|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jul 08, 2007 7:18 am
Mikusagi monoo Mikusagi Om man nu talar ett så anpassningsbart språk som svenskan så tycker jag att man skall utnyttja det genom att bygga ihop nya ord då och då. Forumpostare med uttryckssymbolstörning liksom. Oh, jag har ett finfint ord!
"Kulturminnesförlust"
Sug på den! whee Akta så jag inte skriver det ordet och får typ 70p! Jag hjälpte min systerdotter igår. Hon var den enda med bokstav kvar. En bokstav kvar. Ett 'O'. Hon fick skriva 'lägerotyg'. Då vann hon, det var ju massavis med poäng där. Typ 22. Jag hade nog inte fått skriva det ordet xd eller kanske, syster och systerdotter är inte så stela som mormor. Fast helst vill man spela med sina kompisar så man kan skriva intresseord och vara sammanskrivningsnörd. haha vad rart 4laugh
Jag gillar mitt ord, för det har två betydelser whee
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jul 08, 2007 7:18 am
Vad är man för nåt då om man tror att någon är rasist pågrund av ens klädsel?
Under den korta period jag hade svarta kläder+kedjor och annat "Wannabe goth:aktigt" så trodde varenda svart person jag mötte i skolan att jag var rasist. Jag fattar det inte, jag har aldrig sagt eller gjort något som kan uppfattas som rasistiskt i skolan. Men ändå så tror dom, pågrund av en fånig utsyrsel, att jag är rasist och pucklar på mig för fullt. (Har fortfarande ett fint blåmärke från det)
Jag önskar jag visste hur såna människor tänkte.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jul 08, 2007 7:19 am
Anashi` .. Ska du börja förolämpa tvål nu också! mad Jajjemen blaugh
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jul 08, 2007 7:21 am
Nightmare Asura Wikipedia Rasism är åskådningen att mänskligheten kan indelas i raser med olika värde. Synsättet legitimerar en påstått överlägsen ras rätt att behandla andra som instrument för egen vinning. Rasism specifikt riktad mot judar kallas antisemitism. Om den riktas mot romer kallas den antiziganism. Rasism som går i "icke förväntad" riktning, det vill säga riktas mot majoritetsbefolkningen i ett land, kallas ofta omvänd rasism. Rasism måste vara det värsta som finns på den här blågröna planeten. Det enda som är annorlunda är hudfärgen, hur förbannat ytlig får man bli? Visst, svarta har ofta en lite mer "hood-ig" personlighet (wazzup y'all, I'm in da house!), men det är väl en del av deras kultur, likväl som hiphopen. Roligt det vore om svenskar blev fult behandlade och mördade för att vissa t.ex. är skatare, har kostym, eller pratar moderspråket utomlands. Skulle inte tro det! Alla är olika i utseende och sätt, deal with it. Tummen upp för monoo. Funny note: Jalk är jätteytlig. Han dissar (gillar inte det ordet, men det passar så bra in) ett helt land av människor pga. hur dom ser ut. Another note: Jag var inte vaken kl. 5. Tio poäng till er, Erica. Nä, ska man dra och kolla hur mycket pengar man har på sitt konto nu kanske. Asura has a temporary internetaccess. 4laugh heart ...tack!
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jul 08, 2007 7:24 am
Sakana-sama monoo Sakana-sama Jag ska skaffa tre stycken, en över hela vänsterarmen (I UV-bläck, så det syns bara under blacklight) som ska föreställa kretskort. Jag är lite robotskadad.
Sedan en streckkod i nacken för att hylla 90-talet då jag är född och uppvuxen. Jag gillar kulturen runt de primitiva raven, hela det här med färgglada kläder, MDMA, tuggummi, blå ögonskugga och buffalos.
Sedan en vit triforce, för att jag gillar tecknet och vad det står för, fast jag vet inte riktigt vart jag ska placera den. Eventuellt handleden. Kretskort, that's hawt 3nodding
Är du säker på streckkoden dock? Den har fått så...trajbal status typ.
Jag har hört att man inte får tatuera sig på handleden, utan bara på underarmen...nån säkerhetsgreja...vet du om det stämmer? Jag har nämligen alltid tyckt att just handleden är ett så snyggt ställe att ha tatuering på. Jag funderar på att också köra den i UV-färg och kanske vit färg ovanpå, bara för att den ska synas men inte direkt synas så jättebra. Om jag inte får tatuera mig på handleden så åker jag bara utomlands och gör det. n_n annars har jag en kompis som kan tatuera mig. Ah ok, ja det låter ju som en bra idé. Tänk på att vitt försvinner väldigt fort bara, och det är dyrt med ifyllningar vart och varannat år.
...fast om du har en tatuerarpolare så är det ju lungt, hej kompispris liksom whee
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jul 08, 2007 7:28 am
Sakana-sama Jalkazar Nightmare Asura Wikipedia Rasism är åskådningen att mänskligheten kan indelas i raser med olika värde. Synsättet legitimerar en påstått överlägsen ras rätt att behandla andra som instrument för egen vinning. Rasism specifikt riktad mot judar kallas antisemitism. Om den riktas mot romer kallas den antiziganism. Rasism som går i "icke förväntad" riktning, det vill säga riktas mot majoritetsbefolkningen i ett land, kallas ofta omvänd rasism. Rasism måste vara det värsta som finns på den här blågröna planeten. Det enda som är annorlunda är hudfärgen, hur förbannat ytlig får man bli? Visst, svarta har ofta en lite mer "hood-ig" personlighet (wazzup y'all, I'm in da house!), men det är väl en del av deras kultur, likväl som hiphopen. Roligt det vore om svenskar blev fult behandlade och mördade för att vissa t.ex. är skatare, har kostym, eller pratar moderspråket utomlands. Skulle inte tro det! Alla är olika i utseende och sätt, deal with it. Tummen upp för monoo. Funny note: Jalk är jätteytlig. Han dissar (gillar inte det ordet, men det passar så bra in) ett helt land av människor pga. hur dom ser ut. Another note: Jag var inte vaken kl. 5. Tio poäng till er, Erica. Nä, ska man dra och kolla hur mycket pengar man har på sitt konto nu kanske. Asura has a temporary internetaccess. Nej, ett helt geografiskt område. Invandrare i det landet (första, andra generation o.s.v. till en viss gräns) kommer ju ha drag frånd deras ursprungliga land, och sen finns ju undantag för allt och i slutändan handlar det ju om ens egen smak. Rasblandning is the s**t, då överlever ju de bästa egenskaperna.
Undantag; muteringar i DNA:t. Fast är det inte det som hela Intelligent Design-diskussionen handlar om?
Jag menar, mutationer leder även till framsteg i evolutionen.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jul 08, 2007 7:33 am
Anashi` Vad är man för nåt då om man tror att någon är rasist pågrund av ens klädsel?
Under den korta period jag hade svarta kläder+kedjor och annat "Wannabe goth:aktigt" så trodde varenda svart person jag mötte i skolan att jag var rasist. Jag fattar det inte, jag har aldrig sagt eller gjort något som kan uppfattas som rasistiskt i skolan. Men ändå så tror dom, pågrund av en fånig utsyrsel, att jag är rasist och pucklar på mig för fullt. (Har fortfarande ett fint blåmärke från det)
Jag önskar jag visste hur såna människor tänkte. Nu hänger jag inte med...gick du med typ svarta tajta upprullade jeans, kängor med vita skosnören och typ bomberjacka? För isåfall kan jag förstå om folk blev lite lack...
Nu vet jag ju inte hur du kombinerat vad du hade på dig, men i vissa fall (tänk ska skins) så måste en viss typ av klädsel kombineras med övertydliga antirasist-symboler för att man inte ska råka illa ut.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jul 08, 2007 9:23 am
monoo D ark Eric a monoo ...det är SÅ bara jag som är vaken gonk Aa, BARA du. Inte jag eller Blackrose, lovar. eller Filthy eller Shinobi eller Valgarv eller någon annan. Bara du i hela vida världen. Det var ju bara jag som postade då xp Jag tror PerT har PMS <_<
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jul 08, 2007 9:48 am
monoo Anashi` Vad är man för nåt då om man tror att någon är rasist pågrund av ens klädsel?
Jag önskar jag visste hur såna människor tänkte. Nu hänger jag inte med...gick du med typ svarta tajta upprullade jeans, kängor med vita skosnören och typ bomberjacka? För isåfall kan jag förstå om folk blev lite lack...
Nu vet jag ju inte hur du kombinerat vad du hade på dig, men i vissa fall (tänk ska skins) så måste en viss typ av klädsel kombineras med övertydliga antirasist-symboler för att man inte ska råka illa ut. Poängen är att jag inte tycker dom ska döma mig för mina kläder. gonk
Men ja, klädseln var något i denna stil: Svarta läderkängor med stål i (For some reason??) Jättestora pösiga svarta byxor med röda döskallar på. En liten svart t-shirt med en rosa "Hell Bunny" på. Svarta läderhandskar med nitar. Och så lite kedjor här å där.
Så ja, jag ser liksom inget som direkt uttrycker rasism i min klädsel, med undantag av skorna, kanske.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jul 08, 2007 10:05 am
Nightmare Asura Wikipedia Rasism är åskådningen att mänskligheten kan indelas i raser med olika värde. Synsättet legitimerar en påstått överlägsen ras rätt att behandla andra som instrument för egen vinning. Rasism specifikt riktad mot judar kallas antisemitism. Om den riktas mot romer kallas den antiziganism. Rasism som går i "icke förväntad" riktning, det vill säga riktas mot majoritetsbefolkningen i ett land, kallas ofta omvänd rasism. Rasism måste vara det värsta som finns på den här blågröna planeten. Det enda som är annorlunda är hudfärgen, hur förbannat ytlig får man bli? Visst, svarta har ofta en lite mer "hood-ig" personlighet (wazzup y'all, I'm in da house!), men det är väl en del av deras kultur, likväl som hiphopen. Roligt det vore om svenskar blev fult behandlade och mördade för att vissa t.ex. är skatare, har kostym, eller pratar moderspråket utomlands. Skulle inte tro det! Alla är olika i utseende och sätt, deal with it. Tummen upp för monoo. Funny note: Jalk är jätteytlig. Han dissar (gillar inte det ordet, men det passar så bra in) ett helt land av människor pga. hur dom ser ut. Another note: Jag var inte vaken kl. 5. Tio poäng till er, Erica. Nä, ska man dra och kolla hur mycket pengar man har på sitt konto nu kanske. Asura has a temporary internetaccess. Jag sade det där! surprised Det där "Rasism är åskådningen att mänskligheten kan indelas i raser med olika värde. " Fast inte så fint uttryckt. Jag tänkte att när jag kommer hem, då kan jag leta fram mina anteckningar. Jag är hemma nu, men Asura har redan löst problemet.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jul 08, 2007 10:07 am
Sakana-sama Mikusagi Arla säger emot mig hela tiden, fast inte när ni tittar på razz Hämlit vetni Jag och Arla pratar på samma sätt, vi har samma språk.. och liknande intressen och sådana där... saker... vad heter det? Jamen ni vet, sådant därnt. Typ egendomligheter. Därför förstår vi varandra~ Han och jag kommer nog hem nästan samtidigt gissar jag. Eller, jag får kolla i PM:et hur länge han skulle vara borta >_< Jag vill leeeekaaa Saken är "tyvärr" den att jag fullständigt skiter i vad du ägnar dig åt 24h om dygnet. Från botten av mitt hjärta så bryr jag mig mer om lera och garnstickor.
Synd bara att du ändå envisas med att tala om det och jag envisas med att ignorera det, tyvärr inte tillräckligt väl. Problemet är att du envisas med att svara på saker du inte vill svara på >_>
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jul 08, 2007 10:10 am
Jag vet inte hur rasistkläder ser ut. Är kängor rasistkläder? Vad larvigt.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|