|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jul 08, 2007 12:11 pm
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jul 08, 2007 12:16 pm
Mikusagi Sakana-sama Mikusagi Arla säger emot mig hela tiden, fast inte när ni tittar på razz Hämlit vetni Jag och Arla pratar på samma sätt, vi har samma språk.. och liknande intressen och sådana där... saker... vad heter det? Jamen ni vet, sådant därnt. Typ egendomligheter. Därför förstår vi varandra~ Han och jag kommer nog hem nästan samtidigt gissar jag. Eller, jag får kolla i PM:et hur länge han skulle vara borta >_< Jag vill leeeekaaa Saken är "tyvärr" den att jag fullständigt skiter i vad du ägnar dig åt 24h om dygnet. Från botten av mitt hjärta så bryr jag mig mer om lera och garnstickor.
Synd bara att du ändå envisas med att tala om det och jag envisas med att ignorera det, tyvärr inte tillräckligt väl. Problemet är att du envisas med att svara på saker du inte vill svara på >_> Nej, jag ville svara på det där. Jag ville säga min åsikt. Problemet är att du tror att alla bryr sig om dig, och att du på något vis är mer speciell än mig.
Men äsch, nog kan jag berätta allt om min dag och skriva alla triviala saker jag gör.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jul 08, 2007 12:20 pm
Sakana-sama Mikusagi Sakana-sama Mikusagi Arla säger emot mig hela tiden, fast inte när ni tittar på razz Hämlit vetni Jag och Arla pratar på samma sätt, vi har samma språk.. och liknande intressen och sådana där... saker... vad heter det? Jamen ni vet, sådant därnt. Typ egendomligheter. Därför förstår vi varandra~ Han och jag kommer nog hem nästan samtidigt gissar jag. Eller, jag får kolla i PM:et hur länge han skulle vara borta >_< Jag vill leeeekaaa Saken är "tyvärr" den att jag fullständigt skiter i vad du ägnar dig åt 24h om dygnet. Från botten av mitt hjärta så bryr jag mig mer om lera och garnstickor.
Synd bara att du ändå envisas med att tala om det och jag envisas med att ignorera det, tyvärr inte tillräckligt väl. Problemet är att du envisas med att svara på saker du inte vill svara på >_> Nej, jag ville svara på det där. Jag ville säga min åsikt. Problemet är att du tror att alla bryr sig om dig, och att du på något vis är mer speciell än mig.
Men äsch, nog kan jag berätta allt om min dag och skriva alla triviala saker jag gör. Jag förstår inte. Får jag bara skriva sådant du vill läsa? Jag vägrar. Jag skriver sådant jag vill skriva. Som att jag skall se på TV snart. Jag skall se på TV snart! WAHAHA! Jag skickade ett gäng presenter till Lingonsylt nyss, för jag vill att han skall kunna klä upp sin avatar fint. Det kan han redan, men jag vill att han skall ha valmöjligheter.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jul 08, 2007 12:24 pm
Anashi` monoo Anashi` Vad är man för nåt då om man tror att någon är rasist pågrund av ens klädsel?
Under den korta period jag hade svarta kläder+kedjor och annat "Wannabe goth:aktigt" så trodde varenda svart person jag mötte i skolan att jag var rasist. Jag fattar det inte, jag har aldrig sagt eller gjort något som kan uppfattas som rasistiskt i skolan. Men ändå så tror dom, pågrund av en fånig utsyrsel, att jag är rasist och pucklar på mig för fullt. (Har fortfarande ett fint blåmärke från det)
Jag önskar jag visste hur såna människor tänkte. Nu hänger jag inte med...gick du med typ svarta tajta upprullade jeans, kängor med vita skosnören och typ bomberjacka? För isåfall kan jag förstå om folk blev lite lack...
Nu vet jag ju inte hur du kombinerat vad du hade på dig, men i vissa fall (tänk ska skins) så måste en viss typ av klädsel kombineras med övertydliga antirasist-symboler för att man inte ska råka illa ut. Poängen är att jag inte tycker dom ska döma mig för mina kläder. gonk
Men ja, klädseln var något i denna stil: Svarta läderkängor med stål i (For some reason??) Jättestora pösiga svarta byxor med röda döskallar på. En liten svart t-shirt med en rosa "Hell Bunny" på. Svarta läderhandskar med nitar. Och så lite kedjor här å där.
Så ja, jag ser liksom inget som direkt uttrycker rasism i min klädsel, med undantag av skorna, kanske. Jo men det är ju klart, det är alltid skittrist med fördomsfulla människor. I gymnasiet undrade en tjej i min klass om jag "höll på med sånna dära häxgrejer" för att jag oftast var klädd i svart och med svartfärgat hår. Det roliga var att hon själv alltid hade svart också, men mer så Filippa K-stuket. Och hon hade naturligt svart hår.
...
Hm. Kan varit kängorna då...men seriöst...kängor i kombo med röda dödskallar och rosa bunnies? Det skriker ju emo/indiekid.
eek
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jul 08, 2007 12:28 pm
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jul 08, 2007 12:31 pm
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jul 08, 2007 12:41 pm
Men Sakana då rolleyes
Fy fan vad snygg jag är idag! Det är nästan löjligt snyggt att det bara blir bortslösat på familj och släkt! Bjud mig på en fest någon och det nu!
Edit: Kanske ska be pappa ta en bild så ni får se.. (vill ha min egen kamera)
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jul 08, 2007 12:53 pm
Jag tycker inte man ska peka ut andras problem innan man tagit uti med sina egna. ._. Vad är det dom säger? "Som att kasta sten i glashus"?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jul 08, 2007 12:55 pm
Mikusagi Jag vet inte hur rasistkläder ser ut. Är kängor rasistkläder? Vad larvigt. Kängor typ GetaGrips eller Undergrounds med stålhätta.
Och så finns det en hel vetenskap om skosnören. fast det varierar lite beroende på geografisk plats, så man får se upp. Det här var iallafall mode under 90-talet, idag kan jag tänka att det är rätt förlegat...
Vita skosnören - rasist/nynazist Röda - kommunist Lila - EU-motståndare Rosa - homosexuell Grön - Miljöpartist
Svart var neutral.
..och så fanns det massa fler som jag inte minns, men det här var iallafall Stockholmskoderna 3nodding
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jul 08, 2007 12:57 pm
Anashi` Jag tycker inte man ska peka ut andras problem innan man tagit uti med sina egna. ._. Vad är det dom säger? "Som att kasta sten i glashus"? Eller bäver i trähus.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jul 08, 2007 12:59 pm
monoo Mikusagi Jag vet inte hur rasistkläder ser ut. Är kängor rasistkläder? Vad larvigt. Kängor typ GetaGrips eller Undergrounds med stålhätta.
Och så finns det en hel vetenskap om skosnören. fast det varierar lite beroende på geografisk plats, så man får se upp. Det här var iallafall mode under 90-talet, idag kan jag tänka att det är rätt förlegat...
Vita skosnören - rasist/nynazist Röda - kommunist Lila - EU-motståndare Rosa - homosexuell Grön - Miljöpartist
Svart var neutral.
..och så fanns det massa fler som jag inte minns, men det här var iallafall Stockholmskoderna 3nodding Mina är oranga. Ha!
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jul 08, 2007 1:00 pm
Jalkazar Anashi` Jag tycker inte man ska peka ut andras problem innan man tagit uti med sina egna. ._. Vad är det dom säger? "Som att kasta sten i glashus"? Eller bäver i trähus. Eller en unge i ett pepparkakshus. ^_^
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jul 08, 2007 1:01 pm
Eftersom jag inte kan fler och är för trött för att hitta på nya ska jag stå här och tokle biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jul 08, 2007 1:08 pm
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jul 08, 2007 1:09 pm
Anashi` monoo Mikusagi Jag vet inte hur rasistkläder ser ut. Är kängor rasistkläder? Vad larvigt. Kängor typ GetaGrips eller Undergrounds med stålhätta.
Svart var neutral.
..och så fanns det massa fler som jag inte minns, men det här var iallafall Stockholmskoderna 3nodding Mina är oranga. Ha! Haha jag minns inte vad orange betyder, men idag tänker jag på Fredrik Reinfeldt och Ukraina.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|
|