|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Jul 07, 2007 6:33 am
monoo Anashi` Mikusagi monoo Anashi` Turkar och greker, Såna som vi steker~! va? Syftar vi månne på maträtter? Inte vet jag. Min kompis fick höra den när han var liten i skolan (han är grek)
Jag tror det är meningen att den ska va lite elak.. Lite elak? Det är ju värsta seperasismen... Ja, och att kalla saker cp är ju så mycket bättre.
Or is it? ninja
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Jul 07, 2007 6:33 am
Mr_RPG Mikusagi Det inlägget förklarade inte mycket. Om du antar att alla svarta du möter här är på ett visst sätt därför att de har en viss kultur, har blivit bemötta på ett visst sätt och blablabla så är det inte rasism, bara fördom. Om du antar att det ligger i "rasens natur" så är det rasism. Så jag får ha fördomar om kultur, men inte raser? Det är inte vad jag sade, jag sade att det inte är rasism att ha fördom om en kultur, men om ras.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Jul 07, 2007 6:35 am
Mikusagi Mr_RPG Mikusagi Det inlägget förklarade inte mycket. Om du antar att alla svarta du möter här är på ett visst sätt därför att de har en viss kultur, har blivit bemötta på ett visst sätt och blablabla så är det inte rasism, bara fördom. Om du antar att det ligger i "rasens natur" så är det rasism. Så jag får ha fördomar om kultur, men inte raser? Det är inte vad jag sade, jag sade att det inte är rasism att ha fördom om en kultur, men om ras. För en gångs skull håller jag med Miku.
Om jag nu förstod det hon sa rätt.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Jul 07, 2007 6:36 am
Mina damer och herrar, vi har fått in svaren.
Jag ska öppna brevet nu..
*phew*
Mikusagi... valde.. enhälligt... att köra på.. MISSUPPFATTNINGEN! Det var allt från Rasism 07', Vi syns igen nästa år. Ni har varit en underbar publik, tack för att ni lyssnade.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Jul 07, 2007 6:38 am
Anashi` Mikusagi Mr_RPG Mikusagi Det inlägget förklarade inte mycket. Om du antar att alla svarta du möter här är på ett visst sätt därför att de har en viss kultur, har blivit bemötta på ett visst sätt och blablabla så är det inte rasism, bara fördom. Om du antar att det ligger i "rasens natur" så är det rasism. Så jag får ha fördomar om kultur, men inte raser? Det är inte vad jag sade, jag sade att det inte är rasism att ha fördom om en kultur, men om ras. För en gångs skull håller jag med Miku.
Om jag nu förstod det hon sa rätt. Jag menade att jag inte hade berättat vad som är/inte är okej, utan bara... förklarat typ... vad heter det? Uttryck. Ord. Fraser. Äsch! JAG SADE ATT RASISM ÄR ATT TYCKA ATT MÄNNISKOR AV OLIKA RASER HAR OLIKA EGENSKAPER PÅ GRUND AV RASEN OCH INTE KULTUREN! HEJ! >_<
Nej, nu blev jag snurrig.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Jul 07, 2007 6:38 am
Jalkazar Mina damer och herrar, vi har fått in svaren.
*phew*
Mikusagi... valde.. enhälligt... att köra på.. MISSUPPFATTNINGEN! Det var allt från Rasism 07', Vi syns igen nästa år. Ni har varit en underbar publik, tack för att ni lyssnade. Hånar du eller försöker du vara oskyldigt rolig?
Jag tror jag måste fundera lite. surprised
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Jul 07, 2007 6:39 am
Anashi` monoo Anashi` Mikusagi monoo Anashi` Turkar och greker, Såna som vi steker~! va? Syftar vi månne på maträtter? Inte vet jag. Min kompis fick höra den när han var liten i skolan (han är grek)
Jag tror det är meningen att den ska va lite elak.. Lite elak? Det är ju värsta seperasismen... Ja, och att kalla saker cp är ju så mycket bättre.
Or is it? ninja Hon kanske slog ihop orden 'seperatism' och 'rasism'.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Jul 07, 2007 6:39 am
Mikusagi Anashi` Mikusagi Mr_RPG Mikusagi Det inlägget förklarade inte mycket. Om du antar att alla svarta du möter här är på ett visst sätt därför att de har en viss kultur, har blivit bemötta på ett visst sätt och blablabla så är det inte rasism, bara fördom. Om du antar att det ligger i "rasens natur" så är det rasism. Så jag får ha fördomar om kultur, men inte raser? Det är inte vad jag sade, jag sade att det inte är rasism att ha fördom om en kultur, men om ras. För en gångs skull håller jag med Miku.
Om jag nu förstod det hon sa rätt. Jag menade att jag inte hade berättat vad som är/inte är okej, utan bara... förklarat typ... vad heter det? Uttryck. Ord. Fraser. Äsch! JAG SADE ATT RASISM ÄR ATT TYCKA ATT MÄNNISKOR AV OLIKA RASER HAR OLIKA EGENSKAPER PÅ GRUND AV RASEN OCH INTE KULTUREN! HEJ! >_<
Nej, nu blev jag snurrig.Och det är olagligt i dagens samhälle?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Jul 07, 2007 6:40 am
Vaddå? Vilken missuppfattning? Det finns många missuppfattningar här i världen. Vilken menar vi? Vaddå köra på? Nu tycker jag att Arla kan komma hem snart. Jag förstår när han pratar.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Jul 07, 2007 6:41 am
Anashi` Jalkazar Mina damer och herrar, vi har fått in svaren.
*phew*
Mikusagi... valde.. enhälligt... att köra på.. MISSUPPFATTNINGEN! Det var allt från Rasism 07', Vi syns igen nästa år. Ni har varit en underbar publik, tack för att ni lyssnade. Hånar du eller försöker du vara oskyldigt rolig?
Jag tror jag måste fundera lite. surprised Doesn't matter, I lol'd.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Jul 07, 2007 6:41 am
Mr_RPG Mikusagi Anashi` Mikusagi Mr_RPG Mikusagi Det inlägget förklarade inte mycket. Om du antar att alla svarta du möter här är på ett visst sätt därför att de har en viss kultur, har blivit bemötta på ett visst sätt och blablabla så är det inte rasism, bara fördom. Om du antar att det ligger i "rasens natur" så är det rasism. Så jag får ha fördomar om kultur, men inte raser? Det är inte vad jag sade, jag sade att det inte är rasism att ha fördom om en kultur, men om ras. För en gångs skull håller jag med Miku.
Nej, nu blev jag snurrig.Och det är olagligt i dagens samhälle? Det är inte olagligt att vara rasist. Lika lite som det är olagligt att vara homofob.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Jul 07, 2007 6:42 am
Mikusagi Anashi` monoo Anashi` Mikusagi Syftar vi månne på maträtter? Inte vet jag. Min kompis fick höra den när han var liten i skolan (han är grek)
Or is it? ninja Hon kanske slog ihop orden 'seperatism' och 'rasism'. Om det var så får jag be om ursäkt. o:
Men om inte.. >>
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Jul 07, 2007 6:42 am
Anashi` Jalkazar Mina damer och herrar, vi har fått in svaren.
*phew*
Jag tror jag måste fundera lite. surprised Fundera på det du' ^-^
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Jul 07, 2007 6:44 am
Mikusagi Mr_RPG Mikusagi Anashi` Mikusagi Det är inte vad jag sade, jag sade att det inte är rasism att ha fördom om en kultur, men om ras. För en gångs skull håller jag med Miku.
Nej, nu blev jag snurrig.Och det är olagligt i dagens samhälle? Det är inte olagligt att vara rasist. Lika lite som det är olagligt att vara homofob. Men att vara homofob och rasist är två skilda saker. Homofober är rädda för HBT-människor medans rasister bara hatar vissa raser.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Jul 07, 2007 6:44 am
Anashi` Mikusagi Anashi` monoo Anashi` Mikusagi Syftar vi månne på maträtter? Inte vet jag. Min kompis fick höra den när han var liten i skolan (han är grek)
Or is it? ninja Hon kanske slog ihop orden 'seperatism' och 'rasism'. Om det var så får jag be om ursäkt. o:
Men om inte.. >> Nej, det var troligen inte så hon menade, men det var så jag läste det först. Jag läser inte "sepe" som "CP" automatiskt, jag måste tänka lite för att få till det. "oxå" läser jag "åkså". Jag kan inte läsa alla förkortningar/slanguttryck ordentligt xp
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|
|