|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Aug 31, 2007 5:40 am
Sakana-sama Jag har läst att socialt efterblivna människor trivs bättre på internet. Klart vi gör. Kommunikation är ju så mycket enklare här.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Aug 31, 2007 6:07 am
Niddler Sakana-sama Jag har läst att socialt efterblivna människor trivs bättre på internet. Klart vi gör. Kommunikation är ju så mycket enklare här. 2nd that. Jag kan knappt prata med någon irl (som jag inte kännt i ca 3år) utan att min röst blir screwed up :/
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Aug 31, 2007 6:08 am
Mr_RPG Niddler Sakana-sama Jag har läst att socialt efterblivna människor trivs bättre på internet. Klart vi gör. Kommunikation är ju så mycket enklare här. 2nd that. Jag kan knappt prata med någon irl (som jag inte kännt i ca 3år) utan att min röst blir screwed up :/ Okej, det är långt mer extremt än jag :3
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Aug 31, 2007 6:20 am
Niddler Sakana-sama Jag har läst att socialt efterblivna människor trivs bättre på internet. Klart vi gör. Kommunikation är ju så mycket enklare här. Inte så konstigt, här kan man ju kolla tillbaka på vad folk har skrivit och man behöver inte prata i munnen på varandra.
Sedan kan man ju vara någon man inte är, på internet är jag dryg. IRL är jag en snäll slampa. smile
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Aug 31, 2007 6:37 am
Det är också "enklare" på ett lite mer praktiskt sätt. På Internet är det enda som uppfattas av mottagaren är text (och smileys), medan en IRL kommunicerar med ord, kroppsspråk, betoningar, miner och andra reaktioner.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Aug 31, 2007 7:17 am
Niddler Det är också "enklare" på ett lite mer praktiskt sätt. På Internet är det enda som uppfattas av mottagaren är text (och smileys), medan en IRL kommunicerar med ord, kroppsspråk, betoningar, miner och andra reaktioner. Captain Obvious, därför jag sa att socialt efterblivna människor gillar internet bä
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Aug 31, 2007 7:34 am
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Aug 31, 2007 8:30 am
Kan man få en definition på vad en socialt efterbliven människa är? Nej, det kan man nog inte men jag frågar ändå för att posta är gratis~
Edit: Jag missade ett ord xd Nu är det dock ordnat.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Aug 31, 2007 8:33 am
Niddler Det är också "enklare" på ett lite mer praktiskt sätt. På Internet är det enda som uppfattas av mottagaren är text (och smileys), medan en IRL kommunicerar med ord, kroppsspråk, betoningar, miner och andra reaktioner. Mitt kroppsspråk har inget stort ordförråd. I min familj använder vi varken mycket mimik eller kroppsspråk. Eller, pappa typ evighetsviftar på händerna i en monotom rörelse som ser likadan ut vad han än säger och vad han än menar.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Aug 31, 2007 9:58 am
Sakana-sama Niddler Det är också "enklare" på ett lite mer praktiskt sätt. På Internet är det enda som uppfattas av mottagaren är text (och smileys), medan en IRL kommunicerar med ord, kroppsspråk, betoningar, miner och andra reaktioner. Captain Obvious, därför jag sa att socialt efterblivna människor gillar internet bäbä? Jag fattar inte riktigt vad du vill säga, men det känns som om du tar för givet att jag argumenterar emot dig?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Aug 31, 2007 10:02 am
Tip of the day: Do not feed trolls/walk into their traps.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Aug 31, 2007 10:22 am
Mikusagi Niddler Det är också "enklare" på ett lite mer praktiskt sätt. På Internet är det enda som uppfattas av mottagaren är text (och smileys), medan en IRL kommunicerar med ord, kroppsspråk, betoningar, miner och andra reaktioner. Mitt kroppsspråk har inget stort ordförråd. I min familj använder vi varken mycket mimik eller kroppsspråk. Eller, pappa typ evighetsviftar på händerna i en monotom rörelse som ser likadan ut vad han än säger och vad han än menar.Jag tror att en gör mycket med kroppen som en inte är medveten om. En kanske inte ens märker alla gester som en annan person gör, men förstår dem ändå, undermedvetet.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Aug 31, 2007 12:00 pm
Niddler Sakana-sama Niddler Det är också "enklare" på ett lite mer praktiskt sätt. På Internet är det enda som uppfattas av mottagaren är text (och smileys), medan en IRL kommunicerar med ord, kroppsspråk, betoningar, miner och andra reaktioner. Captain Obvious, därför jag sa att socialt efterblivna människor gillar internet bäbä? Jag fattar inte riktigt vad du vill säga, men det känns som om du tar för givet att jag argumenterar emot dig? Jag försöker säga att det bara är en bunt skeva människor här, och jag förstår inte vad jag gör kvar här.
Jag förväntar mig ingenting av dig, du är en fis i rymden. :/
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|