

Var ju en lördag?

Aa jo, men plugg och sånt. Plus att det kostar skitmycket till åkersberga-stockholm-Billinge(eller vart det var) men som sagt, tror (:
PostPosted: Fri Sep 26, 2008 12:21 pm

Orminge xd

Mikusagi
Crew

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50

Mikus extrakonto

PostPosted: Sat Sep 27, 2008 12:51 am

Någon som vet om det finns en sådan där TekTek-verktygsrad som fungerar till nya FF? Jag orkar liksom inte klistra in all kod som jag använder i min poststil med det här kontot.
PostPosted: Sat Sep 27, 2008 2:17 am

Miku, du ville att jag skulle posta här, så jag pratar om betydelsen av ordet "emo" i min åldersgrupp. (Tidigt högstadium, 7:an) Om någon säger att någon är emo, så menar denne OFTAST att personen klär sig i många olika färger, ser ut på ett sätt insperierat av Japan, har snelugg och rufsigt i nacken med mera... Om det är en persom i svart, lång, läderrock och långt svart hår så skulle en förmodligen kalla henom för hårdrockare. Men ordet "emo" används också för att markera någon som sitter och skär sig i armen och gråter i ett hörn. Ja, ordet hat nog stor betydelse i min åldersgrupp och jag använder det FLERA gånger om dagen, i båda syftena.

BTW Miku, skulle du kunna PM:a mig den MSN:adress? Jag skulle vilja lägga till dig tillfälligt hos min kompis för att kunna prata med dig om imorgon.

Mivhip

Mivhip

PostPosted: Sat Sep 27, 2008 2:18 am

Mikus extrakonto
Någon som vet om det finns en sådan där TekTek-verktygsrad som fungerar till nya FF? Jag orkar liksom inte klistra in all kod som jag använder i min poststil med det här kontot.
Miku, har din avatar Mikusagi blivit bannad från Gillet?
Reply
Det Svenska Gillet

Goto Page: [] [<<] [<<] [<] 1 2 3 ... 7027 7028 7029 7030 7031 7032 ... 7242 7243 7244 7245 [>] [>>] [>>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff
Gaia's Games
Mini-Games