Welcome to Gaia! ::

Reply Det Svenska Gillet
ICA Konsum. Goto Page: [] [<<] [<<] [<] 1 2 3 ... 6456 6457 6458 6459 6460 6461 ... 7242 7243 7244 7245 [>] [>>] [>>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

monoo

PostPosted: Wed Jul 18, 2007 12:16 pm

Jalkazar
monoo
Jalkazar
monoo
Jalkazar
Jag tycker det är hemmatrevligt här på gillet biggrin Och alla känner alla liksom. På dalahästen är det bara en massa random spam utan känsla bakom, här är det random spam med känsla biggrin
Jo men det är ju lite så jag tänker, att det här är ett mer seriöst guild. Tyvärr ser det ju inte så seriöst ut bara, rent grafiskt, typ. Fast som ny var en reaktion också "Jahapp, ännu ett utdöende guild som nån stackare desperat försöker rädda. Massa massa tokdaterade trådar."
Det är för att alla började hänga här efter ett tag, Sen så är den nya generationen gaia medlemmar inte lika seriösa och förpassas till dalahästen samtidigt som oldies från gillet slutar vara aktiva. Så ja, vi kanske är döende.
Jag skulle inte vara förvånad om iallafall 70% av mina guilds dött ut...
Tyvärr. Du är nog den enda aktiva (thank god) medlemmen gillet gått det senaste året.
haha, verkligen? s**t pommes frites, wooo oooh I'm an alien, I'm a little alien, I'm an alien in Svenska Gillet blaugh
PostPosted: Wed Jul 18, 2007 12:17 pm

Mikusagi
Men vad alla är pessimistiska >_>
Den enda skillnaden jag märker här är att folk är elakare nu.
haha jo, det här guildet är faktiskt i drygaste laget whee

monoo

monoo

PostPosted: Wed Jul 18, 2007 12:18 pm

Niddler
Jalkazar
Tyvärr. Du är nog den enda aktiva (thank god) medlemmen gillet gått det senaste året.
Kanske lite tidigt att säga, eftersom hon inte varit medlem här så länge.

Miku> Nej. Förklara!
Sant, får se hur länge jag orkar...med tanke på hur dryga alla är här...moahahhaha razz

Monoo> Menar du alltså att om man har en alkoholiserad släkt, så att säga, så är chansen större att man blir nykterist?

Niddler

monoo

Jalkazar
Niddler
Jalkazar
Kanske lite tidigt att säga, eftersom hon inte varit medlem här så länge.

Miku> Nej. Förklara!
Jag skulle nog kunna sträcka mig till att säga aktiv eftersom hon blivit en i gänget och ja.. är aktiv biggrin
aw heart
PostPosted: Wed Jul 18, 2007 12:20 pm

Mikusagi
Vilken tur att ni har en medicinintresserad här, annars skulle ni ju gå och tro att alkoholism kommer från det blå! surprised
rofl

*ser framför mig en kille i gräset med en svävande flaska ovanför* lol

monoo

monoo

PostPosted: Wed Jul 18, 2007 12:21 pm

Mikusagi
Den som äger stället är inte aktiv alls razz
haha nä det har jag märkt...

Apropå det, vad används guild-kassakistan till här?
PostPosted: Wed Jul 18, 2007 12:21 pm

monoo
Mikusagi
monoo
Mikusagi
Jag har inte arabiskt ursprung >.>
Jag är dessutom nykterist.

Det du säger är helt ologiskt. Ungefär som en sång av Broberg.

Bara av ren nyfikenhet, varför har du valt att vara nykterist? Dåliga gener?

Nej, jag är emot droger och falsk lycka. Jag vill inte försämra minna sinnen eller påverka min koncentration med något medel.
Jag kan inte se att alkohol tillför något positivt, förutom bedövning. Ifall man inte skulle ha morfin, liksom.

Bedövning? a**å...det är ju inte träsprit man dricker... eek Jag ser alkohol som en del av den sociala sfären, att ses med polare och ta en öl eller så är för mig en trevlig event. Om man ska diskutera själva berusningsgraden, så blir många bra mer sociala och släpper lös lite mer. Haha, och fyllesex är alltid awesome.

Men håller du dig ifrån allt som är extrasocker och koffein då också?

Nej, jag klassar inte socker som en drog.
Koffein kan nog bli en drog om man tar mycket eek Men jag märker inte att jag blir påverkad på något sätt av kaffe (men mamma påstår att jag inte kan sova) så jag dricker sådant.

Jag kan vara lite blyg men aldrig att jag skulle ta hjälp av en drog. Det känns fegt, svagt och falskt.

Innan man introducerade bedövning inom västerländsk kirurgi så hände det att patienterna söp innan operation, det var det jag tänkte på.

Ditt exempel fyllesex avskräcker mig bara ännu mer från alkohol.

Mikusagi
Crew

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
  • Little Bunny Foo Foo 100

Mikusagi
Crew

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
PostPosted: Wed Jul 18, 2007 12:23 pm

monoo
Mikusagi

Subforum, som hos alla andra gillen. Det finns nog inget annat man kan göra med guldet.
Yannah har sagt att vi inte behöver mer guld.

monoo
Mikusagi

Det vi kan använda den till. Subforum.

Jalkazar

monoo

Niddler
Monoo> Menar du alltså att om man har en alkoholiserad släkt, så att säga, så är chansen större att man blir nykterist?
Ja, för att man har anlag för alkoholism. Så då är total eh..vahettere...avhållsamhet...det bästa valet. Det är många barn till alkoholister som väljer att helt ta avstånd från alkohol just av den anledningen.
PostPosted: Wed Jul 18, 2007 12:25 pm

Wiki
En drog är en substans, syntetisk eller icke-syntetisk, som inte primärt intas för näringens skull.

Godis, glass, kaffe, te o.s.v. är uppenbarligen droger.

Jalkazar

Mikusagi
Crew

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
PostPosted: Wed Jul 18, 2007 12:28 pm

monoo
Niddler

Ja, för att man har anlag för alkoholism. Så då är total eh..vahettere...avhållsamhet...det bästa valet. Det är många barn till alkoholister som väljer att helt ta avstånd från alkohol just av den anledningen.

Så värst vanligt är det nog inte >_>
Folk fortsätter i samma spår.
Jag vet en som blev alkoholist för att straffa sin alkoholistmorsa.
PostPosted: Wed Jul 18, 2007 12:30 pm

Jalkazar
Wiki
En drog är en substans, syntetisk eller icke-syntetisk, som inte primärt intas för näringens skull.

Godis, glass, kaffe, te o.s.v. är uppenbarligen droger.

Ändå klagar folk på mig när jag kallar alkohol för drog.

Vi menar oftast sådant som berusar. Typ.

Mikusagi
Crew

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50

monoo

PostPosted: Wed Jul 18, 2007 12:37 pm

Mikusagi
monoo
Mikusagi
monoo
Mikusagi
Jag har inte arabiskt ursprung >.>
Jag är dessutom nykterist.

Det du säger är helt ologiskt. Ungefär som en sång av Broberg.

Bara av ren nyfikenhet, varför har du valt att vara nykterist? Dåliga gener?

Nej, jag är emot droger och falsk lycka. Jag vill inte försämra minna sinnen eller påverka min koncentration med något medel.
Jag kan inte se att alkohol tillför något positivt, förutom bedövning. Ifall man inte skulle ha morfin, liksom.

Bedövning? a**å...det är ju inte träsprit man dricker... eek Jag ser alkohol som en del av den sociala sfären, att ses med polare och ta en öl eller så är för mig en trevlig event. Om man ska diskutera själva berusningsgraden, så blir många bra mer sociala och släpper lös lite mer. Haha, och fyllesex är alltid awesome.

Men håller du dig ifrån allt som är extrasocker och koffein då också?

Nej, jag klassar inte socker som en drog.
Koffein kan nog bli en drog om man tar mycket eek Men jag märker inte att jag blir påverkad på något sätt av kaffe (men mamma påstår att jag inte kan sova) så jag dricker sådant.

Jag kan vara lite blyg men aldrig att jag skulle ta hjälp av en drog. Det känns fegt, svagt och falskt.

Innan man introducerade bedövning inom västerländsk kirurgi så hände det att patienterna söp innan operation, det var det jag tänkte på.

Ditt exempel fyllesex avskräcker mig bara ännu mer från alkohol.

Hm ok. Jag klassar iofs koffein som en drog, på samma sätt som nikotin. Jag dricker inte kaffe, men mycket coca cola (socker+koffein=en vaken och pigg mikaela). Så koffein och socker påverkar abbsolut koncentrationen menar jag. Du skulle nog märka av det mer om du helt lade av med kaffe.

Fast, man kan ju vara blyg i olika situationer? Och inför vissa människor. Jag är normalt apsocial och pratsam, så länge jag känner mig bekväm. Gör jag det inte blir jag tyst och nervös.

Fast jag tycker att det är fel av dig att se det som falskt och svagt. Jag menar, det är ju på samma premisser. Och det är ju inte så att nån som alltid är blyg går och smygsuper konstant för att våga prata med folk, men däremot kanske super till lite under helgen för att våga dansa, prata med den där speciella han/henne...Och eftersom alla är medvetna om att personen i fråga är påverkad, så är det ju inte falskt. Tycker jag.

Du bor väl också i Stockholm har jag för mig? Då kanske du vet hur klubbarna är här, folk står längs väggarna och alla är så jäääävla rädda att skämma ut sig. Än värre var det för typ tio år sen när vi hade en modsvåg här, och de hade sina speciella dansstilar och hela kittet. Det är hur som helst helt sjukt mycket yta, som bitvis trappas av med hjälp av ett par öl. För precis så bajsnödiga är folk. Men då blir alkohol ändå en isbrytare, en välkommen sådan.

Aha, det var så du menade, ok. Fast läkarsprit är ju bra mycket starkare, men ok.

Hm. Förkasta inte sånt du inte provat på. Fyllesex innebär egentligen bara mer passion, mer kåthet. Mindre spärrar, mindre krångel, mindre dåligt självförtroende.
Reply
Det Svenska Gillet

Goto Page: [] [<<] [<<] [<] 1 2 3 ... 6456 6457 6458 6459 6460 6461 ... 7242 7243 7244 7245 [>] [>>] [>>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff
Gaia's Games
Mini-Games