|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Oct 02, 2007 12:07 pm
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Oct 02, 2007 12:13 pm
Jag vill kunna ta vackra bilder på träd.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Oct 02, 2007 1:07 pm
Niddler monoo Mikusagi Femme fatale är väl en tjej som ligger med maktmänniskor för att få dem att göra något annorlunda? ...eller bara slang för en transa. rolleyes ... eller inte, enligt Wikipedia rolleyes Mer som Miku sade, då. Miku, det blir 500g för att jag försvarade dig och var en jättebra vän... Din syster får dem i present, för du är inte intresserad av guld.
En femme fatale är en stereotyp, en amoralisk kvinna som använder sin sexualitet för att snärja den olycklige hjälten. Frasen kommer från franska och betyder "dödlig kvinna". Hon porträtteras ofta som en sexuellt omättlig kvinna.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Oct 02, 2007 1:25 pm
Mikusagi Niddler monoo Mikusagi Femme fatale är väl en tjej som ligger med maktmänniskor för att få dem att göra något annorlunda? ...eller bara slang för en transa. rolleyes ... eller inte, enligt Wikipedia rolleyes Mer som Miku sade, då. Miku, det blir 500g för att jag försvarade dig och var en jättebra vän... Din syster får dem i present, för du är inte intresserad av guld.
En femme fatale är en stereotyp, en amoralisk kvinna som använder sin sexualitet för att snärja den olycklige hjälten. Frasen kommer från franska och betyder "dödlig kvinna". Hon porträtteras ofta som en sexuellt omättlig kvinna. Bah, för Wikipedia är ju jävligt kända för att vara helt sanningsenlig :/
Källkritik anyone? Lär er.
Och kom igen när ni hängt med mer HBT-folk och bott i England. rolleyes
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Oct 02, 2007 1:33 pm
Jag kanske hade mer rätt än Wikipedia? razz
Finns ju filmer på området också, och de handlar om biologiska tjejer med kvinnlig könsidentitet.
Visst, man kan ta ett uttryck och ge det en ny betydelse, vilket dina vänner kanske har gjort, liksom nördarna har gjort med "ninja" (som numera också är ett verb) eller som HBs har gjort med "gay" och HBTs med "queer" och sedan akademiker med samma ord.[noun] a woman who is considered to be dangerously seductive Being a Femme Fatale means that you're killing the rest, starting with who you where before. o.O Vah? 1. A woman with an irresistible charm and fascination, often bringing those who love her (usually men) into despair and disaster.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Oct 02, 2007 1:37 pm
Mikusagi Jag kanske hade mer rätt än Wikipedia? razz
Finns ju filmer på området också, och de handlar om biologiska tjejer med kvinnlig könsidentitet.
Visst, man kan ta ett uttryck och ge det en ny betydelse, vilket dina vänner kanske har gjort, liksom nördarna har gjort med "ninja" (som numera också är ett verb) eller som HBs har gjort med "gay" och HBTs med "queer" och sedan akademiker med samma ord. Jo. Transor kan gilla att applicera just femme på sig själva. Det är inget uttryck som är enbart menat för kvinnor (längre). Gaykillar kan också använda sig av uttrycket, om de lite ironiskt vill framstå som en c**k tease t.ex.
Att endast applicera uttrycket femme fatale på kvinnor är förlegat.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Oct 02, 2007 1:42 pm
Klart man kan vara femme om man identifierar sig som feminin (eller ja, det är ju inte direkt feminin men orka), men när det är med ett fatale efter så betyder det något farligt och/eller sexuellt.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Oct 02, 2007 1:58 pm
Men hallå, Urban Dictionary, så klart! biggrin Där har vi den rätta källan för sådant här: användarunderhållen, engelskspråkig slangordbok! Femme fatale... Där står ingenting om transvestiter surprised
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Oct 02, 2007 2:07 pm
Niddlerarla är rolig. Förlitar sig till Urban Dictionary razz
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Oct 02, 2007 4:53 pm
Orkar er två.
Lägg av att diskutera vad ett slanguttryck har haft för betydelse i kretsar jag rört mig i. Ni var inte där. Ni var inte med. Så det spelar ingen jävla roll vilka länkar ni kommer med.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Oct 02, 2007 10:51 pm
Spelar ingen roll för vem? För dig? Jag gör inte allt för din skull.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Oct 02, 2007 11:02 pm
Magnus Ugglas blogg
Jag håller på och förhör Ruben på Danmarks karta. Han kunde ingenting till en början. Jag tänkte att jag skulle vara lite psykologisk och först lära honom vad öarna heter. Jag: Nå, Ruben vad heter den största ön? Ruben: Eh, Jylland. Jag: Den näst största då? Ruben: Eeeh.. jag vet inte. VAD HETER DEN!? skrek jag så det ekade över hela grannskapet. Ruben stirrade skräckslaget på mig. Jag: Ja, där fick du skäll. Den heter alltså Själland. Då började Ruben gråta, men jag lovar er, nu kommer han ihåg vad Danmarks näst största ö heter.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Oct 03, 2007 1:38 am
Jaha, då har man lärt sig nått idag också. Jag trodde att femme fatal var en steriotyp stil, men men...
Vad säger att det inte kan vara ett uttryck för en transa också? Jag brukar missa alla andra "tecken" och uttryck, så varför inte det här också.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Oct 03, 2007 3:54 am
Alltså, är det inte ändå så att femme fatale är en viss typ av transa och inte vilken transkvinna som helst? Jag har lite svårt att förstå varför alla transor automatiskt skulle bli "fatale". Om man nu skall tycka att femme fatale är ett transbegrepp.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Oct 03, 2007 4:22 am
Mikusagi Alltså, är det inte ändå så att femme fatale är en viss typ av transa och inte vilken transkvinna som helst? Jag har lite svårt att förstå varför alla transor automatiskt skulle bli "fatale". Om man nu skall tycka att femme fatale är ett transbegrepp. Precis, det är ju inget farligt med dig.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|
|