|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Jul 18, 2007 1:37 pm
Mikusagi monoo Mikusagi monoo Niddler Monoo> Menar du alltså att om man har en alkoholiserad släkt, så att säga, så är chansen större att man blir nykterist? Ja, för att man har anlag för alkoholism. Så då är total eh..vahettere...avhållsamhet...det bästa valet. Det är många barn till alkoholister som väljer att helt ta avstånd från alkohol just av den anledningen. Så värst vanligt är det nog inte >_> Folk fortsätter i samma spår. Jag vet en som blev alkoholist för att straffa sin alkoholistmorsa. Jag tror iofs att det inte är helt ovanligt heller. Det var den sämsta form av hämnd jag nånsin hört om. Tror du att alkoholistmammor får smarta barn, eller? mad Ja, min bästa kompis mamma är alkoholist, och smart som fan. Så seriöst, knip käft om sådant du inte erfarit själv, nu blir jag arg, för det där var fan personligt. scream scream scream
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Jul 18, 2007 1:38 pm
Jag har inte varit full en enda gång i mitt liv, vad jag vet (det kan ju hända att jag drack ett glas när jag var liten, och blev full på det) och det har funnits många saker jag har varit rädd för, och gråtit för innan jag skall hantera dem men efter mycket om och men klarar jag sakerna utan tårar domokun Bara lite svettningar så där.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Jul 18, 2007 1:38 pm
Mikusagi Folk säger det, men jag ser nog hellre pjäserna på teater, än läser dem sweatdrop Jag får nog helst små korta smakprov som obligatoriska delar av ESV- och Engelska-kurser... För det är så jag har läst Shakespeare <_<
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Jul 18, 2007 1:39 pm
monoo Mikusagi monoo Mikusagi monoo Niddler Monoo> Menar du alltså att om man har en alkoholiserad släkt, så att säga, så är chansen större att man blir nykterist? Ja, för att man har anlag för alkoholism. Så då är total eh..vahettere...avhållsamhet...det bästa valet. Det är många barn till alkoholister som väljer att helt ta avstånd från alkohol just av den anledningen. Så värst vanligt är det nog inte >_> Folk fortsätter i samma spår. Jag vet en som blev alkoholist för att straffa sin alkoholistmorsa. Jag tror iofs att det inte är helt ovanligt heller. Det var den sämsta form av hämnd jag nånsin hört om. Tror du att alkoholistmammor får smarta barn, eller? mad Ja, min bästa kompis mamma är alkoholist, och smart som fan. Så seriöst, knip käft om sådant du inte erfarit själv, nu blir jag arg, för det där var fan personligt. scream scream scream Men LOL >_> Jag var svensk och ironisk ju.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Jul 18, 2007 1:40 pm
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Jul 18, 2007 1:40 pm
Niddler Mikusagi Folk säger det, men jag ser nog hellre pjäserna på teater, än läser dem sweatdrop Jag får nog helst små korta smakprov som obligatoriska delar av ESV- och Engelska-kurser... För det är så jag har läst Shakespeare <_< Men uff, då har jag ju också läst Shakespeare!
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Jul 18, 2007 1:41 pm
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Jul 18, 2007 1:42 pm
Mikusagi Ofta man går på klubb då >_> Vad skall man där och göra? Alltså, jag trodde fram tills nyligen att diskoteken var utdöda. Att det var ett 70-talsfenomen att gå ut och dansa liksom. Jag hade fel. Det har typ TV lärt mig.
Jag finner inget intresse i att gå ut. Jag bjuder hellre hem Arla på ett parti frågesport domokun Eller så går jag i någons trädgård och tittar på blommor ninja Men seriöst, vad bor du i för bunker? Har du nånsin bläddrat igenom DN PåStan till exempel, eller Nöjesguiden. Eller bara promenerat genom stan på kvällen? För SÅ isolerat kan du väl inte levt ändå?
Folk har dansat i alla tider, det är inget fenomen för en specifik tid.
Nä, jag går inte ut på klubbar särskilt mycket nu för tiden heller, det var mer nåt jag gjorde för tio år sen och uppskattade det då. Idag är det nåt jag gör ibland, men föredrar pub framför klubb. Och jag träffar mina vänner och spelar spel, käkar ihop och allt möjligt också. Det ena utesluter inte det andra.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Jul 18, 2007 1:44 pm
Om jag skulle typ "Wahaha blondiner" eller "Wahaha araber" och du kände en blondin/arab, Monoo, så tror jag inte att du skulle bli lika upprörd o.O
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Jul 18, 2007 1:46 pm
Niddler Någon gång får någon dra mig ut till en klubb/diskotek, så jag får känna på ^^ Fast jag kan säga redan nu hur jag kommer att vara. Jag kommer att hitta den mest avlägsna och ensamma sittplatsen, och jag kommer att sitta där tills jag får gå hem xd Okej, jag ångrar mig. Ta inte ut mig till en klubb. haha först och främst så finns det aldrig sittplatser om man inte är där typ klockan nio när de öppnar. Och fint folk kommer sent blaugh
Klubbar är bra om man vill mingla, dansa, och hångla. Nu särskilt även att träffa nytt folk eftersom rökförbudet innebär en ny social företeelse även utanför lokalerna.
Och du, efter två goda kalla Kilkennys, en sjukt bra låt, och du är nog även du uppe och skuttar i lyckorus 3nodding
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Jul 18, 2007 1:47 pm
monoo Mikusagi Ofta man går på klubb då >_> Vad skall man där och göra? Alltså, jag trodde fram tills nyligen att diskoteken var utdöda. Att det var ett 70-talsfenomen att gå ut och dansa liksom. Jag hade fel. Det har typ TV lärt mig.
Jag finner inget intresse i att gå ut. Jag bjuder hellre hem Arla på ett parti frågesport domokun Eller så går jag i någons trädgård och tittar på blommor ninja Men seriöst, vad bor du i för bunker? Har du nånsin bläddrat igenom DN PåStan till exempel, eller Nöjesguiden. Eller bara promenerat genom stan på kvällen? För SÅ isolerat kan du väl inte levt ändå?
Folk har dansat i alla tider, det är inget fenomen för en specifik tid.
Nä, jag går inte ut på klubbar särskilt mycket nu för tiden heller, det var mer nåt jag gjorde för tio år sen och uppskattade det då. Idag är det nåt jag gör ibland, men föredrar pub framför klubb. Och jag träffar mina vänner och spelar spel, käkar ihop och allt möjligt också. Det ena utesluter inte det andra. Jag utesluter det andra. Vissa gillar ketchup och senap, andra vill bara ha ketchup och några kör med Bostongurka.
DN PåStan är nästan tråkigare än Sport-billagan. Jag bor i Stockholm har jag ju sagt! mad Klubbar är ändå inte världens grej. Det finns säkert många saker du har missat, men som är helt självklara för mig. Man kan inte se allt.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Jul 18, 2007 1:51 pm
Nej hörni, nu får vi nog ta och tänka på refrängen.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Jul 18, 2007 1:52 pm
Mikusagi Jalkazar Mikusagi Ofta man går på klubb då >_> Vad skall man där och göra? Alltså, jag trodde fram tills nyligen att diskoteken var utdöda. Att det var ett 70-talsfenomen att gå ut och dansa liksom. Jag hade fel. Det har typ TV lärt mig.
Jag finner inget intresse i att gå ut. Jag bjuder hellre hem Arla på ett parti frågesport domokun Eller så går jag i någons trädgård och tittar på blommor ninja Synd, då missar du en stor möjlighet till att träffa nytt folk. Mycket Internet det finns på klubbar då >_> Jag tror allvarligt talat att jag inte hittar sådana personer som jag vill umgås med på en klubb. Många Arlor, Agnesar och Lingonsyltar som hänger där liksom 8D Och tulpanälskare *mena min nya kompis som är jättehemlig för annars blir hon säkert sur*
Så mycket nytt folk behöver jag inte. När skolan börjar igen kanske Minuo, Kajsa och Doris hittar någon p***k som är intressant (jag går inte i skolan längre så de får hitta åt mig), och sedan när jag börjar studera igen träffar jag ju folk som gillar samma ämnen som jag. För på HÖGSKOLAN snedstreck UNIVERSITETET måste det väl i alla fall finnas plugghästar? *blev besviken när jag började gymnasiet* Du är väl medveten om att studenter umgås genom att supa ihop? Har du aldrig varit på Gula Villan eller Konstfacks-fester? Hela universitetsområdet används ju som festivalområde flera gånger om året. (Accelerator/Pop Dakar mfl.) Studenter, världen över, är kända för att leva rövare. Det här gör inte att vi är sämre människor i skolan för det.
Det är sjukt fördomsfullt och inskränkt av dig att döma ut hela mänskligheten för att de inte är som du.
Vafan "Jag tror allvarligt talat att jag inte hittar sådana personer som jag vill umgås med på en klubb"!!?? MEN HAR DU NÅNSIN PROVAT?
Seriöst, lägg ner den attityden, har du inte testat, har du inget att säga. scream
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Jul 18, 2007 1:53 pm
Mikusagi Niddler Någon gång får någon dra mig ut till en klubb/diskotek, så jag får känna på ^^ Fast jag kan säga redan nu hur jag kommer att vara. Jag kommer att hitta den mest avlägsna och ensamma sittplatsen, och jag kommer att sitta där tills jag får gå hem xd Okej, jag ångrar mig. Ta inte ut mig till en klubb. Man måste inte känna på allt. Fast jag tänkte kanske läsa den där Dåståjevskyj som min kompis alltid pratar om, bara för att känna på.
Svenska skolan tvingar inte på barn böcker, så jag varken läst Strindberg, Shakespeare, Tolstoj eller... någon annan viktig. Jag har läst Per Anders Fågelström (Fogelström?). Närmare klassiker kommer jag inte. Förutom Huckle Berry Finn då. Nej allt bör man inte pröva på, men att ställa sig utanför vissa företeelser i samhället tyder mer på socialt handikapp än nåt annat.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|