|
|
|
|
|
|
Posted: Tue May 29, 2007 4:49 pm
Mikusagi Sakana-sama snelhest Precis efter man suttit och skrivit fem sidor om moral och etik kommer man in och läser detta. Where is the world going? Jag tror inte på etik och moral, jag tror på instinkter.
Etik och moral är bara något som samhället har hittat på så att man kan hata kollektivt. "Men gud, han han är rasist, jag HATAR sådana".
Anyway, jag ser ingen skillnad mellan en mörkhyad/ljushyad och jag är bög själv. Är folk förolämpade så får de ta det med mig. Det är väl ingen som har påstått (här och nu) att etik och moral är medfött? Jag påstod inte att någon påstod det. Jag gav min syn på det, eftersom snelhest frågade vart det tagit vägen. Jag tror inte att det fanns något att börja med.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue May 29, 2007 5:51 pm
Etik och moral är helt vrickat.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue May 29, 2007 9:39 pm
Sakana-sama Mikusagi Sakana-sama snelhest Precis efter man suttit och skrivit fem sidor om moral och etik kommer man in och läser detta. Where is the world going? Jag tror inte på etik och moral, jag tror på instinkter.
Etik och moral är bara något som samhället har hittat på så att man kan hata kollektivt. "Men gud, han han är rasist, jag HATAR sådana".
Anyway, jag ser ingen skillnad mellan en mörkhyad/ljushyad och jag är bög själv. Är folk förolämpade så får de ta det med mig. Det är väl ingen som har påstått (här och nu) att etik och moral är medfött? Jag påstod inte att någon påstod det. Jag gav min syn på det, eftersom snelhest frågade vart det tagit vägen. Jag tror inte att det fanns något att börja med. "Etik och moral är bara något som samhället har hittat på" Alltså påstår du att etik och moral finns.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue May 29, 2007 10:13 pm
Jag kan inte nå Lingon via MSNmsger. Liiiiingooooon! >_<
"Moderator Forum" Så skall det ju inte stå.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue May 29, 2007 10:31 pm
Mikusagi Jag kan inte nå Lingon via MSNmsger. Liiiiingooooon! >_<
"Moderator Forum" Så skall det ju inte stå. Eller hur! Värsta sär_____skrivning xd
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue May 29, 2007 10:34 pm
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue May 29, 2007 11:58 pm
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed May 30, 2007 12:07 am
Mikusagi "Etik och moral är bara något som samhället har hittat på" Alltså påstår du att etik och moral finns. Inte egentligen. smile Det är som drakar, de finns i människors hjärnor med inte på riktigt.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed May 30, 2007 12:58 am
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed May 30, 2007 2:18 am
Sakana-sama Niddler Någon som vet namnet på technolåten som spelas i bakgrunden av den fula reklamen som nyss gick på tv, och som bestod av en störig glad röst som announceade någonting som jag inte vet vad det var... någonting med "och San Tropez!" ? Darude - SandstormJust det! Tack biggrin
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed May 30, 2007 2:32 am
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed May 30, 2007 4:33 am
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed May 30, 2007 4:35 am
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed May 30, 2007 4:41 am
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed May 30, 2007 6:16 am
Sakana-sama Mikusagi "Etik och moral är bara något som samhället har hittat på" Alltså påstår du att etik och moral finns. Inte egentligen. smile Det är som drakar, de finns i människors hjärnor med inte på riktigt. I så fall finns inte politik heller. Finns bara oabstrakta icke-abstrakta/konkreta saker? Sådant man kan ta på, alltså.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|
|