Welcome to Gaia! ::

Reply Det Svenska Gillet
ICA Konsum. Goto Page: [] [<<] [<<] [<] 1 2 3 ... 6404 6405 6406 6407 6408 6409 ... 7242 7243 7244 7245 [>] [>>] [>>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Jalkazar

PostPosted: Sat Jul 07, 2007 12:28 pm

Jahaa.
PostPosted: Sat Jul 07, 2007 12:48 pm

Jag vill heeeem!

Mikusagi
Crew

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
  • Little Bunny Foo Foo 100

Neger i en hink

PostPosted: Sat Jul 07, 2007 3:45 pm

PostPosted: Sat Jul 07, 2007 3:48 pm

Sakana-sama
Mikusagi
Vilka är "oss" nu då? Jag gillar Petsy och Mono och nästan RPG surprised Fast han är så läskigt lik Jalkazar så ibland tror jag att de är samma person.
Jag tycker om Sakana också, tror jag o.O

Arla är jag bättre vän med. Typ nästan bästast.

För att vara lite emo så tror jag att det finns tre kategorier av människor här, i relation till mig. De som ser upp till mig (oftast random småtjejer(och li-kun) som tycker jag är rolig, ni vet vilka ni är), de som överhuvudtaget inte bryr sig och de som tycker jag är en besserwisser.

jag är lite av alla tre, blir jag en fjärde kategori?

Neger i en hink

monoo

PostPosted: Sat Jul 07, 2007 4:57 pm

Jalkazar
monoo
Jalkazar
Mr_RPG
Det är sådana som tycker saker är rasistiska som håller rasismen vid liv.
Second that

Läste du min blogg i öa idag?
Det är BS och det vet ni.
Nej det är det inte. Att säga neger är bara rasistiskt för att folk tycker det. Att slå ner en neger är rasistiskt bara för att folk tycker det. Att slå ned en neger och skrika där har du för att du är så jävla svart ÄR rasistiskt. Men eftersom ingen ser skillnaden idag så kommer allt det andra också tas för rasism vilket bara slutar i än mer hat.
Fast, man kan ju inte vara ignorant heller? Jag menar, vissa saker måste skyltas med, för att folk ska fatta hur fel det är. Annars är det knepigt att bryta invanda mönster.
PostPosted: Sat Jul 07, 2007 5:00 pm

Jalkazar
Mr_RPG
Jalkazar
Mr_RPG
Mikusagi
Mr_RPG
Kanske inte int-mässigt då, men beteende.

Hur menar du då? Att negern är lat och slug?

Ja.

Nej, vafan har du fått det ifrån? Jag ser dom som socialare, att dom har starkare självkänsla etc.
Positiv rasism är lika jävlig som negativ enligt mig.

Det är hur de flesta svarta jag sett beter sig och därav tror jag så. (dvs. rappare och dom jag har känt irl. -_-;; )

Men sedan reagerar jag inte "Omg! En svart!" han/hon måste vara så när jag möter någon.
Isånafall kan jag enligt samma logik tycka att alla fransmän är idioter som röker bara för att alla jag träffat är sådåna?

Och sen tycker jag helt klart att det är okej att tycka si och så om deras utseende och dialekt/språk/accent. Jag tycker t.ex. att svenska tjejer är jättesnygga men att norrländs dialekt är hur osexigt som helst på en tjej. Sen tycker jag att norskor är gööörsöta med deras språk och utseende medans danskar bara är äckliga med deras grötiga smörspråk plus att alla danska män låter som potentiella *****. Jag tycker att finskar är lite för kantiga och att dom pratar något knepigt sagospråk som jag verkligen inte gillar, dessutom är både deras svenska och engelska accenter extremt osexiga. Men då känner jag dock en jättesnygg tjej som har finskt påbrå så undantag finns. Rysskor gillar jag inte alls och detsamma gäller alla baltstater. Fransyskor har jag svårt för då dom känns lite arroganta och inte alls särskilt attraktiva plus att dom har värdelösa språkkunskaper men då känner jag ändå en jättesnygg som kanske inte har den bästa engelskan men som iaf försöker. Japanskor och sydkoreanskor är ju jättesöta med sina språk och deras kroppsspråk. Den brittiska dialekten är skithet om den inte är för bred men jag har svårt för deras utseende i allmänhet, liknande problem har jag med amerikanskorna som jag inte alls tycker är särskilt attraktiva men undantag finns jue. Accenten dom har tycker jag verkligen inte om men vissa stater har ganska sexiga accenter.
Sen finns ju t.ex. den jamaicanska dialekten som jag tokdiggar men som verkligen inte är särskilt upphetsande men den gör sig bra i filmer, musik o.s.v.

Så utseendemässigt tycker jag helt klart att fördomar är okej då olika geografiska områden faktiskt har olika utseenden.
wahahahaha, vad roligt att du liksom delar in världen i två sfärer, utseende och heta accenter xd

monoo

monoo

PostPosted: Sat Jul 07, 2007 5:02 pm

Mr_RPG
Ja.

...

Är det rasistiskt att ha fördomar? Det är det inte va? <.<;;
Ifall det är så, så kommer jag ta rasism som feminism, jävligt oseriöst dvs.

Mikusagi- Om du läser min post där jag förklarar varför jag tycker/tror så innan du postar.
Jo, fördomar kan mycket väl vara likamed rasism. I de flesta fall är det just fördomar och okunskap som rasismen bygger på.

Varför tar du feminism oseriöst?
PostPosted: Sat Jul 07, 2007 5:04 pm

Anashi`
monoo
Anashi`
Mikusagi
monoo
Anashi`
Turkar och greker,
Såna som vi steker~!

va?

Syftar vi månne på maträtter?
Inte vet jag. Min kompis fick höra den när han var liten i skolan (han är grek)

Jag tror det är meningen att den ska va lite elak..
Lite elak? Det är ju värsta seperasismen...
Ja, och att kalla saker cp är ju mycket bättre.

Or is it? ninja
Note: jag skrev sepe, det betyder tvål 3nodding

monoo

monoo

PostPosted: Sat Jul 07, 2007 5:07 pm

Jalkazar
Mikusagi
Mr_RPG
Mikusagi
Anashi`
Mikusagi

Det är inte vad jag sade, jag sade att det inte är rasism att ha fördom om en kultur, men om ras.
För en gångs skull håller jag med Miku.

Om jag nu förstod det hon sa rätt.

Jag menade att jag inte hade berättat vad som är/inte är okej, utan bara... förklarat typ... vad heter det? Uttryck. Ord. Fraser. Äsch!
JAG SADE ATT RASISM ÄR ATT TYCKA ATT MÄNNISKOR AV OLIKA RASER HAR OLIKA EGENSKAPER PÅ GRUND AV RASEN OCH INTE KULTUREN!
HEJ! >_<

Nej, nu blev jag snurrig.

Och det är olagligt i dagens samhälle?

Det är inte olagligt att vara rasist. Lika lite som det är olagligt att vara homofob.
Men att vara homofob och rasist är två skilda saker. Homofober är rädda för HBT-människor medans rasister bara hatar vissa raser.
Fast om man tar typ nazisterna så var/är de ju de inte så förtjusta i varken HBT-människor eller icke arier...
PostPosted: Sat Jul 07, 2007 5:10 pm

Mikusagi
Vilka är "oss" nu då? Jag gillar Petsy och Mono och nästan RPG surprised Fast han är så läskigt lik Jalkazar så ibland tror jag att de är samma person.
Jag tycker om Sakana också, tror jag o.O

Arla är jag bättre vän med. Typ nästan bästast.

User Image

whee heart

monoo

monoo

PostPosted: Sat Jul 07, 2007 5:15 pm

Sakana-sama
Jalkazar
Sakana-sama
Jalkazar
Sakana-sama
Jag har också tatueringar nu!
Vilka och var?

Edit: Eller menar du på gaia??

På gaia, men ska göra om min avatar.

IRL har jag inte bokat tid för tatuering ännu, har inte råd.
Så du ska skaffa? Tufft. Jag gillar tatueringar på tjejer. Fast bara små saker, inte stora. Det ser bara konstigt ut.

Jag ska skaffa tre stycken, en över hela vänsterarmen (I UV-bläck, så det syns bara under blacklight) som ska föreställa kretskort. Jag är lite robotskadad.

Sedan en streckkod i nacken för att hylla 90-talet då jag är född och uppvuxen. Jag gillar kulturen runt de primitiva raven, hela det här med färgglada kläder, MDMA, tuggummi, blå ögonskugga och buffalos.

Sedan en vit triforce, för att jag gillar tecknet och vad det står för, fast jag vet inte riktigt vart jag ska placera den. Eventuellt handleden.
Kretskort, that's hawt 3nodding

Är du säker på streckkoden dock? Den har fått så...trajbal status typ.

Jag har hört att man inte får tatuera sig på handleden, utan bara på underarmen...nån säkerhetsgreja...vet du om det stämmer? Jag har nämligen alltid tyckt att just handleden är ett så snyggt ställe att ha tatuering på.
PostPosted: Sat Jul 07, 2007 5:18 pm

Mikusagi
Om man nu talar ett så anpassningsbart språk som svenskan så tycker jag att man skall utnyttja det genom att bygga ihop nya ord då och då.
Forumpostare med uttryckssymbolstörning liksom.
Oh, jag har ett finfint ord!

"Kulturminnesförlust"

Sug på den! whee

monoo

monoo

PostPosted: Sat Jul 07, 2007 5:19 pm

...det är SÅ bara jag som är vaken gonk
PostPosted: Sat Jul 07, 2007 5:46 pm

monoo
...det är SÅ bara jag som är vaken gonk

Aa, BARA du.
Inte jag eller Blackrose, lovar. eller Filthy eller Shinobi eller Valgarv eller någon annan. Bara du i hela vida världen.

Neger i en hink

Mikusagi
Crew

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
  • Little Bunny Foo Foo 100
PostPosted: Sun Jul 08, 2007 1:33 am

monoo
Mikusagi
Om man nu talar ett så anpassningsbart språk som svenskan så tycker jag att man skall utnyttja det genom att bygga ihop nya ord då och då.
Forumpostare med uttryckssymbolstörning liksom.
Oh, jag har ett finfint ord!

"Kulturminnesförlust"

Sug på den! whee

Akta så jag inte skriver det ordet och får typ 70p!
Jag hjälpte min systerdotter igår. Hon var den enda med bokstav kvar. En bokstav kvar. Ett 'O'. Hon fick skriva 'lägerotyg'. Då vann hon, det var ju massavis med poäng där. Typ 22.
Jag hade nog inte fått skriva det ordet xd eller kanske, syster och systerdotter är inte så stela som mormor.
Fast helst vill man spela med sina kompisar så man kan skriva intresseord och vara sammanskrivningsnörd.
Reply
Det Svenska Gillet

Goto Page: [] [<<] [<<] [<] 1 2 3 ... 6404 6405 6406 6407 6408 6409 ... 7242 7243 7244 7245 [>] [>>] [>>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff
Gaia's Games
Mini-Games