|
|
|
|
Posted: Wed May 09, 2007 11:57 am
Jalkazar Mr_RPG Jag fattar inte hur man kan vara säker på att en särskild person har existerat för 2000 år sedan... Och jag har slutat tro på forskare efter idén om paralella (lol, tungan snubblar = fail i stavning) universum. Han är den mest vetenskapligt bekräftade historiska personen. Men du anser att Ceasar funnits? Eller hur? ninja Och att Gustav Vasa funnits?Ceasar utförde förmycket för att inte finnas och no comments @ Gustaf Vasa
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed May 09, 2007 11:59 am
Mr_RPG Jalkazar Mr_RPG Jag fattar inte hur man kan vara säker på att en särskild person har existerat för 2000 år sedan... Och jag har slutat tro på forskare efter idén om paralella (lol, tungan snubblar = fail i stavning) universum. Han är den mest vetenskapligt bekräftade historiska personen. Men du anser att Ceasar funnits? Eller hur? ninja Och att Gustav Vasa funnits?Ceasar utförde förmycket för att inte finnas och no comments @ Gustaf Vasa Nämn något han personligen utförde? Och Jesus skapade en religion med två miljarder anhängare... men det gör ju folk stup i kvarten så det räknas väl inte som mycket. rolleyes
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed May 09, 2007 12:02 pm
Jalkazar Mr_RPG Jag fattar inte hur man kan vara säker på att en särskild person har existerat för 2000 år sedan... Och jag har slutat tro på forskare efter idén om paralella (lol, tungan snubblar = fail i stavning) universum. Han är den mest vetenskapligt bekräftade historiska personen. Men du anser att Ceasar funnits? Eller hur? ninja Och att Gustav Vasa funnits? Caesar är en titel. Vi är väl ändå ännu mer säkra på att Vasa har funnits än Jesus? Vasa fanns ju alldeles nyss. Fast han hette inte Vasa egentligen.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed May 09, 2007 12:04 pm
Upptäckte just att dom har ändrat guild-knapparna o: Typ "Back to Registry" och "Recomend Guild".
Coolt xD
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed May 09, 2007 12:05 pm
Mikusagi Jalkazar Mr_RPG Jag fattar inte hur man kan vara säker på att en särskild person har existerat för 2000 år sedan... Och jag har slutat tro på forskare efter idén om paralella (lol, tungan snubblar = fail i stavning) universum. Han är den mest vetenskapligt bekräftade historiska personen. Men du anser att Ceasar funnits? Eller hur? ninja Och att Gustav Vasa funnits? Caesar är en titel. Vi är väl ändå ännu mer säkra på att Vasa har funnits än Jesus? Vasa fanns ju alldeles nyss. Fast han hette inte Vasa egentligen. Bevisen att han existerat är mycket mer knapphändiga än dom att Jesus existerat. Faktiskt. Kungen är också en titel, men alla vet ju vem jag pratar om när jag säger det eller hur? Trots alla kungar genom tiderna i alla olika länder så förstår ju alla. Samma sak med Caesar.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed May 09, 2007 12:05 pm
Jalkazar Mr_RPG Jalkazar Mr_RPG Jag fattar inte hur man kan vara säker på att en särskild person har existerat för 2000 år sedan... Och jag har slutat tro på forskare efter idén om paralella (lol, tungan snubblar = fail i stavning) universum. Han är den mest vetenskapligt bekräftade historiska personen. Men du anser att Ceasar funnits? Eller hur? ninja Och att Gustav Vasa funnits?Ceasar utförde förmycket för att inte finnas och no comments @ Gustaf Vasa Nämn något han personligen utförde? Och Jesus skapade en religion med två miljarder anhängare... men det gör ju folk stup i kvarten så det räknas väl inte som mycket. rolleyes Styrde en av världens mest framgångsrika civilitationer (snubbel igen D; ) Det jag menar var hur forskare kan veta att det är just den Jesus och inte någon annan. DNA? Det finns ingen beskrivning om hur Jesus ser ut i bibeln, därav kan dom inte rekonstruera honom från hans skelett. Och dessutom så sa jag till dig i förrgår vad jag trodde om (de flesta) religonerna.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed May 09, 2007 12:10 pm
Mr_RPG Jalkazar Mr_RPG Jalkazar Mr_RPG Jag fattar inte hur man kan vara säker på att en särskild person har existerat för 2000 år sedan... Och jag har slutat tro på forskare efter idén om paralella (lol, tungan snubblar = fail i stavning) universum. Han är den mest vetenskapligt bekräftade historiska personen. Men du anser att Ceasar funnits? Eller hur? ninja Och att Gustav Vasa funnits?Ceasar utförde förmycket för att inte finnas och no comments @ Gustaf Vasa Nämn något han personligen utförde? Och Jesus skapade en religion med två miljarder anhängare... men det gör ju folk stup i kvarten så det räknas väl inte som mycket. rolleyes Styrde en av världens mest framgångsrika civilitationer (snubbel igen D; ) Det jag menar var hur forskare kan veta att det är just den Jesus och inte någon annan. DNA? Det finns ingen beskrivning om hur Jesus ser ut i bibeln, därav kan dom inte rekonstruera honom från hans skelett. Och dessutom så sa jag till dig i förrgår vad jag trodde om (de flesta) religonerna. Men ffs :O Nu får du skärpa dig. Namnet har väl ingen betydelse, det är väl handlingarna som avspeglar vem han var. Om han hetat klas-göran hade kristendomen ändå skapats. Isånafall är väl en härskare i det korrupta romerska rikets identitet mål för större ifrågasättning.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed May 09, 2007 12:13 pm
Jag tror inte på att Elvis Presley fanns. surprised
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed May 09, 2007 12:19 pm
Men ffs.
CAPS IS CRUISE CONTROL FOR COOL AND ATTENTION-MAKING!
DET JAG MENAR ÄR HUR FORSKARNA KAN VETA ATT DET ÄR JUST DEN JESUS OCH INTE NÅGON ANNAN. OCH MED FORSKARE MENAR JAG DE ARKITEKTER SOM HITTADE "THE TOMB OF JESUS".
Ge fan i att vika från ämnet.
EDIT: Förstorade upp texten lite för att du inte skulle missa den.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed May 09, 2007 12:22 pm
Mr_RPG Men ffs. CAPS IS CRUISE CONTROL FOR COOL AND ATTENTION-MAKING! DET JAG MENAR ÄR HUR FORSKARNA KAN VETA ATT DET ÄR JUST DEN JESUS OCH INTE NÅGON ANNAN. OCH MED FORSKARE MENAR JAG DE ARKITEKTER SOM HITTADE "THE TOMB OF JESUS". Ge fan i att vika från ämnet. Hans kropp är väl inte hittad. Romero som gjorde bl a. Dark angel påstår ju att han hittat den men det är mer attentionwhore tycker jag. Sen kan ju inga historiska personer med 100% säkerhet hittas då vi inte har deras DNA. Just Jesus kommer nog hittas men fyndet kommer aldrig bli accepterat av allmänheten just för att ämnet är lite omstritt.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed May 09, 2007 12:26 pm
Jalkazar Mr_RPG Men ffs. CAPS IS CRUISE CONTROL FOR COOL AND ATTENTION-MAKING! DET JAG MENAR ÄR HUR FORSKARNA KAN VETA ATT DET ÄR JUST DEN JESUS OCH INTE NÅGON ANNAN. OCH MED FORSKARE MENAR JAG DE ARKITEKTER SOM HITTADE "THE TOMB OF JESUS". Ge fan i att vika från ämnet. Hans kropp är väl inte hittad. Romero som gjorde bl a. Dark angel påstår ju att han hittat den men det är mer attentionwhore tycker jag. Sen kan ju inga historiska personer med 100% säkerhet hittas då vi inte har deras DNA. Just Jesus kommer nog hittas men fyndet kommer aldrig bli accepterat av allmänheten just för att ämnet är lite omstritt.Exakt därav; Mr_RPG Jag fattar inte hur man kan vara säker på att en särskild person har existerat för 2000 år sedan...
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed May 09, 2007 12:27 pm
Mr_RPG Jalkazar Mr_RPG Men ffs. CAPS IS CRUISE CONTROL FOR COOL AND ATTENTION-MAKING! DET JAG MENAR ÄR HUR FORSKARNA KAN VETA ATT DET ÄR JUST DEN JESUS OCH INTE NÅGON ANNAN. OCH MED FORSKARE MENAR JAG DE ARKITEKTER SOM HITTADE "THE TOMB OF JESUS". Ge fan i att vika från ämnet. Hans kropp är väl inte hittad. Romero som gjorde bl a. Dark angel påstår ju att han hittat den men det är mer attentionwhore tycker jag. Sen kan ju inga historiska personer med 100% säkerhet hittas då vi inte har deras DNA. Just Jesus kommer nog hittas men fyndet kommer aldrig bli accepterat av allmänheten just för att ämnet är lite omstritt.Exakt därav; Mr_RPG Jag fattar inte hur man kan vara säker på att en särskild person har existerat för 2000 år sedan... Nej men man kan med stor säkerhet säga att han existerade.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed May 09, 2007 12:30 pm
Men man kan inte vara säker, and that's my point.
Jable, signing off~!
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed May 09, 2007 12:31 pm
Mr_RPG Men man kan inte vara säker, and that's my point. Jable, signing off~! Jag kan inte vara säker på att du finns heller.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed May 09, 2007 12:40 pm
Jalkazar Kungen är också en titel, men alla vet ju vem jag pratar om när jag säger det eller hur? Trots alla kungar genom tiderna i alla olika länder så förstår ju alla. Samma sak med Caesar. Man menar ju alltid nuvarande kungen när man säger "kungen". Vem är nuvarande caesar?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|