|
|
|
|
Posted: Mon Nov 26, 2007 10:50 pm
Nightmare Asura I eftermiddag blir det rensning av kontaktlistan på Msn. För mycket folk som bara finns där. TA INTE BORT MIG D;
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Nov 26, 2007 11:04 pm
Dora The Exploded Nightmare Asura I eftermiddag blir det rensning av kontaktlistan på Msn. För mycket folk som bara finns där. TA INTE BORT MIG D;
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Nov 27, 2007 5:26 am
Meeeep~ Sitter i media klassen och har trakigt
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Nov 27, 2007 6:12 am
Jag har varit på ett jätteintressant seminarium där vi diskuterade vad som gör konst feministisk biggrin
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Nov 27, 2007 6:58 am
Nej nu skall alla tycka som jag! D:
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Nov 27, 2007 7:18 am
Mikusagi Nej nu skall alla tycka som jag! D: Hai hai! 4laugh
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Nov 27, 2007 7:21 am
Mikusagi Jag har varit på ett jätteintressant seminarium där vi diskuterade vad som gör konst feministisk biggrin Och vad gör konst feministisk då?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Nov 27, 2007 7:29 am
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Nov 27, 2007 7:42 am
halcyon. revolver Mikusagi Jag har varit på ett jätteintressant seminarium där vi diskuterade vad som gör konst feministisk biggrin Och vad gör konst feministisk då?
Det finns olika synpunkter om det. Jag påstod att konst kan vara feministisk på två sätt A) Konstnären skapade verket för feministiska ändamål (som en kritik mot eller synliggörande av patriarkatet) B) Konstverket (oavsett vad konstnären menade vid skapandet) används som ett feministiskt debattinlägg eller i alla fall för feministiska ändamål.
Det diskuterades en hel del ifall konst kan bli feministisk när den betraktas (att den blir feministisk i betraktarens tolkning) men vi skulle utgå från litteraturen... i den ena texten (av typ... Karin Isaksson? Någon Isaksson i alla fall) stod det att feministisk konst är skapad av kvinnor, för kvinnor och om kvinnor och den andra texten (av Tiina Rosenberg) var mer flummig så jag vet inte vad den menade razz
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Nov 27, 2007 7:44 am
Hur konst ska tolkas, tolkas av betraktaren.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Nov 27, 2007 9:05 am
Nightmare Asura Hur konst ska tolkas, tolkas av betraktaren. Snygg formulering där razz
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Nov 27, 2007 9:15 am
Dags att skriva ihop en labbrapport så att man får 2 HELA POÄNG på nästa fysikprov. :'D
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Nov 27, 2007 9:26 am
Mr_RPG Dags att skriva ihop en labbrapport så att man får 2 HELA POÄNG på nästa fysikprov. :'D Do it! :3
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Nov 27, 2007 10:40 am
Ännu en andledning att inte ta bort mig! D;
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Nov 27, 2007 11:15 am
Dora The Exploded Ännu en andledning att inte ta bort mig! D; Jag antar att jag inte tog bort dig då. :3
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|