|
|
|
|
Posted: Thu Sep 20, 2007 12:48 pm
"feministerna vill på något sätt dra ner oss till dom" Är det alltså dåligt att ta hand om barn? Om man tänker hierarkimässigt alltså. Vad får dig att påstå att det är endast feminister som vill detta? Jag antar att du med 'oss' menar 'män' och då vill jag påpeka att män också kan vara feminister. Skall de dra ned sig till sig själva?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Sep 20, 2007 12:49 pm
Mr_RPG Mikusagi Mr_RPG Mikusagi Nähe, vem skall vara hemma om mamman inte är det? Dagis Mm, ofta bebisar brukar gå på dagis!Mm, ofta vi killar kan amma bebisar! Det kanske är möjligt faktiskt. Fast troligen inte så mycket så att barnet får tillräckligt med näring.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Sep 20, 2007 12:54 pm
Mikusagi "feministerna vill på något sätt dra ner oss till dom" Är det alltså dåligt att ta hand om barn? Om man tänker hierarkimässigt alltså. Vad får dig att påstå att det är endast feminister som vill detta? Jag antar att du med 'oss' menar 'män' och då vill jag påpeka att män också kan vara feminister. Skall de dra ned sig till sig själva? Jag skulle nog använt kvinnliga feminister där ist så du skulle fattat. Det jag menar med att "dra ner oss" är att "kvinnliga feminister som vill införa tvång för pappor att vara hemma med sina bar minst 3 månader/år" tror att vi har ett mycket bättre liv på jobbet, medan dom är hemma och tar hand om barn. Och eftersom jag är en person, så kan jag tyvärr inte stå för andras åsikter.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Sep 20, 2007 12:56 pm
*time-out*
g2g2 bed, jag fortsätter imorgon.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Sep 20, 2007 12:57 pm
Om man hellre vill jobba än ta hand om sitt barn borde man faktiskt inte skaffa barn :/
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Sep 20, 2007 12:58 pm
Mr_RPG Mikusagi Bebisar måste inte amma i hundra år, och bröstmjölk kan man lagra i burkar och lämna i kylskåpet. När man gör valet att skaffa val så måste man väl fatta att det ingår att man skall ta hand om det? confused Det första fick mig att må dåligt, tack. MEN DU ÄR DÅLIG xd
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Sep 20, 2007 1:00 pm
STACKARS BARN SOM MÅSTE DRICKA MJÖLK SOM HAR STÅTT I KYLSKÅPET I SÄKERT ETT HELT DYGN! Pff, get used to it! razz
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Sep 20, 2007 1:02 pm
Mikusagi Om man hellre vill jobba än ta hand om sitt barn borde man faktiskt inte skaffa barn :/ Men då har du inte läst mina posts + en av monoo's. Det kostar pengar att ha barn, right? Då är det väl smartare att den som har högre lön av föräldrarna jobbar? NOTERA NU MIKUSAGI, ATT JAG INTE SÄGER ATT MÄN ALLTID HAR HÖGST LÖNOch ännu en gång, det jag tycker är dumt är att dom vill ta bort möjligheten att bestämma själv om sina barn och vem som ska uppfostra dom oom dom inte gör det sammtidigt.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Sep 20, 2007 1:03 pm
Niddler Mr_RPG Mikusagi Bebisar måste inte amma i hundra år, och bröstmjölk kan man lagra i burkar och lämna i kylskåpet. När man gör valet att skaffa val så måste man väl fatta att det ingår att man skall ta hand om det? confused Det första fick mig att må dåligt, tack. MEN DU ÄR DÅLIG xd cry No one understands me emo Well b2 bed 4 me. (w00t 1337-5p33ch biggrin )
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Sep 20, 2007 1:05 pm
Ursäkta MSN-kompisar, men Live Messenger dog!
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Sep 20, 2007 1:08 pm
Nej, nu skall jag kritisera det jag tyckte var dumt. Att du dissade feminism för en vårdsfråga som det inte ens är alla feminismer som berör, och gör de det handlar det ofta om att ändra värderingar istället för lagar :/
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Sep 20, 2007 1:54 pm
Mr_RPG Mikusagi Bebisar måste inte amma i hundra år, och bröstmjölk kan man lagra i burkar och lämna i kylskåpet. När man gör valet att skaffa val så måste man väl fatta att det ingår att man skall ta hand om det? confused Det första fick mig att må dåligt, tack. Det andra: Barn 0->1år M: Måste i princip sanna hemma pga. ammning. P: Kan inte amma. Ingen: Dött barn. Barn >1år M: Mamma-ledig. P: Pappa-ledig. (Vilket är det sämre alternativet pga. det monoo skrev några poster om på förra sidan. Män har oftast högre jobb.) Ingen: Dagis. Men det var inte det jag menade, utan att feministerna vill på något sätt dra ner oss till dom istället för att dom ska komma upp till oss. (Note för retards, dryga as och "dom som märker ord": Det här gäller bara det som diskuteras, inget annat inom feminism.) MEN SLUTA VARA SÅ OMOGEN scream
Fy faaaaan vad äcklad jag blir av killar som är helt "Uusch bröstmjölk! Mens! Tjejbaciller!". Det är så sjukt omoget och urbota dumt. En kvinna har en kropp, med biologiska funktioner. En kvinna är inte där bara för att mannen ska ha nåt att runka till eller knulla. :/
Och det är så urbota puckat att inte se längre än näsan räcker. Varför tror du att kvinnor har lägre lön? Varför tror du att kvinnor ofta inte får de högsta positionerna? Tänk lite för farao.
Och att "feministerna vill dra ner oss till dom". Ursäkta? För att man vill ge fäder tid med sina barn istället för med sin plånbok? För att man underlättar kvinnors karriärstege genom att lägga en liten del av familjeansvaret på männen?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Sep 20, 2007 1:56 pm
Mr_RPG Mikusagi Waaah typo! >_< Mr_RPG kan du sluta klumpa ihop alla feminister till en klump och anta att de har samma åsikt? Dessutom, de påstår att män OCKSÅ vill ta hand om sina barn? Det skulle ju vara lite jobbit att ta reda på vilka människor som tycker så, men jag kan börja skriva "feminister som vill införa tvång för pappor att vara hemma med sian bar minst 3 månader/år" om du vill. Jag tror att alla killar jag känner hemskt gärna vill vara pappalediga när den dagen kommer:/
Du kan ju inte ta för givet att fäder föredrar jobbet framför att spendera tid med sina barn...
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Sep 20, 2007 1:58 pm
Mr_RPG Mikusagi "feministerna vill på något sätt dra ner oss till dom" Är det alltså dåligt att ta hand om barn? Om man tänker hierarkimässigt alltså. Vad får dig att påstå att det är endast feminister som vill detta? Jag antar att du med 'oss' menar 'män' och då vill jag påpeka att män också kan vara feminister. Skall de dra ned sig till sig själva? Jag skulle nog använt kvinnliga feminister där ist så du skulle fattat. Det jag menar med att "dra ner oss" är att "kvinnliga feminister som vill införa tvång för pappor att vara hemma med sina bar minst 3 månader/år" tror att vi har ett mycket bättre liv på jobbet, medan dom är hemma och tar hand om barn. Och eftersom jag är en person, så kan jag tyvärr inte stå för andras åsikter. Varför tror du att kvinnor har lägre löner och sämre karriärmöjligheter? rolleyes
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Sep 20, 2007 2:01 pm
Mr_RPG Mikusagi Om man hellre vill jobba än ta hand om sitt barn borde man faktiskt inte skaffa barn :/ Men då har du inte läst mina posts + en av monoo's. Det kostar pengar att ha barn, right? Då är det väl smartare att den som har högre lön av föräldrarna jobbar? NOTERA NU MIKUSAGI, ATT JAG INTE SÄGER ATT MÄN ALLTID HAR HÖGST LÖNOch ännu en gång, det jag tycker är dumt är att dom vill ta bort möjligheten att bestämma själv om sina barn och vem som ska uppfostra dom oom dom inte gör det sammtidigt. Whiggah plz. See the big picture. Det handlar om jämställdhet, och hur vi ska nå den.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|