|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Jun 02, 2007 1:42 pm
eefopdreef kittyocean Ik vind het totaal grof. Om een nier vechten in een spelshow.... pijnlijk, echt grof en pijnlijk heb je het einde niet gezien?? idd want het was A BIG publicity stunt ! ;o
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jun 03, 2007 1:52 am
eefopdreef kittyocean Ik vind het totaal grof. Om een nier vechten in een spelshow.... pijnlijk, echt grof en pijnlijk heb je het einde niet gezien?? Dat maakt de manier waarop het programma werd gedaan niet minder walgelijk. De stunt is goed, de inhoud is zeer smakeloos. In de show wordt alles over de emotie-boord gegooid en iemand als 'heldin' de lucht in geprezen. De oh zo zieke maar dappere donateur - ach heb medelij, is het niet fantastisch? - zal even op subjectieve argumentatie beslissen wie van haar een orgaan krijgt? Ik hoop dat mensen zich realizeren dat dit compleet onethisch is. Immers, iedereen heeft even veel recht op leven. Hoe mooi je het ook programma aankleed, al draagt de aap een gouden ring het is en blijft een lelijk ding. razz Overigens als je überhaupt een codicil gaat tekenen, hou er rekening mee dat donatie van welk stuk orgaan/weefsel dan ook, afhangt van de tijd en situatie wanneer je komt te overlijden. Voor hetzelfde geld ga je dood maar ben je niet geschikt. En donatie materiaal wordt altijd gematcht met de ontvanger om de kans op afstoting zo klein mogelijk te maken. Dus zoals in de show zal het hopelijk nooit er aan toegaan. razz Het schrikbeeld bestaat wel dat het ooit zover komt. Dat mensen misbruik van elkaar gaan maken op zo'n niveau (nog erger dan orgaan handelaren). Wat dat betreft heeft BNN met zijn stunt veel publiciteit gehaald en mensen wakker geschud. Bij de manier waarop zet ik mijn vraagtekens. Ze hadden wat mij betreft bijvoorbeeld aan het eind wel meer uitleg mogen geven over het hoe en waarom ze voor de show kozen in plaats van op het eind alleen wat simpele uitleg te geven. De boodschap op het eind was goed en mooi, maar het programma zelf was afschuwelijk. razz
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jun 03, 2007 3:40 am
Machjid eefopdreef kittyocean Ik vind het totaal grof. Om een nier vechten in een spelshow.... pijnlijk, echt grof en pijnlijk heb je het einde niet gezien?? Dat maakt de manier waarop het programma werd gedaan niet minder walgelijk. De stunt is goed, de inhoud is zeer smakeloos. In de show wordt alles over de emotie-boord gegooid en iemand als 'heldin' de lucht in geprezen. De oh zo zieke maar dappere donateur - ach heb medelij, is het niet fantastisch? - zal even op subjectieve argumentatie beslissen wie van haar een orgaan krijgt? Ik hoop dat mensen zich realizeren dat dit compleet onethisch is. Immers, iedereen heeft even veel recht op leven. Hoe mooi je het ook programma aankleed, al draagt de aap een gouden ring het is en blijft een lelijk ding. razz Overigens als je überhaupt een codicil gaat tekenen, hou er rekening mee dat donatie van welk stuk orgaan/weefsel dan ook, afhangt van de tijd en situatie wanneer je komt te overlijden. Voor hetzelfde geld ga je dood maar ben je niet geschikt. En donatie materiaal wordt altijd gematcht met de ontvanger om de kans op afstoting zo klein mogelijk te maken. Dus zoals in de show zal het hopelijk nooit er aan toegaan. razz Het schrikbeeld bestaat wel dat het ooit zover komt. Dat mensen misbruik van elkaar gaan maken op zo'n niveau (nog erger dan orgaan handelaren). Wat dat betreft heeft BNN met zijn stunt veel publiciteit gehaald en mensen wakker geschud. Bij de manier waarop zet ik mijn vraagtekens. Ze hadden wat mij betreft bijvoorbeeld aan het eind wel meer uitleg mogen geven over het hoe en waarom ze voor de show kozen in plaats van op het eind alleen wat simpele uitleg te geven. De boodschap op het eind was goed en mooi, maar het programma zelf was afschuwelijk. razz ja je hebt gelijk... het was erg smakeloos... maar het was nog steeds een goed einde... ik vond het al raar dat een vrouw moest kiezen tussen 3 verschilklende mensen... dus ze is een heldin maar eigenlijk ook een soort van "moordenaar" want de andere twee die ze niet helpt die kunnen dan nog steeds dood gaan... en hoe zou BNN dan wel aan een chirurg kunnen komen in 2dagen terwijl er een wachtlijst is van hier tot china... question
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jun 03, 2007 9:30 am
jaa, het programma zou smakeloos geweest zijn als het echt geweest zou zijn, maar dat was het dus níet. ik vond het idd ook vreselijk om te zien hoe ze zomaar iemand wilde kiezen voor haar nier, ik bedoel; iedereen heeft het toch evengoed nodig? Maar juist om te laten zien dat die mensen zo graag een nier wilden vond ik goed, en dat het mensen raakten die zich later voor gek gehouden voelden vind ik niet erg, want misschien gaan die mensen zich daardoor wel afvragen hoe het is zonder goede nier.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jun 03, 2007 10:11 am
Ik vond het programma walgelijk maar het einde en de stunt was goed. Dat had ik eerlijk gezegt niet zien aankomen. Maar goed, wat mij opviel is dat iedereen zo'n medelijden had met mensen die de nier graag wilde hebben (en nee, ik zeg dus niet dat ik geen medelijden heb met mensen die zo ziek zijn de ze een transplantatie nodig hebben) maar niet met de vrouw die haar orgaan zou gaan weggeven. Ik weet dat het allemaal maar nep was maar voordat ik het einde had gezien had ik echt medelijden met die vrouw. Die zou dus eigenlijk gewoon dood gaan en haar nier weggeven aan mensen die zo erg lijden...en zij zelf dan? Maar goed, de stunt was opzich wel goed. Programma zelf: walgelijk whee
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jun 03, 2007 10:47 am
[ Fruit Cake ] Athanasi kittyocean [ Fruit Cake ] darlaa je ziet er mooi uit :3 Ik vind dat Darlaa een pagina moet maken met al haar outfits!! Dat, of ze in de Avatar Catalogus plaatsen XD Agreed! 3nodding ME TO ! 3nodding •♥• Dat had ik ooit XD
a pain om bij te houden. En op een gegeven moment vind je dingen gewoon niet mooi meer of ze kunnen leuker met nieuwere items (of ze zijn niet meer mogelijk door veranderde gaia layering stare )
Ik heb nog wel de rare gewoonte al mijn avi's op te slaan op schijf xD wel handig hoor, veel outfits hebben ingewikkelde combinaties, xD dan vergeet ik ze niet. (ik heb er 195) Maar de veruit de meeste zal of kan ik echt niet meer dragen whee •♥•
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Jun 04, 2007 5:35 am
Darlaa [ Fruit Cake ] Athanasi kittyocean [ Fruit Cake ] darlaa je ziet er mooi uit :3 Ik vind dat Darlaa een pagina moet maken met al haar outfits!! Dat, of ze in de Avatar Catalogus plaatsen XD Agreed! 3nodding ME TO ! 3nodding •♥• Dat had ik ooit XD
a pain om bij te houden. En op een gegeven moment vind je dingen gewoon niet mooi meer of ze kunnen leuker met nieuwere items (of ze zijn niet meer mogelijk door veranderde gaia layering stare )
Ik heb nog wel de rare gewoonte al mijn avi's op te slaan op schijf xD wel handig hoor, veel outfits hebben ingewikkelde combinaties, xD dan vergeet ik ze niet. (ik heb er 195) Maar de veruit de meeste zal of kan ik echt niet meer dragen whee •♥• 195?! wow.... o_o dan puilt je invertory zeker uit. dan ben je heel creatief 3nodding
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Jun 04, 2007 8:19 am
•♥• Nou ja in twee jaar en drie maanden op gaia valt het nog mee. En dat zijn niet 195 met verschillende items hoor whee •♥•
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Jun 04, 2007 12:22 pm
Machjid eefopdreef kittyocean Ik vind het totaal grof. Om een nier vechten in een spelshow.... pijnlijk, echt grof en pijnlijk heb je het einde niet gezien?? WHAT HE SAID!!!
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Jun 04, 2007 1:30 pm
•♥• ^ post van weinig woorden? •♥•
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Jun 05, 2007 1:43 am
Stunttt!
wel slim van ze, belachelijk hoog aantal donoraanvragen erbij smile
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Jun 05, 2007 9:46 am
ik vond die stunt geweldig ik lach krom toen ik het las
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Jun 05, 2007 11:17 am
Nou lachen moest ik niet echt, maar ik vond het wel goed gedaan. Maar what about al die euro's die iedereen heeft uitgegeven aan het stemmen??
@ Darlaa: dat had ik dan nog wel door xp
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Jun 05, 2007 1:38 pm
Darlaa •♥• ^ post van weinig woorden? •♥• nou ja, ik kon het wel geheel herhalen, maar dat had ook weinig zin XD
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Jun 06, 2007 8:35 am
kittyocean Darlaa •♥• ^ post van weinig woorden? •♥• nou ja, ik kon het wel geheel herhalen, maar dat had ook weinig zin XD •♥• Wat herhaalde je dan? je eigen post uit de eerste quote of hun reacties? XD •♥•
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|
|