Welcome to Gaia! ::

Reply Det Svenska Gillet
ICA Konsum. Goto Page: [] [<<] [<<] [<] 1 2 3 ... 6399 6400 6401 6402 6403 6404 ... 7242 7243 7244 7245 [>] [>>] [>>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Mikusagi
Crew

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
  • Little Bunny Foo Foo 100
PostPosted: Fri Jul 06, 2007 10:36 pm

domokun
PostPosted: Sat Jul 07, 2007 2:49 am

Mr_RPG
Jag syftade på beteende/int-mässigt...
Kultur och ras är helt olika saker, snälla tänk innan du skriver sånt här, för du inser kanske inte hur rasitiskt det låter, och det är inte ok.

monoo

monoo

PostPosted: Sat Jul 07, 2007 2:50 am

Jalkazar
Mr_RPG
Det är sådana som tycker saker är rasistiska som håller rasismen vid liv.
Second that

Läste du min blogg i öa idag?
Det är BS och det vet ni.
PostPosted: Sat Jul 07, 2007 4:13 am

monoo
Jalkazar
Mr_RPG
Second that

Nej det är det inte. Att säga neger är bara rasistiskt för att folk tycker det. Att slå ner en neger är rasistiskt bara för att folk tycker det. Att slå ned en neger och skrika där har du för att du är så jävla svart ÄR rasistiskt. Men eftersom ingen ser skillnaden idag så kommer allt det andra också tas för rasism vilket bara slutar i än mer hat.

Jalkazar

Mr_RPG

PostPosted: Sat Jul 07, 2007 4:48 am

Mikusagi
Mr_RPG
Kanske inte int-mässigt då, men beteende.

Hur menar du då? Att negern är lat och slug?

Ja.

Nej, vafan har du fått det ifrån? Jag ser dom som socialare, att dom har starkare självkänsla etc.
PostPosted: Sat Jul 07, 2007 4:51 am

Jalkazar
monoo
Jalkazar
Mr_RPG
Second that

Nej det är det inte. Att säga neger är bara rasistiskt för att folk tycker det. Att slå ner en neger är rasistiskt bara för att folk tycker det. Att slå ned en neger och skrika där har du för att du är så jävla svart ÄR rasistiskt. Men eftersom ingen ser skillnaden idag så kommer allt det andra också tas för rasism vilket bara slutar i än mer hat.

Och shoops da woops och hoods är inte rasistiska bara för att man gör huvudkaraktären svart och sjuter en laser/sjunger Where's the hood at.

Mr_RPG

Jalkazar

PostPosted: Sat Jul 07, 2007 5:02 am

Mr_RPG
Mikusagi
Mr_RPG

Ja.

Nej, vafan har du fått det ifrån? Jag ser dom som socialare, att dom har starkare självkänsla etc.
Positiv rasism är lika jävlig som negativ enligt mig.
PostPosted: Sat Jul 07, 2007 5:09 am

Jalkazar
Mr_RPG
Mikusagi
Mr_RPG

Ja.

Det är hur de flesta svarta jag sett beter sig och därav tror jag så. (dvs. rappare och dom jag har känt irl. -_-;; )

Men sedan reagerar jag inte "Omg! En svart!" han/hon måste vara så när jag möter någon.

Mr_RPG

Jalkazar

PostPosted: Sat Jul 07, 2007 5:46 am

Mr_RPG
Jalkazar
Mr_RPG
Mikusagi
Mr_RPG

Ja.

Det är hur de flesta svarta jag sett beter sig och därav tror jag så. (dvs. rappare och dom jag har känt irl. -_-;; )

Men sedan reagerar jag inte "Omg! En svart!" han/hon måste vara så när jag möter någon.
Isånafall kan jag enligt samma logik tycka att alla fransmän är idioter som röker bara för att alla jag träffat är sådåna?

Och sen tycker jag helt klart att det är okej att tycka si och så om deras utseende och dialekt/språk/accent. Jag tycker t.ex. att svenska tjejer är jättesnygga men att norrländs dialekt är hur osexigt som helst på en tjej. Sen tycker jag att norskor är gööörsöta med deras språk och utseende medans danskar bara är äckliga med deras grötiga smörspråk plus att alla danska män låter som potentiella *****. Jag tycker att finskar är lite för kantiga och att dom pratar något knepigt sagospråk som jag verkligen inte gillar, dessutom är både deras svenska och engelska accenter extremt osexiga. Men då känner jag dock en jättesnygg tjej som har finskt påbrå så undantag finns. Rysskor gillar jag inte alls och detsamma gäller alla baltstater. Fransyskor har jag svårt för då dom känns lite arroganta och inte alls särskilt attraktiva plus att dom har värdelösa språkkunskaper men då känner jag ändå en jättesnygg som kanske inte har den bästa engelskan men som iaf försöker. Japanskor och sydkoreanskor är ju jättesöta med sina språk och deras kroppsspråk. Den brittiska dialekten är skithet om den inte är för bred men jag har svårt för deras utseende i allmänhet, liknande problem har jag med amerikanskorna som jag inte alls tycker är särskilt attraktiva men undantag finns jue. Accenten dom har tycker jag verkligen inte om men vissa stater har ganska sexiga accenter.
Sen finns ju t.ex. den jamaicanska dialekten som jag tokdiggar men som verkligen inte är särskilt upphetsande men den gör sig bra i filmer, musik o.s.v.

Så utseendemässigt tycker jag helt klart att fördomar är okej då olika geografiska områden faktiskt har olika utseenden.
PostPosted: Sat Jul 07, 2007 5:55 am

Mr_RPG
Mikusagi
Mr_RPG

Ja.

Man sade det en gång i tiden. Det var allmänt känt. Då den allmänna uppfattningen var att människan var uppdelad i raser och att raserna är olika bra, så att säga.

"mer sociala"

Det beror på att de är svarta? Alltså, rasen?
Som den andra Mikaelan säger "Kultur och ras är helt olika saker".

Mikusagi
Crew

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50

Mr_RPG

PostPosted: Sat Jul 07, 2007 5:58 am

Ja.

...

Är det rasistiskt att ha fördomar? Det är det inte va? <.<;;
Ifall det är så, så kommer jag ta rasism som feminism, jävligt oseriöst dvs.

Mikusagi- Om du läser min post där jag förklarar varför jag tycker/tror så innan du postar.
PostPosted: Sat Jul 07, 2007 6:17 am

Det inlägget förklarade inte mycket. Om du antar att alla svarta du möter här är på ett visst sätt därför att de har en viss kultur, har blivit bemötta på ett visst sätt och blablabla så är det inte rasism, bara fördom. Om du antar att det ligger i "rasens natur" så är det rasism.

Mikusagi
Crew

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50

Mr_RPG

PostPosted: Sat Jul 07, 2007 6:20 am

Mikusagi
Det inlägget förklarade inte mycket. Om du antar att alla svarta du möter här är på ett visst sätt därför att de har en viss kultur, har blivit bemötta på ett visst sätt och blablabla så är det inte rasism, bara fördom. Om du antar att det ligger i "rasens natur" så är det rasism.
Så jag får ha fördomar om kultur, men inte raser?
PostPosted: Sat Jul 07, 2007 6:22 am

Mr_RPG
Mikusagi
Så jag får ha fördomar om kultur, men inte raser?
Undra hur krystat Mikusagi's svar kommer att vara på detta för att hon ska undvika att ha fel. En simpel negation? Eller blir det att försök att vika från ämnet? Eller säger hon bara att han förstått henne fel? Spänningen är olidlig här i gillet.
Titta nästa vecka för den spännande upplösningen.

To be continued...

Jalkazar

Mr_RPG

PostPosted: Sat Jul 07, 2007 6:27 am

Lol XD
Reply
Det Svenska Gillet

Goto Page: [] [<<] [<<] [<] 1 2 3 ... 6399 6400 6401 6402 6403 6404 ... 7242 7243 7244 7245 [>] [>>] [>>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff
Gaia's Games
Mini-Games