|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Sep 20, 2007 2:04 pm
monoo MEN SLUTA VARA SÅ OMOGEN scream
[...]
Och det är så urbota puckat att inte se längre än näsan räcker. Varför tror du att kvinnor har lägre lön? Varför tror du att kvinnor ofta inte får de högsta positionerna? Tänk lite för farao.
[...] Vet du, dina arga personangrepp gör det svårare för mig att ta dina argument på allvar. Det kanske bara är jag, jag hindrar inte andra att invända och säga att jag nog är den enda personen som uppfattar det så.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Sep 20, 2007 2:07 pm
Mikusagi monoo MEN SLUTA VARA SÅ OMOGEN scream
[...]
Och det är så urbota puckat att inte se längre än näsan räcker. Varför tror du att kvinnor har lägre lön? Varför tror du att kvinnor ofta inte får de högsta positionerna? Tänk lite för farao.
[...] Vet du, dina arga personangrepp gör det svårare för mig att ta dina argument på allvar. Det kanske bara är jag, jag hindrar inte andra att invända och säga att jag nog är den enda personen som uppfattar det så. Jag skiter i vad du tycker.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Sep 20, 2007 2:13 pm
monoo MEN SLUTA VARA SÅ OMOGEN scream
Fy faaaaan vad äcklad jag blir av killar som är helt "Uusch bröstmjölk! Mens! Tjejbaciller!". Det är så sjukt omoget och urbota dumt. En kvinna har en kropp, med biologiska funktioner. En kvinna är inte där bara för att mannen ska ha nåt att runka till eller knulla. :/
Och att "feministerna vill dra ner oss till dom". Ursäkta? För att man vill ge fäder tid med sina barn istället för med sin plånbok? För att man underlättar kvinnors karriärstege genom att lägga en liten del av familjeansvaret på männen? heart
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Sep 20, 2007 3:33 pm
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Sep 20, 2007 3:40 pm
Läskiga världsfrånvända konservatister.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Sep 20, 2007 3:56 pm
monoo Läskiga världsfrånvända konservatister. Det med. :') Vad det nu är? -slår upp- Nej men seriöst, jag tycker det är läskigt med feminister som bara står och skriker på en om hur jävla korkad man är.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Sep 20, 2007 4:03 pm
Anashi` monoo Läskiga världsfrånvända konservatister. Det med. :') Vad det nu är? -slår upp- Nej men seriöst, jag tycker det är läskigt med feminister som bara står och skriker på en om hur jävla korkad man är. Äh vaddå, det är väl läskigt vem som än gör det isåfall? Eller är det att du känner dig outbildad och tar åt dig extra...?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Sep 20, 2007 10:48 pm
Monoo, tycker du att 3månaders pappa-ledighet ska tvingas på folket (med böter ifall pappan inte är ledig 3månader) oberoende av familjens ställning? Och dessutom så var det du som skrev att män hade högre jobb än kvinnor. monoo *whine, rant, whine, rant, rant* 13% av proffesorerna är män och 65% av de som doktorerar innom ämnet är kvinnor *whine, rant, whine, rant, rant* Och jag tror även att det är så utanför medisin. Eller är handlar jämställdhet bara om jobb i medisin? monoo En kvinna är inte där bara för att mannen ska ha nåt att runka till eller knulla. :/ *Startar BG&E OST:et* Propaganda!
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Sep 20, 2007 11:09 pm
monoo Mikusagi monoo MEN SLUTA VARA SÅ OMOGEN scream
[...]
[...] Vet du, dina arga personangrepp gör det svårare för mig att ta dina argument på allvar. Det kanske bara är jag, jag hindrar inte andra att invända och säga att jag nog är den enda personen som uppfattar det så. Jag skiter i vad du tycker. Ja, det kan du väl göra men jag tänkte att du kanske faktiskt vill påverka genom vad du säger, och då kanske det finns ett bättre sätt att säga det på. Anashi: Har du någonsin varit med om att feminister skrikit på dig? o_O
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Sep 20, 2007 11:17 pm
Mikusagi Nej, nu skall jag kritisera det jag tyckte var dumt. Att du dissade feminism för en omvårdnadsfråga som det inte ens är alla feminismer som berör, och gör de det handlar det ofta om att ändra värderingar istället för lagar :/ Fortfarande, Mr_RPG, vad är det lustiga med feminism?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Sep 20, 2007 11:27 pm
Det är lite synd att det ska behövas lagar för att säja vem som ska vara hemma med ungen. Det borde man ju kunna lösa inom familjen, typ en jobbar och den andra är ledig, men att man ändå delar upp det, så att det blir rättvist. Ett barn behöver båda sina föräldrar, så 50-50 ledighet borde ju inte vara något att göra en så stor deal av. Plus att alla vill väl vara hemma med sina barn, annars hade man väl inte skaffat familj i första taget.
Feminism borde man inte behöva kämpa för. Det borde finnas i vårt samhälle redan nu; jag förstår inte riktigt vad problemet är. Det är synd att kvinnor inte får högre lön, men är det inte bara att ge dem mer då? sad Så kan vi fokusera på andra, större problem, istället för en sådan värdslig sak...
Förstå mej rätt nu. Jamställdhet borde vara en självklarhet och inget vi måste uppnå. exclaim
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Sep 20, 2007 11:38 pm
monoo Mikusagi monoo MEN SLUTA VARA SÅ OMOGEN scream
[...]
[...] Vet du, dina arga personangrepp gör det svårare för mig att ta dina argument på allvar. Det kanske bara är jag, jag hindrar inte andra att invända och säga att jag nog är den enda personen som uppfattar det så. Jag skiter i vad du tycker.Och du är med i diskussionen varför? Du kan ju inte skita i vad andra tycker, då kommer ingen ta dej på allvar. Våga inte kalla andra omogna, när du själv inte är ett dugg bättre. Ta istället emot Mikusagis konstruktiva kritik och försök kanske göra något av det. smile Det är mitt förslag.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Sep 20, 2007 11:49 pm
Hon skiter i vad jag tycker eftersom vi är fiender. It's as simple as that.
Sushi är liberalfeminist, tror jag. Systemet fungerar men vi måste få in kvinnorna i det, säger du. På ett ungefär. Jag har inte bestämt mig än för vilken feminism jag skall stödja, och jag tänker inte bestämma mig förren kursen är slut, men vilken det än blir, så blir det inte liberalfeminism xd Nu byter jag hela tiden, för det tycker jag är lärorikt 3nodding .
Det finns så mycket mer än pengar. Det finns också uppfattningen om kön, genus, makt, sexualitet, etnicitet...
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Sep 21, 2007 12:05 am
Siocled Det är lite synd att det ska behövas lagar för att säja vem som ska vara hemma med ungen. Det borde man ju kunna lösa inom familjen, typ en jobbar och den andra är ledig, men att man ändå delar upp det, så att det blir rättvist. Ett barn behöver båda sina föräldrar, så 50-50 ledighet borde ju inte vara något att göra en så stor deal av. Plus att alla vill väl vara hemma med sina barn, annars hade man väl inte skaffat familj i första taget. Feminism borde man inte behöva kämpa för. Det borde finnas i vårt samhälle redan nu; jag förstår inte riktigt vad problemet är. Det är synd att kvinnor inte får högre lön, men är det inte bara att ge dem mer då? sad Så kan vi fokusera på andra, större problem, istället för en sådan värdslig sak... Förstå mej rätt nu. Jamställdhet borde vara en självklarhet och inget vi måste uppnå. exclaim QFT, du har alldeles rätt. Det känns egentligen rätt oväsentligt i slutändan när det i princip bara är äckliga white trash som fortfarande tycker att kvinnor har det bra och trivs i köket. Mikusagi Hon skiter i vad jag tycker eftersom vi är fiender. It's as simple as that.
[...]
Det finns så mycket mer än pengar. Det finns också uppfattningen om kön, genus, makt, sexualitet, etnicitet... Det där är ju bara löjligt. Knappast är varken jag eller någon annan här fiende med varandra, det är långsökt när detta egentligen är ett forum där vi sitter med pixlade avatarer. Visst återspeglar sig detta vem vi är, men FIENDER? Ta't lugnt.
Klart det FINNS mer än pengar, men var börjar man? Genom högre löner får de antagligen med sig lite av den pondus som behövs för att ta itu med nästa steg.
Förresten: Varför anställer inte företag fler kvinnor, om de nu har lägre lön?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Sep 21, 2007 12:10 am
Det kanske inte är lika många kvinnor som söker? Jag vet inte. Pengarna kanske inte är något problem, så de kan anställa människor som är dyra i drift...
Det finns ingen universell eller evig sanning så därför är det inte heller självklart hur samhället borde vara. Det säger alla feminismer.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|
|