|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Nov 11, 2007 3:35 pm
Valgarv Vadådå? Varför var det så hemskt? O_o Lawl, egentligen. Jag fastnade på att läsa de tre första böckerna, sen har jag bara läst på i brist på annat. Spoiler: Jag vart skitarg när Fred dog. Och Remus och Tonks. I mean, WTF. De bästa karaktärerna, nästan. Och Moody, wtf. OCH INNAN DOM, SIRIUS?! WHAT THE BLOODY HELL. a**å 400 pund i månaden för en skitlägenhet som började mögla överallt efter en vecka, elen kostade typ 200 spänn i veckan, och i det priset fick man inte ens en jävla spis eller kylskåp. Kallt och dragigt som fan, efterblivna duschar som går på el och typ inte har nåt tryck alls, vatten som smakar anusch, mm mm. Vi typ hostade blod och levde på mikromat. Så jävla misär. xp
Och sen på det är ju den engelska attityden jävligt otrevlig i allmänhet, de är ju en sisådär 30 år tillbaka i tiden, så jämställdhet är ju bara sepe för dem. Plus de gigantiska klasskillnaderna där...blir ju mycket våld, knark, alkoholism (de där mysiga kvarterspubarna är inte alls mysiga när man förstår de bakomliggande orsakerna till att de finns överallt) elände och skit av sånt. Desperata fattiga människor, fast i ett system som inte gynnar dem alls. I england är det liksom inga konstigheter att folk bor i husvagn, jag menar, gör nån det här så räknas man som hemlös.
a**å fatta att 40.000 pers dör varje år för att de inte har råd att betala elräkningen. Bah hej regeringen mördar indirekt. Och ingen bryr sig. Sjuk skillnad på synen på människovärde i ett land som är vant att kriga och att folk dör...
Lång post, jag skriver en till för att lätta upp det haha
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Nov 11, 2007 3:39 pm
Valgarv Vadådå? Varför var det så hemskt? O_o Lawl, egentligen. Jag fastnade på att läsa de tre första böckerna, sen har jag bara läst på i brist på annat. Spoiler: Jag vart skitarg när Fred dog. Och Remus och Tonks. I mean, WTF. De bästa karaktärerna, nästan. Och Moody, wtf. OCH INNAN DOM, SIRIUS?! WHAT THE BLOODY HELL. Alrighty del två whee
Spoilersvar; Ja men eller hur, men då till slut brydde man sig inte, alla bara dog på löpande band, men ingen riktig eftertanke fanns, jag blev fett mer ledsen över kapitlet med dobbys död än någon av de andra karaktärerna...
Jag blev också skitsur över att Sirius dog, dessutom på det viset. Death by draperi liksom. Pfffff. Man väntade ju bara på att han skulle komma tillbaks hela tiden men näääheee. Argh.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Nov 11, 2007 3:39 pm
Valgarv Asu: You bet your a** it is. Bring it, old man! (Ja, jag är äldre. Let's all have a laugh at that.) ... Time to call it a day. Work awaits in the morning. See y'all down the road. *With that, our hero walked off into the sunset, accompanied only by his seemingly neverending spirit. As the wind brought soothing words to his ears, he turned his gaze to the stars above while whistling a familiar tune, a tune that echoed in the empty space from where he left.* [/loggaut]
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Nov 11, 2007 3:42 pm
Nightmare Asura Valgarv Asu: You bet your a** it is. Bring it, old man! (Ja, jag är äldre. Let's all have a laugh at that.) ... Time to call it a day. Work awaits in the morning. See y'all down the road. *With that, our hero walked off into the sunset, accompanied only by his seemingly neverending spirit. As the wind brought soothing words to his ears, he turned his gaze to the stars above while whistling a familiar tune, a tune that echoed in the empty space from where he left.* [/loggaut] wahahahaa va? DRAMAQUEEN! xd
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Nov 11, 2007 3:43 pm
Anashi` Behövs det verkligen spoilervarning när boken varit ute i månader nu? smile Alltså i respekt för eventuella framtida läsare, eller de som bara ser filmerna.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Nov 11, 2007 5:53 pm
HARRY DÖR OCH HERMIONE GIFTER SIG MED MALFOY, RON BLIR BÖG MED HAGRID OCH DE ADOPTERAR EN AFGANUNGE.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Nov 11, 2007 6:03 pm
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Nov 11, 2007 11:50 pm
Anashi: Jag tror jag bara läst första...jag hoppade mellan flera böcker och sen blev det inge mer av det >_>;
Monoo: Fan så vidrigt det där låter. Jag har varit där också, fast då bodde jag hos värsta mysiga värdfamiljen i några veckor ;O; heart Lägenhetsproblemet...alltså eeew vart nära på att tacka ja till en lägenhet i Arvika som vart ungefär likadan..fast ja..jag gick ju som sagt och kollade på den..>_> Det var mögel och de hade typ "renoverat" golvet...så hade de inga kommande planer på renovering..sen fanns det typ ingen telefoni heller så..fast det vart egentligen inte det värsta...det låg typ en halvtimme från stan och bussen gick sällan..kul om man handlar och glömmer nåt!Dx Åh fy fan tvättstugan också..D: D: D: D:
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Nov 12, 2007 12:14 am
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Nov 12, 2007 1:07 am
Idag har jag insett att en triangel lika gärna kan vara en femhörning med två stycken 180-graders hörn som man inte tänker på.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Nov 12, 2007 1:14 am
sostrate: vad gjorde du i england ;w;?? ragga på inavelsfolket? x3 och drack te som alla andra? biggrin
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Nov 12, 2007 3:14 am
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Nov 12, 2007 4:06 am
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Nov 12, 2007 4:09 am
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Nov 12, 2007 4:10 am
Daenis sostrate: vad gjorde du i england ;w;?? ragga på inavelsfolket? x3 och drack te som alla andra? biggrin WahahXD skolresa I guess o: lärde känna folk...mer eller mindre XD drack asmycket te XD sen blev flingor+sylt en vana hemma hos dem o:
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|
|