|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Oct 03, 2007 5:18 am
Sakana-sama Mikusagi Alltså, är det inte ändå så att femme fatale är en viss typ av transa och inte vilken transkvinna som helst? Jag har lite svårt att förstå varför alla transor automatiskt skulle bli "fatale". Om man nu skall tycka att femme fatale är ett transbegrepp. Precis, det är ju inget farligt med dig. rofl så sant så sant
EDIT. första posten på sida 6666. BoOooYa.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Oct 03, 2007 5:32 am
Jag har aldrig sagt att femme fatale inte har fler betydelser. Jag har sagt att det kan betyda andra saker också, och eftersom det uppenbarligen är så också, även om du inte upplevt så mycket i din lilla värld, så kan du bara lägga ner nu.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Oct 03, 2007 6:16 am
Eller så kan du sluta nedvärdera andras liv och låta mig diskutera begrepp och ord eftersom jag tydligen tycker att det är underhållande.
Förresten är jag tydligen jättefarlig eftersom Monoo måste slå vilt omkring sig så fort jag säger något.
Monoo, jag orkar inte prata med dig eftersom jag inte alls förstår din logik när du säger att jag är trångsynt för att jag inte tror att jag skulle ha så stor chans att träffa likasinnade på en pub men själv påstår du att du aldrig har ändrat åsikt trots att du lever i en jättestor värld och har varit med om så mycket rolleyes Hur kan då upplevelser vara utvecklande, och vad är det då för mening med att debattera? Man föds inte som färdig människa.
Dessutom är du elak och tycker tydligen att det är jätteroligt att trycka ned mig vilket säger mer om dig än om mig. Människor är olika, tycker att olika saker är viktiga och ser på världen ur olika perspektiv. Mångfald är bra och skall inte bestraffas av svarthåriga draktämjare.
Anledningen till det här långa inlägget är att det är menat som min sista kommentar i den här konflikten på ett bra tag. Du kan sparka så mycket du vill, men jag tänker inte säga något mer till dig för det växer alltid till något dåligt ändå.
talk2hand
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Oct 03, 2007 6:29 am
Nej men nu känns butiken ljus igen smile
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Oct 03, 2007 7:14 am
Mikusagi Eller så kan du sluta nedvärdera andras liv och låta mig diskutera begrepp och ord eftersom jag tydligen tycker att det är underhållande.
Förresten är jag tydligen jättefarlig eftersom Monoo måste slå vilt omkring sig så fort jag säger något.
Monoo, jag orkar inte prata med dig eftersom jag inte alls förstår din logik när du säger att jag är trångsynt för att jag inte tror att jag skulle ha så stor chans att träffa likasinnade på en pub men själv påstår du att du aldrig har ändrat åsikt trots att du lever i en jättestor värld och har varit med om så mycket rolleyes Hur kan då upplevelser vara utvecklande, och vad är det då för mening med att debattera? Man föds inte som färdig människa.
Dessutom är du elak och tycker tydligen att det är jätteroligt att trycka ned mig vilket säger mer om dig än om mig. Människor är olika, tycker att olika saker är viktiga och ser på världen ur olika perspektiv. Mångfald är bra och skall inte bestraffas av svarthåriga draktämjare.
Anledningen till det här långa inlägget är att det är menat som min sista kommentar i den här konflikten på ett bra tag. Du kan sparka så mycket du vill, men jag tänker inte säga något mer till dig för det växer alltid till något dåligt ändå.
talk2hand Men du diskuterar inte, du påstod att jag hade fel rolleyes Jag förklarade att eftersom du inte var med, så har du ingen koll. Du är liksom mer än lovligt bisarr när du ska komma och förklara för mig att ett slanguttryck har en annan mening för mig bara för att dess ursprungliga mening betyder något annat. Du startade diskussionen, jag reagerade på den.
Du är inte farlig, bara sjukt provocerande. Jag tror att min definition av helvetet, är att vara inlåst med dig i ett litet omöblerat rum för all evighet.
När jag nämnde mina åsikter som inte ändrats så sa jag inte att jag fötts så, utan att jag skapat mig dem när jag var gammal nog att också förstå innebörden. Det här var de ämnen som vi då diskuterade, såsom rasism och sexism. Jag har aldrig varit rasist. Jag har aldrig varit sexist.
Ja, jag är elak mot dig, för jag tål dig inte. Och du provocerar mig så fort du öppnar munnen.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Oct 03, 2007 7:19 am
Jag borde stänga av och skriva lite tenta på IRL-papper surprised
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Oct 03, 2007 8:36 am
monoo Lägg av att diskutera vad ett slanguttryck har haft för betydelse i kretsar jag rört mig i. Wikipedia och Urban Dictionary, de källor jag stöder mig på, ändras som du vet av användare, och jag har faktiskt svårt att tro att det är en allmän uppfattning att "femme fatale" även kan betyda "transvestit", när ingen av (de) uppslagsverken nämner det. När du sade "femme fatale" i fototråden, måste du förstå att det är den allmäna betydelsen du kommunicerar - inte din egen (eller "din krets'") definition.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Oct 03, 2007 9:33 am
Min topic, sluta bråka nu, alla har fel, femme fatale betyer ÄPPLE! Ja, bra, jag bestämmer. smile
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Oct 03, 2007 10:45 am
yennifer Min topic, sluta bråka nu, alla har fel, femme fatale betyer ÄPPLE! Ja, bra, jag bestämmer. smile Nej, pommes betyder äpple. domokun
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Oct 03, 2007 10:52 am
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Oct 03, 2007 10:58 am
yennifer Min topic, sluta bråka nu, alla har fel, femme fatale betyer ÄPPLE! Ja, bra, jag bestämmer. smile Jaha, men vad tror du att mina kompisar säger om jag kommer till skolan på fredag och säger "HAHAHA JAG ÄTER FEMME FATALE scream "?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Oct 03, 2007 11:06 am
Samma sak. biggrin Jag tänker iaf fnittra varje gång jag ska äta "pommes frites" nu. mad D
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Oct 03, 2007 11:06 am
Mikusagi yennifer Min topic, sluta bråka nu, alla har fel, femme fatale betyer ÄPPLE! Ja, bra, jag bestämmer. smile Jaha, men vad tror du att mina kompisar säger om jag kommer till skolan på fredag och säger "HAHAHA JAG ÄTER FEMME FATALE scream "?Kannibal?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Oct 03, 2007 11:08 am
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Oct 03, 2007 11:11 am
potatis = jordäpple på franska ju Så pommes frites är nästan logiskt. Gubbar i choklad, om chokladdoppade jordgubbar, liksom.
a**å ju liksom.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|