Welcome to Gaia! ::

Reply Det Svenska Gillet
ICA Konsum. Goto Page: [] [<<] [<<] [<] 1 2 3 ... 6351 6352 6353 6354 6355 6356 ... 7242 7243 7244 7245 [>] [>>] [>>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

prrnill

PostPosted: Sat Jun 16, 2007 12:33 am

Sleepy~
I'm Mr Sleepy~
PostPosted: Sat Jun 16, 2007 1:29 am

ninja

Filthy

Vice Captain

Niddler

PostPosted: Sat Jun 16, 2007 2:55 am

*Sitter på affärens golv med benen i kors, lutad mot väggen, och halvsover*
PostPosted: Sat Jun 16, 2007 2:58 am

Niddler
Vad kallar man musikstilen som typ Hello Saferide, Salem Al Fakir och Sufjan Stevens kör?

Det är typ pigga låtar med låga körande röster, stråkar (men kanske oftare bleckblås) och plingande percussion... Och gitarrpluck och pianoströ.

Hm, wallah. Det är väl ändå rätt mycket indie? Kolla tags på last.fm.

Sakana-sama

3,600 Points
  • Dressed Up 200
  • Signature Look 250
  • Clambake 200

Niddler

PostPosted: Sat Jun 16, 2007 3:11 am

Jag tänker på Knet när jag hör "indie". Har aldrig gillat den etiketten eftersom den inte har någon klar definition.

Har förresten aldrig gillat att bestämma genre för musik D:
PostPosted: Sat Jun 16, 2007 4:20 am

Alla rock-genrear är värre imo.

Mr_RPG

Jalkazar

PostPosted: Sat Jun 16, 2007 4:35 am

Niddler
Vad kallar man musikstilen som typ Hello Saferide, Salem Al Fakir och Sufjan Stevens kör?

Det är typ pigga låtar med låga körande röster, stråkar (men kanske oftare bleckblås) och plingande percussion... Och gitarrpluck och pianoströ.
Ger Sakana-Sama medhåll om att dom alla är Indie pop. Jag skulle säga att indie är musik som inte är gjord för att passa den stora massan helt enkelt.
PostPosted: Sat Jun 16, 2007 4:47 am

Vilken jäkla stora massa? Det är väl typ 80% av all musik som är indie i så fall. Och då är det en dålig benämning, eftersom den är så generell.

Är ska indie, eller är det gjort för att passa massan?

"Gjort för att"? Hello Saferide passar den stora massan väldigt bra, har jag märkt. Men det är indie för att det inte var det som var tänkt?

Funkar inte ju! gonk

Niddler

Jalkazar

PostPosted: Sat Jun 16, 2007 4:49 am

Niddler
Vilken jäkla stora massa? Det är väl typ 80% av all musik som är indie i så fall. Och då är det en dålig benämning, eftersom den är så generell.

Är ska indie, eller är det gjort för att passa massan?

"Gjort för att"? Hello Saferide passar den stora massan väldigt bra, har jag märkt. Men det är indie för att det inte var det som var tänkt?

Funkar inte ju! gonk
Hello Saferide har väl aldrig spelats på en kommersiell radiostation såsom rix fm eller mix megapol? Jag skulle säga att Hello Saferide är Indie i allra högsta grad.
PostPosted: Sat Jun 16, 2007 4:59 am

Jalkazar
Hello Saferide har väl aldrig spelats på en kommersiell radiostation såsom rix fm eller mix megapol? Jag skulle säga att Hello Saferide är Indie i allra högsta grad.
Inte? Verkligen?
Hepp. Happ. Aja.

Får väl kalla det indie, då.

Niddler

Jalkazar

PostPosted: Sat Jun 16, 2007 5:00 am

Niddler
Jalkazar
Inte? Verkligen?
Hepp. Happ. Aja.

Får väl kalla det indie, då.
Det tycker jag, Indie ftw!
PostPosted: Sat Jun 16, 2007 5:23 am

Miss Li's låtar I'm Glad I'm Not A Proud American och I'm So Poor Won't You Lend Me Some Money låter nästan exakt likadant tycker jag.

Jalkazar

Nightmare Asura
Crew

PostPosted: Sat Jun 16, 2007 5:25 am

lol
PostPosted: Sat Jun 16, 2007 6:23 am

Sade ju att han var tråkigt stare

hon*

Ändring: Haha! xd Jag har ingen koll alls på genus idag.

Niddler

Vichie

PostPosted: Sat Jun 16, 2007 6:50 am

*smakar på ett äpple* whee
Reply
Det Svenska Gillet

Goto Page: [] [<<] [<<] [<] 1 2 3 ... 6351 6352 6353 6354 6355 6356 ... 7242 7243 7244 7245 [>] [>>] [>>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff
Gaia's Games
Mini-Games