Welcome to Gaia! ::

Reply Det Svenska Gillet
En ärlig åsikt. Goto Page: [] [<] 1 2 3 ... 5 6 7 8 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

chibi_chan
Captain

PostPosted: Mon Nov 13, 2006 7:29 am

Det finns en tråd för förslag, vi moderatorer läser den och disskuterar i modforumet hur vi ska göra.
PostPosted: Mon Nov 13, 2006 7:31 am

chibi_chan
Det finns en tråd för förslag, vi moderatorer läser den och disskuterar i modforumet hur vi ska göra.
Nu känns det här forumet mer aktuellt för tillfället..

Jalkazar

Drevlin
Crew

PostPosted: Tue Nov 14, 2006 2:18 am

Jalkazar

Som mig, såklart.
Jag tycker att modarna är som en uppenbar gruppering sprid ut krafterna lite. Och visst varför inte Petsy då, om hon lovar att vara atkriv och synas lite då och då vilken våra modar just nu absolut inte gör.
Moderatorerna ska vara en förebild!

Förebild!? Hur allvarligt tar du på det hära? Bara för att man är mod måste man ägna sitt liv till Gaia och gillet? Är det inte det viktigaste att man gör jobbet som man är tilldelad, d.v.s att hålla ordning?
Jag kollar till gillet 2-5 gånger per dag i små intervaller (5-10min/gång), är det någon ny tråd checkar jag vad den handlar om o.s.v. Men synas, förlåt men orka? Trådarna som folk oftast hänger i på förstasidan bryr jag mig inte ett dugg om. Har du testat att vara in i Spel subforumet? Där må det vara rätt dött men det är där jag hänger eftersom där snackas det saker jag intresserar mig utav och kan komma med kritik och kommentarer. Vi mods är inga speciellt utvalda "über-mench" vars livsuppgift är att göra alla glada här. Själv föredrar jag MYCKET helre att spela spel under min fritid.

Men visst, en förebild, men måste det betyda att man ska synas en massa? En bra förebild på ett forum är väl ändå en person som kan just om ordning och hur man sköter sig? Är inte det vad vi gör? Eller har vi verkligen misslyckats så hårt? emo
PostPosted: Tue Nov 14, 2006 2:44 am

Förebild är väl att ta i lite. sweatdrop

Petsy

Drevlin
Crew

PostPosted: Tue Nov 14, 2006 2:47 am

Petsy

God I hope so. crying Jag är då inget folk ska ha som förebild. (Det överlåter jag så fint till folk som Sacha Baron Cohen...eller varför inte Pamela Anderson. mrgreen )
PostPosted: Tue Nov 14, 2006 3:33 am

Drevlin
Petsy

God I hope so. crying Jag är då inget folk ska ha som förebild. (Det överlåter jag så fint till folk som Sacha Baron Cohen...eller varför inte Pamela Anderson. mrgreen )
xp Man kan väl säga att dom/ni ska föregå med gott exempel? whee

Petsy

Mikusagi
Crew

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
  • Little Bunny Foo Foo 100
PostPosted: Tue Nov 14, 2006 3:47 am

Jag brukar försöka tänka på att ni moderatorer kanske lurkar rätt mycket, värsta ninja ninja
men ibland undrar man ju, t.ex. när trådar som Födelsedagstråden inte uppdateras. Jag menar, det finns ju ändå rätt så många moderatorer så någon borde ju kunna hoppa in och uppdatera lite då och då...
Jag antar att ni har massa skola, jobb och sådant.

*kramar Jalkazar*
PostPosted: Tue Nov 14, 2006 5:53 am

Petsy --> Jo, gott exempel kan jag hålla med om. Men vad betyder egentligen det? Enligt mig säger det inget om att vi måste synas och skriva en massa. Utan det är bara att man inte beter sig som en idiot när man skriver till andra o.s.v. Samt att ansvaret att låsa trådar och säga åt folk medföljer. Men inget om hur aktiv man ska / bör vara.

Mikusagi --> Nu vet ju inte jag hur andra medlemmar har det med sådant, men själv har jag inget av det dära. Men uppdateringarna sker väl på tid, ork och intresse. Hade dock för mig att det var en specifik som tagit åt sig den uppgiften att uppdatera sånna trådar. <_>
Men men, har man inte tid så har man inte. Har man inte ork, försök senare. Men har man inte intresse blir det väldigt svårt, för då tar man sig varken tid eller ork till det.
Som jag många andra gånger skrivit att det är inte mycket på huvudsidan som intresserar mig. Allt jag gör är att kolla nya trådar och ser vad dom går ut på. Jag orkar inte mera. Hade det varit när jag var ny på Gaia så visst, då hade jag kanske engagerat mig som en tok i det hela. Men nu...nahh.

Now, if you excuse me, I got me some humans to drink. *går iväg för att spela Vampire The Masquerade: Bloodlines* ^_^

Drevlin
Crew

Jalkazar

PostPosted: Tue Nov 14, 2006 5:59 am

Drevlin
Jalkazar

Som mig, såklart.
Jag tycker att modarna är som en uppenbar gruppering sprid ut krafterna lite. Och visst varför inte Petsy då, om hon lovar att vara atkriv och synas lite då och då vilken våra modar just nu absolut inte gör.
Moderatorerna ska vara en förebild!

Förebild!? Hur allvarligt tar du på det hära? Bara för att man är mod måste man ägna sitt liv till Gaia och gillet? Är det inte det viktigaste att man gör jobbet som man är tilldelad, d.v.s att hålla ordning?
Jag kollar till gillet 2-5 gånger per dag i små intervaller (5-10min/gång), är det någon ny tråd checkar jag vad den handlar om o.s.v. Men synas, förlåt men orka? Trådarna som folk oftast hänger i på förstasidan bryr jag mig inte ett dugg om. Har du testat att vara in i Spel subforumet? Där må det vara rätt dött men det är där jag hänger eftersom där snackas det saker jag intresserar mig utav och kan komma med kritik och kommentarer. Vi mods är inga speciellt utvalda "über-mench" vars livsuppgift är att göra alla glada här. Själv föredrar jag MYCKET helre att spela spel under min fritid.

Men visst, en förebild, men måste det betyda att man ska synas en massa? En bra förebild på ett forum är väl ändå en person som kan just om ordning och hur man sköter sig? Är inte det vad vi gör? Eller har vi verkligen misslyckats så hårt? emo
Mitt liv är knappast devotat till gaia... men jag kan synas relativt bra ändå.
Men modarna är tyvärr en väldigt markerad grupp människor.

Men eftersom jag hade noll nya argument så öhh.... orka sweatdrop
PostPosted: Wed Nov 15, 2006 3:05 am

Jalkazar

Mitt liv är knappast devotat till gaia... men jag kan synas relativt bra ändå.
Men modarna är tyvärr en väldigt markerad grupp människor.

Men eftersom jag hade noll nya argument så öhh.... orka sweatdrop

Men eftersom du syns mera så måste det ändå betyda att du bryr dig mera om det än vad t.ex jag gör (och säkert vissa av dom andra modsen också). Eller iaf finner det mera intressant så att du orkar hänga här och småprata.

Att vi mods inte syns så mycket ser inte jag som ett problem. Oroa er inte. Vi finns här i bakgrunden, vi bara orkar inte skriva lika mycket som förut.

Fast nu var det det ju kanske inte direkt det som var problemet som skulle diskuteras. sweatdrop

Drevlin
Crew

Petsy

PostPosted: Wed Nov 15, 2006 8:47 am

Varför orkar ni inte skriva längre? ninja Vi har ju medlemmar här som orkat skriva i år.
PostPosted: Wed Nov 15, 2006 1:52 pm

Petsy
Varför orkar ni inte skriva längre? ninja Vi har ju medlemmar här som orkat skriva i år.

Varför?
Ja, jag kan ju inte direkt tala för alla. Men, själv finner jag att Gaia blivit tråkigare. I början hängde många av mina vänner här (men dom har också tröttnat nu) och vi rollspelade t.ex (pirates ahoy!) en del. Men sen växte Gaia, och man vant sig att det fanns där. I början var det liksom en kul sida, så nu känns det självklart inte lika nytt längre när man haft sin användare i säkert över 2 år. Så man börjar föredra att göra annat (som jag föredrar att spela spel jag missat nu när jag har en ny dator). Sen är det ju inte allt för ofta jag har det dära begäret att skriva längre som jag hade förut. Men när jag får det brukar jag kunna skriva lite (och ibland mycket). Men som sagt, det är min åsikt. Intressen ändras. 3nodding

Drevlin
Crew

Filthy

Vice Captain

PostPosted: Fri Nov 17, 2006 6:24 am

Word, Gaia sucks these days. ;p
PostPosted: Fri Nov 17, 2006 6:50 am

wtf, emo?

Zero-Egon

350 Points
  • Gaian 50
  • Member 100