Welcome to Gaia! ::

Reply Det Svenska Gillet
ICA Konsum. Goto Page: [] [<<] [<<] [<] 1 2 3 ... 6459 6460 6461 6462 6463 6464 ... 7242 7243 7244 7245 [>] [>>] [>>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Valgarv

PostPosted: Wed Jul 18, 2007 1:55 pm

monoo
... ... ... har du inte testat, har du inget att säga. scream

Seriöst det bästa jag sett skrivits i den här tråden på år och dar fan. Good one. 3nodding
PostPosted: Wed Jul 18, 2007 1:56 pm

Mikusagi
Jag har inte varit full en enda gång i mitt liv, vad jag vet (det kan ju hända att jag drack ett glas när jag var liten, och blev full på det)
och det har funnits många saker jag har varit rädd för, och gråtit för innan jag skall hantera dem
men efter mycket om och men klarar jag sakerna utan tårar domokun Bara lite svettningar så där.
Jaha? Det är ju inte så att jag super mig redlös så fort jag har nåt jobbigt att ta tag i. Vafan jobb/tentor/VARDAGEN liksom.

monoo

Mikusagi
Crew

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
  • Little Bunny Foo Foo 100
PostPosted: Wed Jul 18, 2007 1:57 pm

Monoo, du behöver inte bli arg. Jag säger inte att de är dåliga, men man kan inte umgås med alla.
Jag har fått nog av de där som dricker, för jag har stött på sådana också. Jag hittar gärna mina vänner i andra kretsar
och de får gärna vara nykterister
och sådana som inte gillar stora grupper.
Eller naturvetare, för sådana verkar jag komma överens med o.O Även om vissa är spydiga och mobbar samhällsvetare ._.
Det är ju bättre att jag väljer att söka vänner där jag tror att jag kan hitta sådana vänner som jag vill ha.
Jag har inte gått på universitetet, och det är inte så att alla studenter festar.

Det är ju inte värst snällt av dig att kalla mig fördomsfull och inskränkt innan du ens har förstått vad jag har sagt >_>

Jag har inte hört talats om Gula Villan.
Vilket universitetsområde?
Vad är Pop Dakar?

Du väljer ett sätt att leva, jag ett annat.
PostPosted: Wed Jul 18, 2007 1:58 pm

Mikusagi
monoo
Mikusagi
monoo
Mikusagi

Så värst vanligt är det nog inte >_>
Folk fortsätter i samma spår.
Jag vet en som blev alkoholist för att straffa sin alkoholistmorsa.

Jag tror iofs att det inte är helt ovanligt heller. Det var den sämsta form av hämnd jag nånsin hört om.

Tror du att alkoholistmammor får smarta barn, eller? mad

Ja, min bästa kompis mamma är alkoholist, och smart som fan. Så seriöst, knip käft om sådant du inte erfarit själv, nu blir jag arg, för det där var fan personligt. scream scream scream

Men LOL >_>
Jag var svensk och ironisk ju.
Jag vet inte, jag känner inte av din ironi eftersom du hela tiden har åsikter om saker du inte har nån koll på och aldrig har provat på.

monoo

monoo

PostPosted: Wed Jul 18, 2007 2:00 pm

Mikusagi
Om jag skulle typ "Wahaha blondiner" eller "Wahaha araber" och du kände en blondin/arab, Monoo, så tror jag inte att du skulle bli lika upprörd o.O
Jo, det skulle jag.

Bläddra tillbaks ett gäng sidor och se min diskussion om rasism med MR_RPG.
PostPosted: Wed Jul 18, 2007 2:01 pm

monoo
Mikusagi
Niddler
Någon gång får någon dra mig ut till en klubb/diskotek, så jag får känna på ^^ Fast jag kan säga redan nu hur jag kommer att vara. Jag kommer att hitta den mest avlägsna och ensamma sittplatsen, och jag kommer att sitta där tills jag får gå hem xd

Okej, jag ångrar mig. Ta inte ut mig till en klubb.

Man måste inte känna på allt.
Fast jag tänkte kanske läsa den där Dåståjevskyj som min kompis alltid pratar om, bara för att känna på.

Svenska skolan tvingar inte på barn böcker, så jag varken läst Strindberg, Shakespeare, Tolstoj eller... någon annan viktig.
Jag har läst Per Anders Fågelström (Fogelström?). Närmare klassiker kommer jag inte. Förutom Huckle Berry Finn då.

Nej allt bör man inte pröva på, men att ställa sig utanför vissa företeelser i samhället tyder mer på socialt handikapp än nåt annat.

Det finns många företeelser i samhället.
Skall jag tugga kat också? Klottra på väggar? Ut i skogen och titta på fåglar? Jag kan inte testa allt. Jag vill inte testa allt.

Förresten, om du skall hålla på och angreppa så vet jag inte om jag orkar diskutera mer med dig.

Valgarv är skyldig mig 15 kronor.

Nu går jag och lägger mig!

Mikusagi
Crew

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50

monoo

PostPosted: Wed Jul 18, 2007 2:01 pm

Mikusagi
monoo
Mikusagi
Ofta man går på klubb då >_> Vad skall man där och göra?
Alltså, jag trodde fram tills nyligen att diskoteken var utdöda. Att det var ett 70-talsfenomen att gå ut och dansa liksom. Jag hade fel. Det har typ TV lärt mig.

Jag finner inget intresse i att gå ut. Jag bjuder hellre hem Arla på ett parti frågesport domokun

Eller så går jag i någons trädgård och tittar på blommor ninja

Men seriöst, vad bor du i för bunker? Har du nånsin bläddrat igenom DN PåStan till exempel, eller Nöjesguiden. Eller bara promenerat genom stan på kvällen? För SÅ isolerat kan du väl inte levt ändå?

Folk har dansat i alla tider, det är inget fenomen för en specifik tid.

Nä, jag går inte ut på klubbar särskilt mycket nu för tiden heller, det var mer nåt jag gjorde för tio år sen och uppskattade det då. Idag är det nåt jag gör ibland, men föredrar pub framför klubb. Och jag träffar mina vänner och spelar spel, käkar ihop och allt möjligt också. Det ena utesluter inte det andra.

Jag utesluter det andra. Vissa gillar ketchup och senap, andra vill bara ha ketchup och några kör med Bostongurka.

DN PåStan är nästan tråkigare än Sport-billagan.
Jag bor i Stockholm har jag ju sagt! mad Klubbar är ändå inte världens grej. Det finns säkert många saker du har missat, men som är helt självklara för mig. Man kan inte se allt.
Jag syftade på din totala ignorans av samhällets uppbyggnad.
PostPosted: Wed Jul 18, 2007 2:02 pm

Valgarv
monoo
... ... ... har du inte testat, har du inget att säga. scream

Seriöst det bästa jag sett skrivits i den här tråden på år och dar fan. Good one. 3nodding
haha, tack *bockar och niger* whee

monoo

Mikusagi
Crew

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
PostPosted: Wed Jul 18, 2007 2:07 pm

Jag tänker lämna det här samtalsämnet, för jag kommer inte se på det ur samma synvikel som du, och du kommer inte se det ur min synvinkel. Det är bara onödigt att jaga upp sig.
PostPosted: Wed Jul 18, 2007 2:16 pm

Mikusagi
Monoo, du behöver inte bli arg. Jag säger inte att de är dåliga, men man kan inte umgås med alla.
Jag har fått nog av de där som dricker, för jag har stött på sådana också. Jag hittar gärna mina vänner i andra kretsar
och de får gärna vara nykterister
och sådana som inte gillar stora grupper.
Eller naturvetare, för sådana verkar jag komma överens med o.O Även om vissa är spydiga och mobbar samhällsvetare ._.
Det är ju bättre att jag väljer att söka vänner där jag tror att jag kan hitta sådana vänner som jag vill ha.
Jag har inte gått på universitetet, och det är inte så att alla studenter festar.

Det är ju inte värst snällt av dig att kalla mig fördomsfull och inskränkt innan du ens har förstått vad jag har sagt >_>

Jag har inte hört talats om Gula Villan.
Vilket universitetsområde?
Vad är Pop Dakar?

Du väljer ett sätt att leva, jag ett annat.
MEN DU ÄR JU HEEEELT BISARR!

Nej, man kan inte umgås med alla, men i och med hur samhället är uppbyggt, så tvingas man ändå att frotteras med diverse människor som man kanske inte tror sig ha så mycket gemensamt med. Men så är det ju så, att social kompetens tar dig längre i livet. Du kommer var du än går att träffa främlingar, och då är det ju bättre att ge dem en chans och se andra kvalitéer istället för att fördöma och se olikheter. Du är liksom typ...rasist mot alla som inte är som du. Och då kan jag verkligen förstå varför jag sett både Jalk och Sakana uttrycka öppet här att de inte gillar dig.

"Jag har fått nog av de där som dricker". Va? Så vaddå, i ditt låååånga nittonåriga liv där du varit på så många klubbar och bara tröttnat på hela scenen? Nej, för du har inte ens den erfarenheten. Du bara fördömer.

Jo, jag tycker jag har full rätt att se dig som fördomsfull. Du förutsätter att människor är si eller så, och söker dig därför till en minoritet. Det är helt galet av dig att i förväg bestämma vilka egenskaper och intressen du vill att dina vänner ska ha. Nu förstår jag verkligen vad folk här i gillet syftat på när de säger att du ser på världen som att den kretsar kring dig och bara dig.

Gula Villan ligger precis intill Frescati, A-huset.

Pop Dakar är en minifestival som anordnas av Humf - Humanistiska Föreningen. det här är en relativt stor deal, men eftersom du är ung så är du förlåten.

läs på

monoo

monoo

PostPosted: Wed Jul 18, 2007 2:18 pm

Mikusagi
monoo
Mikusagi
Niddler
Någon gång får någon dra mig ut till en klubb/diskotek, så jag får känna på ^^ Fast jag kan säga redan nu hur jag kommer att vara. Jag kommer att hitta den mest avlägsna och ensamma sittplatsen, och jag kommer att sitta där tills jag får gå hem xd

Okej, jag ångrar mig. Ta inte ut mig till en klubb.

Man måste inte känna på allt.
Fast jag tänkte kanske läsa den där Dåståjevskyj som min kompis alltid pratar om, bara för att känna på.

Svenska skolan tvingar inte på barn böcker, så jag varken läst Strindberg, Shakespeare, Tolstoj eller... någon annan viktig.
Jag har läst Per Anders Fågelström (Fogelström?). Närmare klassiker kommer jag inte. Förutom Huckle Berry Finn då.

Nej allt bör man inte pröva på, men att ställa sig utanför vissa företeelser i samhället tyder mer på socialt handikapp än nåt annat.

Det finns många företeelser i samhället.
Skall jag tugga kat också? Klottra på väggar? Ut i skogen och titta på fåglar? Jag kan inte testa allt. Jag vill inte testa allt.

Förresten, om du skall hålla på och angreppa så vet jag inte om jag orkar diskutera mer med dig.

Valgarv är skyldig mig 15 kronor.

Nu går jag och lägger mig!
Det här är inte ett angrepp, det är ett desperat försök att få ned dig på jorden.

De företeelserna du just räknade upp är i minoritet. Jag säger inte att man måste testa allt, men jag säger, och står för, att man inte ska lägga näsan i blöt angående sånt man inte vet någonting om.
PostPosted: Wed Jul 18, 2007 2:20 pm

Mikusagi
Jag tänker lämna det här samtalsämnet, för jag kommer inte se på det ur samma synvikel som du, och du kommer inte se det ur min synvinkel. Det är bara onödigt att jaga upp sig.
Fine, men seriöst, om du nånsin ser mig på stan, så behöver du inte komma fram och säga hej. Jag har nu klart för mig vilken människobild du har.

monoo

Cascade of Razors

PostPosted: Wed Jul 18, 2007 2:30 pm

Amen gud. Gå inte å bråka med alla. ._.
PostPosted: Wed Jul 18, 2007 2:36 pm

Anashi`
Amen gud. Gå inte å bråka med alla. ._.
huh?

monoo

Jalkazar

PostPosted: Wed Jul 18, 2007 2:49 pm

SKÄRP ER HELA BUNTEN!
Man måste inte dricka för att gå på klubb, det handlar bara om hur öppen/dum man är. Och man är varken feg om man inte dricker eller om man dricker. Att helt dissa klubbscenen utan att provat på är idiotiskt och Miku. Du kan fan inte replya Monoos poäng om att gå ut att dansa med att du vill spela frågesport med Arla om du aldrig ens varit på en klubb. Hela alkohol diskussionen är idiotisk, alla kan bli beroende oberoende av gener, precis som knark.
Reply
Det Svenska Gillet

Goto Page: [] [<<] [<<] [<] 1 2 3 ... 6459 6460 6461 6462 6463 6464 ... 7242 7243 7244 7245 [>] [>>] [>>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff
Gaia's Games
Mini-Games