|
|
|
|
Posted: Sun Oct 21, 2007 7:00 am
Niddler Mr_RPG Mr_RPG Vilket program är bäst för vektorgrafik, Xara (gratis ver.) eller Inkscape? Tydligen Xara sad Wai? Man kan ju inte bestämma tjockleken på linjer. Asura> Man måste kunna arbeta lätt i ett program för att det ska vara bra.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Oct 21, 2007 7:02 am
Fast är alternativet det bästa, bara för att det är lättast?
Paint är mycket enklare att använda än Photoshop, men nog blir bilderna bättre i det sistnämnda.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Oct 21, 2007 7:09 am
Nightmare Asura Fast är alternativet det bästa, bara för att det är lättast? Paint är mycket enklare att använda än Photoshop, men nog blir bilderna bättre i det sistnämnda. Och det fallet så motsvarar Xara pshp. I inkscape måste jag; 1. Rita en vågrät/lodrät linje. 2. skala den vågrät/lodrät för att på den tjocklek jag vill ha. 3. rotera den genom att skriva in vilken lutning den ska ha. I Xara; 1. Ställa in tjockleken. 2. Rita linjen. EDIT: Och dessutom är paint svårare beroende på hur man ser det. : P
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Oct 21, 2007 7:10 am
Nightmare Asura Fast är alternativet det bästa, bara för att det är lättast? Paint är mycket enklare att använda än Photoshop, men nog blir bilderna bättre i det sistnämnda. Det beror på hur duktig man är i de båda, och hur länge han hållit på med de olika programen ;D dramallama dramallama
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Oct 21, 2007 7:17 am
Jag lyckades ställa in linjebredden i Inkscape efter ~20 sekunders användande nu när jag provade. Då fick jag iofs först rita, sedan markera, sedan ställa in linjebredden.
Men jag kan tänka mig att det finns lättare sätt :3 Läst någon manual ännu, Jable?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Oct 21, 2007 7:23 am
Niddler Jag lyckades ställa in linjebredden i Inkscape efter ~20 sekunders användande nu när jag provade. Då fick jag iofs först rita, sedan markera, sedan ställa in linjebredden. Men jag kan tänka mig att det finns lättare sätt :3 Läst någon manual ännu, Jable? Nej D; Var ställer du in den?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Oct 21, 2007 7:28 am
Markerar objektet, klickar på verktygsfältsikonen som heter "Ändra objektets stil, t ex färg och linjebredd".
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Oct 21, 2007 7:59 am
Niddler Markerar objektet, klickar på verktygsfältsikonen som heter "Ändra objektets stil, t ex färg och linjebredd". Men lol D;
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Oct 21, 2007 8:09 am
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Oct 21, 2007 11:38 am
Härligt att ha feber. Speciellt när man försöker förföra pojkvännen och han utbrister "DU ÄR JU SJUK!" Det kan misstolkas emo
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Oct 21, 2007 12:00 pm
Dora The Exploded Nightmare Asura Fast är alternativet det bästa, bara för att det är lättast? Paint är mycket enklare att använda än Photoshop, men nog blir bilderna bättre i det sistnämnda. Det beror på hur duktig man är i de båda, och hur länge han hållit på med de olika programen ;D dramallama dramallama Win!
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Oct 21, 2007 12:06 pm
Äckliga homofober! mad *arg*
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Oct 21, 2007 12:38 pm
Mikusagi Äckliga homofober! mad *arg* Har du homofobfobi? (:
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Oct 21, 2007 6:56 pm
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Oct 21, 2007 11:15 pm
Miradjii Mikusagi Äckliga homofober! mad *arg* Har du homofobfobi? (: Mm, lite. Okej, mycket.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|