Welcome to Gaia! ::

Suomi Kilta - Det Finska Gillet - The Finnish Guild

Back to Guilds

Reply Suomi Kilta - Det Finska Gillet - The Finnish Guild
5 Kirjainta: A-N-I-M-E Goto Page: [] [<<] [<] 1 2 3 ... 59 60 61 62

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

=^_^=
  Häh?
View Results

wic

Brutal Witch

PostPosted: Tue Aug 17, 2010 10:04 am

AmbiguousSemtex

En katso animea:
1: Jos ei ole mangasta sutaistu
2: Jos ei ole huumoria edes vähää tai jos on niin huonoa tai liian vähän
3: Jos se on shoujoa (en katso periaatteesta, bishie-sonta [no ei ehkä sonta, mutta silti] ja kirkuvat pikkulikat eivät nähkääs ehkä näin miespuolista kiinnosta)

Osaatteko suositella mitään mikä täyttää nämä ehdot (siis on mangasta tehty, sisältää huumoria ja on shonenia)? Saisi mielellään olla sellainen jonka tekeminen jatkuu vielä, ettei ole siis mangassa T3h 3nd jne...

Joo-o. Olisi helpompi suositella, jos tietäisi mitä olet jo katsonut, mutta tässä jotain ehdotuksia:
HunterXHunter: Hyvää seikkailu-tappelu-shounenia. Perustuu mangaan. Itse tv-sarja kestää 62 jaksoa ja 30 ova-jaksoa jatkavat vielä tarinaa.

The Law of Ueki: Tämäkin perustuu mangaan. Tämä on oikeastaan shounen-parodia eli huumoria ainakin piisaa. Jos täysin randomit ja naurettavat taistelut ja kreisit viholliset eivät haittaa, niin suosittelen kokeilemaan. Itse ainakin vihdyin hyvin sarjan parissa kaikki 51 jaksoa.

Jos urheilu ei pelota, niin suosittelen Slam Dunkia. Se on oikein hyvä ja hauska shounen-sarja. Jaksoja on 101 ja lähdemateriaalina manga.

Myös Gintamaa voisi kokeilla. Vaikka onkin seineniä, niin luulen, että shounenista pitävä henkilö saisi tästä ilonsa. Huumoripitoinen sarja tämä ainakin on.
PostPosted: Wed Sep 29, 2010 1:39 am

wic

Tämän kauden animeista Seikimatsu Occult Gakuin on mielestäni paras. Tekee pilaa kauhusta ja scifistä hyvällä tavalla. Myös hahmot ovat ihan mielenkiintoisia. Maya on ehdottomasti tämän vuoden naishahmo. Hänestä löytyy asennetta ja aggressiivisuutta, mutta hänen aika-agentti-vastaparinsa onkin vain kadulta napattu pummi. Terminaattori-pääjuonen lisäksi vastaan tulee runsaasti erilaisia kummitustarinoita, tietoiskuja jos jonkinlaisista uskomuksista ja hirviöitä. Jaksojen tyyli vaihtelee, mutta olen tähän asti nauttinut jokaisesta. biggrin

Se on kyllä hyvä sarja.

Itse olen pitänyt myös Ookami-sanista. Mut jotenkin kauden parhaaksi on päätynyt Nurarihyon.
Maid-Sama loppui... mistähän mä nyt saan mun shoujo-fiksini? razz

Eathlinn
Crew

wic

Brutal Witch

PostPosted: Wed Sep 29, 2010 1:14 pm

Waa-aaah. Mitä ihmettä Occult Gakuinin käsikirjoittajien päissä oikein liikkui sarjan loupussa? Muuten sarja on hyvä, mutta en pitänyt jaksoista 11 ja 12. Se kaikki vaan oli niin plääh. Viimeinen jakso ja "shota ending" taas pelastivat paljon ja hekotin ääneen sille lusikka-kohtaukselle. Se oli aivan järjetön, mutta koska sarja on muutenkin niin absurdi niin se toimi. Minua vaan jäi vaivaamaan eräs asia: Millainen Mayan ja Bunmein suhde on vuoteen 2012 mennessä? Jos he ovat menneet naimisiin, niin se on... häiriintyneintä, mitä olen vähään aikaan animessa nähnyt.

Katsoin jonkin aikaa sitten lyhyen yaoin, nimeltä Saigo no Sangatsu. Se ei ollut animea, koska animaatiota siinä ei ollut vaan "comic drama". Sarjakuvasta näytettiin yksi tai useampi ruutu kerrallaan, kuvat oli osittain väritetty, efektejä käytettiin hieman ja ääninäyttelijät lukivat puhekuplat. Ei minua tämmöinen tyyli yleensä kiinnosta, mutta se oli tehty Tsukumo Goun mangasta ja pidän tosi paljon hänen tyylistään (shotaa ilman naisten alusvaatteita). Saigo no Sangatsu on juoneltaan suorasukaisin ja realistisin näkemäni yaoi-teos. Yksinkertaistettuna se on pikkuinen elämänviipale tavallisesta pojasta, joka raiskaa luokkakaverinsa ja saa turpiinsa. Biisi joka soi alussa ja lopussa tekee tarinasta syvällisemmän, surullisemman ja kiehtovamman, mitä se onkaan. biggrin Se jokin mikä tässä todella teki vaikutuksen oli lopetus. Se vaan oli niin oikein!

Uuden kauden sarjoista minua kiinnostavat lähinnä:
-Togainu no Chi: Shounen-ai + verta ja mäiskettä + siinä pitäisi olla myös juoni + A1-Pictures... Toivon niin, että tämä olisi hyvä.
-Bakuman: En ole vieläkään tutustunut mangaan, mutta olen kuullut siitä paljon hyvää ja eikös tästä vastaa studio, joka tuotti myös Nodamen?
-Kuragehime: josei-sarjoja on yleensä kiva seurata.
PostPosted: Fri Oct 01, 2010 6:59 am

Viime aikoina ei mitään uutta. Bleach & muut ei vaan etene teknisistä syistä (vanhemmat taas kerraan alkoi valittaa että miks tuhlaan elämää sellasiinkin turhiin paskoihin kuin manga ja anime).

Vois tsekata minkälainen tämä High School of the Dead on...

Turpentity

Dapper Stalker

7,600 Points
  • Signature Look 250
  • Forum Sophomore 300
  • Pie For All! 300

wic

Brutal Witch

PostPosted: Fri Oct 29, 2010 4:29 pm

Maaa! Taas on animea katsottua ja runsaasti. Aloinkin kauden seurata animeista useampaa, kuin olin suunnitellut.

Kuragehime: Tämä vaikuttaa parin ekan jakson perusteella tosi sympaattiselta ja jotenkin kodikkaalta sarjalta. Kertoo 18-vuotiaasta tytöstä, joka on varsinainen meduusafriikki. Hän muuttaa asuntolaan, jossa tapaa paljon samanhenkisiä nuoria naisia. Heille kaikilla on yhteistä se, että he välttelevät kauniita ja muotitietoisia naisia ja miehiä. "Kaikista ei kasva prinsessoja."
Togainu no Chi: Odotin animaatiolta paljon enemmän, koska olen pitänyt studion mosista muista tekeleistä. Miljöö, musiikki ja lentävät ketsupit kuitenkin pitävät tämän ihan kiinnostavana. Saa nähdä mihin tarina lähtee etenemään...
Bakuman: Tähän olen oikeastaan vähän pettynyt. Ei ole vieläkään oikein napannut, vaikka neljä jaksoa olen jo katsonut. Vastoinkäymisiä tapahtumissa ei ole joko ollenkaan tai sitten ne ovat selvinneet lähes heti. Kaikki käy jotenkin liian helposti. Lisäksi en pidä yhtään sarjan naishahmoista, eikä tähän mennessä esiintyneet mieshahmotkaan oikein kiinnosta. Mutta jospa tämän katsomista jatkaisi, kun tämä kertoo mangan tekemisestä (kunhan sinne asti päästään) ja se ei ole kovin yleinen animen aihe. biggrin
Star Driver: Galaktinen nättipoika, jolla on taikatyttömäinen kimallusmudonmuutos ja tosi hassun näköinen mecha. Jee. Tämä on varmaan parhaiten animoitu sarja kauden animeista. Ensimmäinen jakso tuntui sekavaltaa kuin mikä, koska siinä oli tavaraa monen jakson edestä. Mutta koska silmänruokaa tarjottiin niin paljon, en voinut olla tykästymättä.
Panty & Stocking with Garterbelt: Tyyli näytti aluksi ihan ihmeelliseltä animeksi, mutta tämä onkin yllättävän viihdyttävä. Kannattaa ehdottomasti kokeilla!
Ore no Imouto ga Konna ni Kawaii Wake ga Nai: Tätä ei ollut tarkoitus alkaa katsoa, mutta eka jakso oli hyvä, echiä ei tungeta joka väliin ja päähenkilöpojan ääninäyttelijänä on Nakamura Yuuichi. Joten...jatkan katsomista. Toivottavasti taso ei laske.
MM!: Huono. (Eka jakso oli vauhdikas, mutta se taisi jäädä vain siihen ekaan jaksoon.)
Yosuga no Sora: Huono.
Shinryaku! Ika Musume: Perushömppäkomedia + mustekalatyttö.

Vähän vanhemmista sarjoista katsoin Lovely Complexin. Se oli ihan hauskaa shoujoa ja pidin tosi paljon varsinkin sarjan alkupuoliskosta.
Lisäksi olen katsonut Digimonia. Ekan kauden sain juuri katsottua ja nyt on Zero Two menossa. Suomidubeilla totta kai. Saan tästä sarjasta yllättävän paljon shota-viboja...
PostPosted: Sat Oct 30, 2010 5:07 am

Panty & Stocking with Garterbelt on tosiaan hyvä, katsoin oliko se viime viikon vaihteilla kun kävin allnighterissa. Vaikka se onkin Japanin tuotantoo niin huumori on hyvinkin amerikkalaista. EEPPISTÄ.

Muuta en ole sitten päässytkään katsomaan... stare

Turpentity

Dapper Stalker

7,600 Points
  • Signature Look 250
  • Forum Sophomore 300
  • Pie For All! 300

wic

Brutal Witch

PostPosted: Tue Nov 16, 2010 1:56 pm

Osa kauden sarjoista onkin jo puolivälissä. Tässä voisin taas tehdä pikaisen tarkastelun, siitä mihin suuntaan sarjojen laatu on edetessä mennyt...

Parantunut:
Togainu no Chi Tämä on jännällä tavalla mennyt koko ajan vaan kiinnostavemmaksi. Myös piirrosjälki ja animaatio ovat jonkin verran parantuneet. Kuudes jakso jäikin hyvin jännään kohtaan... tai no jännittävää on lähinnnä se, kuinka paljon aikovat/saavat näyttää, mutta tuskin se peliä pelanneiden paljon hehkuttama "ruuvimeisseliraiskaus" tulee tapahtumaan. (Tai sitten on maailmankirjat ja sensuuri sekaisin...)
Shinryaku! Ika Musume

Pysynyt samana:
Kuragehime
Bakuman
P&S
Star Driver

Huonontunut:
Oreimo
MM! (Sarjan alussa luulin, ettei tämä ole edes mahdollista, mutta tämä vai tyhmenee koko ajan.)

Otome Youkai Zakuro on muuten kauden shoujo. Ylisöpö bishounen&bishoujo+japanilaisia henkiolentoja, mutta ihan tykättävä. biggrin
PostPosted: Wed Dec 01, 2010 2:08 am

Nurarihyon loppuu kohta. Se on väärin.

Odotin Togainua tosi paljon, koska oon tykännyt siitä mangasta. Animessa ne hyppää aika paljon siinä juonessa alussa, mutta en ole paria jaksoa enenpää saanut aikaseksi kattoa, että osaisin sanoa onko se miten hyvä.

Mä aloin ihan vahingossa kattoa Ore no Imoutoa ja jäin koukkuun. O_o

The World God Only Knows on omalla tavallaan hyvä kanssa.

Kuragehimestä tykkään tosi paljon. heart

Bakuman jäi mulla ekaan jaksoon, ei napannut ollenkaan.

Star Driver on mielenkiintoinen. Nyt kun mulla on uusi kone, niin pääsenkin nauttimaan siitä laadusta!

Psychic Detective Yakumo on aika kliseinen, mutta ihan katsottava.

Garterbelt-juttua en jaksanut ollenkaan - en saanut edes ekaa jaksoa katottua loppuun.

MM ja Ika Musume jäivät yhteen jaksoon kanssa.

Yosuga no Soraa oon kattonut pari jaksoa ja aattelin kattoa lisää.

Lovely Complex on hyvä. smile

Eathlinn
Crew

wic

Brutal Witch

PostPosted: Fri Dec 17, 2010 1:21 am

Voi muiih! Ihanaa, että joku muukin osaa täällä arvostaa Kuragehimeä! Sarja on tämän kauden suosikkini. heart

Togainusta saa enemmän irti, kun seuraa samalla fanityttöjen keskusteluja ja vuodatuksia. Kun se ruuvimeisseli sitten vilahti eräässä jaksossa, niin kaikki olivat ihan kikseissä. Aika keijo sarjahan tämä on, mutta taustamusiikit ovat hyvät. Kun tämä loppuu niin varmasti jään kaipaamaan viikon Togayinu-jaksoa.

Ika Musume paranee salamyhkäisesti, vaikka huumori perustuu suurimmaksi osaksi siihen "voi kun tämä päähenkilö on niin höppänä." Jos Ikan hahmo aiheauttaa negatiivisia tuntemuksia, niin sitten en suosittele sarjan katsomista pidemmälle. Jos sen kanssa kuitenkin on ihan OK, niin sarja tarjoaa mahtavaa hömppää ja absurdeja tilanteita (yksi jakso esim. kertoo siitä, kun Ika kiintyy liiaksi sateenvarjoon). Pitää myös huomauttaa, että loppuvideo on joka kerta vähän erilainen.
PostPosted: Thu Feb 24, 2011 7:45 am

Togayinun viimeinen jakso olikin jo sen luokan floppi, etten ole varmaan koskaan nähnyt mitään niin huonoa. No, taidan hieman liioitella, mutta jos näkisitte sen itse niin saattaisitte olla suurinpiirtein samaa mieltä... Ei jestas se oli järkyttävä kokemus. Muuten minä melkein viihdyin sarjan keijouden parissa. Tahattomia(?) vammailmeitä piisasi, ketsuppia roiskittiin kiitettävästi, eikä missään ollut mitään järkeä. Neljäs jakso on edelleen suosikkini, koska siinä hetken ajan tavoitettiin jo laadukasta mielettömyyttä. "Muualla silvotaan väkeä, mutta me vaan ihaillaan maisemia ja nautitaan siitä, mitä meillä on!" olisipa tällaista ollut lisää, paljon, paljon lisää ja väliin vielä mieluusti typeriä repliikkejä kuten "sinulla on kauniin väriset sisäelimet." silloin tästä olisi saanut vielä hyvällä tavalla keijon sarjan ja se olisi pelastanut paljon, mutta ei.

Tämän kauden animeista katelen parhaillaan sarjoja: Fractale, Kore wa zombie desu ka?, Madoka Magica, Beelzebub, Starry Sky, Hourou Musuko ja Oniichan no Koto Nanka Zenzen Suki Janain Dakara Ne!! (vihaan edelleen pitkiä nimiä)

Tässä on minun pikaiset ensifiilistelyt kuvien kera. Osa sarjoista on tehnyt suuriakin muutoksia, esim. Fractale käänsi tuntuvasti takkinsa kolmannessa jaksossa. Eikö se maailma sittenkään ole niin pastellivärinen, pehmoinen ja turvallinen kuin ensimmäiset jaksot antavat olettaa? Madoka Magica taas on synkentynyt genreensä nähden piristävästi. Varsinkin kuudennen jakson loppupuoli lisäsi kiinnostustani sarjaa kohtaan.

wic

Brutal Witch

Reply
Suomi Kilta - Det Finska Gillet - The Finnish Guild

Goto Page: [] [<<] [<] 1 2 3 ... 59 60 61 62

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out