Welcome to Gaia! ::

Reply Det Svenska Gillet
ICA Konsum. Goto Page: [] [<<] [<<] [<] 1 2 3 ... 6585 6586 6587 6588 6589 6590 ... 7242 7243 7244 7245 [>] [>>] [>>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Niddler

PostPosted: Fri Aug 31, 2007 5:40 am

Sakana-sama
Jag har läst att socialt efterblivna människor trivs bättre på internet.
Klart vi gör. Kommunikation är ju så mycket enklare här.
PostPosted: Fri Aug 31, 2007 6:07 am

Niddler
Sakana-sama
2nd that. Jag kan knappt prata med någon irl (som jag inte kännt i ca 3år) utan att min röst blir screwed up :/

Mr_RPG

Niddler

PostPosted: Fri Aug 31, 2007 6:08 am

Mr_RPG
Niddler
Sakana-sama
2nd that. Jag kan knappt prata med någon irl (som jag inte kännt i ca 3år) utan att min röst blir screwed up :/
Okej, det är långt mer extremt än jag :3
PostPosted: Fri Aug 31, 2007 6:20 am

Niddler
Sakana-sama

Inte så konstigt, här kan man ju kolla tillbaka på vad folk har skrivit och man behöver inte prata i munnen på varandra.

Sedan kan man ju vara någon man inte är, på internet är jag dryg. IRL är jag en snäll slampa. smile

Sakana-sama

3,600 Points
  • Dressed Up 200
  • Signature Look 250
  • Clambake 200

Niddler

PostPosted: Fri Aug 31, 2007 6:37 am

Det är också "enklare" på ett lite mer praktiskt sätt. På Internet är det enda som uppfattas av mottagaren är text (och smileys), medan en IRL kommunicerar med ord, kroppsspråk, betoningar, miner och andra reaktioner.
PostPosted: Fri Aug 31, 2007 7:17 am

Niddler
Det är också "enklare" på ett lite mer praktiskt sätt. På Internet är det enda som uppfattas av mottagaren är text (och smileys), medan en IRL kommunicerar med ord, kroppsspråk, betoningar, miner och andra reaktioner.

Captain Obvious, därför jag sa att socialt efterblivna människor gillar internet bä

Sakana-sama

3,600 Points
  • Dressed Up 200
  • Signature Look 250
  • Clambake 200

Mr_RPG

PostPosted: Fri Aug 31, 2007 7:34 am

Found it! <3
PostPosted: Fri Aug 31, 2007 8:30 am

Kan man få en definition på vad en socialt efterbliven människa är? Nej, det kan man nog inte men jag frågar ändå för att posta är gratis~

Edit: Jag missade ett ord xd Nu är det dock ordnat.

Mikusagi
Crew

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
  • Little Bunny Foo Foo 100

Mikusagi
Crew

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
  • Little Bunny Foo Foo 100
PostPosted: Fri Aug 31, 2007 8:33 am

Niddler

Mitt kroppsspråk har inget stort ordförråd. I min familj använder vi varken mycket mimik eller kroppsspråk. Eller, pappa typ evighetsviftar på händerna i en monotom rörelse som ser likadan ut vad han än säger och vad han än menar.
PostPosted: Fri Aug 31, 2007 9:58 am

Sakana-sama
Niddler

Captain Obvious, därför jag sa att socialt efterblivna människor gillar internet bä
bä?

Jag fattar inte riktigt vad du vill säga, men det känns som om du tar för givet att jag argumenterar emot dig?

Niddler

Mr_RPG

PostPosted: Fri Aug 31, 2007 10:02 am

Tip of the day: Do not feed trolls/walk into their traps.
PostPosted: Fri Aug 31, 2007 10:22 am

Mikusagi
Niddler

Mitt kroppsspråk har inget stort ordförråd. I min familj använder vi varken mycket mimik eller kroppsspråk. Eller, pappa typ evighetsviftar på händerna i en monotom rörelse som ser likadan ut vad han än säger och vad han än menar.
Jag tror att en gör mycket med kroppen som en inte är medveten om. En kanske inte ens märker alla gester som en annan person gör, men förstår dem ändå, undermedvetet.

Niddler

Sakana-sama

3,600 Points
  • Dressed Up 200
  • Signature Look 250
  • Clambake 200
PostPosted: Fri Aug 31, 2007 12:00 pm

Niddler
Sakana-sama
Niddler

bä?

Jag fattar inte riktigt vad du vill säga, men det känns som om du tar för givet att jag argumenterar emot dig?

Jag försöker säga att det bara är en bunt skeva människor här, och jag förstår inte vad jag gör kvar här.

Jag förväntar mig ingenting av dig, du är en fis i rymden. :/
PostPosted: Fri Aug 31, 2007 12:15 pm

gb2 rl

Mr_RPG

Niddler

PostPosted: Fri Aug 31, 2007 12:17 pm

JUST BOUGHT A CADILLICK
Reply
Det Svenska Gillet

Goto Page: [] [<<] [<<] [<] 1 2 3 ... 6585 6586 6587 6588 6589 6590 ... 7242 7243 7244 7245 [>] [>>] [>>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff
Gaia's Games
Mini-Games