|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Jan 16, 2007 2:07 pm
Sakana-sama Mikusagi Med Arla som min språkrådgivare har jag bestämt följande:
HOMOFIL ≠ HOMOSEXUELL Med lite googlekunskaper är det inte svårt att göra den kopplingen.
I min åsikt dock, så tycker jag det låter fel. Homofil låter mer som någon som tänder på homosexuella än att man är homosexuell själv.
Ex: Jag blir attraherad av en kille som är homosexuell, inte är _jag_ homosexuell då? Jag följer Wikipedia, så sschh...
*tittar på Google* Mäh, hur kan man göra den kopplingen då?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Jan 16, 2007 9:14 pm
Jag tycker att det är fel med abort därför att det är dödande av en annan individ. Det är som att ta ifrån någon chansen att få uppleva världen, att den individen inte är fullt utvecklad och inte född än tycker jag inte spelar någon roll.
Jag vill dock inte förbjuda abort, för jag vill inte tvinga en annan kvinna att föda ett barn.
Fast å andra sidan så blir det oschysst för mannen, för han har ju ingen som helst påverkan i beslutet om det ska bli abort eller inte. Han kommer aldrig på egen hand få bestämma om han kan bli pappa eller inte, då måste ju en kvinna vara med på det. Det är ju också väldigt sällan som en ensam man får adoptera.
Så.. Ja, visst, gör abort om ni vill. Men jag skulle själv aldrig ha hjärta att göra det.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Jan 16, 2007 10:50 pm
Homofil = Person som tänder på homosexuella, men kan inte det vara en tjej som tänder på bögar eller en kille som går igång på lesbiska?
Petsy: Masturbering dödar också icke-utvecklade barn, miljontals. Förbjuda? Med bötesstraff skulle sverige bli rikt, rikt!
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Jan 16, 2007 10:54 pm
Jag vet inte vad masturbering är så jag kan inte säga något. razz Dessutom har jag aldrig nämnt något om att jag vill förbjuda abort.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Jan 16, 2007 11:46 pm
Petsy Jag tycker att det är fel med abort därför att det är dödande av en annan individ. Det är som att ta ifrån någon chansen att få uppleva världen, att den individen inte är fullt utvecklad och inte född än tycker jag inte spelar någon roll.
Jag vill dock inte förbjuda abort, för jag vill inte tvinga en annan kvinna att föda ett barn.
Fast å andra sidan så blir det oschysst för mannen, för han har ju ingen som helst påverkan i beslutet om det ska bli abort eller inte. Han kommer aldrig på egen hand få bestämma om han kan bli pappa eller inte, då måste ju en kvinna vara med på det. Det är ju också väldigt sällan som en ensam man får adoptera.
Så.. Ja, visst, gör abort om ni vill. Men jag skulle själv aldrig ha hjärta att göra det. Jag förstår din synvinkel. I min åsikt så bestämmer killen om han vill vara pappa genom att ha sex från första början. Vill man inte riskera att bli pappa eller att hamna i en sådan situation har man inte sex eller använder bättre skydd. Visst finns det preventivmedel som sviker, men då har man helt enkelt inte sex om man inte klarar av en abort.
Mastubation = onani smile
Det är inte förrän vecka 10 som barnet utvecklar organ, men inte ens förrän minst vecka 23 som barnet skulle klara av att överleva på egen hand. Vecka 18 är dock sista lagliga veckan, så egentligen är det ingen som tar skada, ett foster är lika dött som en spermie, egentligen.
EDIT: Till sist så förstår jag att det är jobbigt ur "föräldrarnas" situation.
Om du blev våldtagen och gravid, skulle du fortfarande förneka abort även om det var ett barn du inte ville eller åtminstone faderlöst? Det är ett moraldrama allt det här, men vill man verkligen sätta ett barn till världen om det inte har ALLA möjligheter? Om jag får barn så ska det ha det bästa.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Jan 16, 2007 11:53 pm
Mikusagi Sakana-sama Mikusagi Med Arla som min språkrådgivare har jag bestämt följande:
HOMOFIL ≠ HOMOSEXUELL Med lite googlekunskaper är det inte svårt att göra den kopplingen.
I min åsikt dock, så tycker jag det låter fel. Homofil låter mer som någon som tänder på homosexuella än att man är homosexuell själv.
Ex: Jag blir attraherad av en kille som är homosexuell, inte är _jag_ homosexuell då? Jag följer Wikipedia, så sschh...
*tittar på Google* Mäh, hur kan man göra den kopplingen då? _Jag_ har alltid uppfattat (läs uppfattat) att en parafili/kink/fetish (säger inte att föregående saker är lika i sig) involverar något man tänder på, och inte nödvändigtvis behöver vara delaktig i. En ***** kanske tänder på barn men kan inte vara barn själv. En som tänder på träd är knappast träd själv. Därför anser jag att homofili inte behöver innebära att man SJÄLV är homosexuell. Men det är självklart en egen uppfattning som jag har fått, och som blivit motbevisad av wikipedia. (opålitlig källa dock)
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Jan 17, 2007 1:22 am
Okej, jag fattade inte. Vilken var sista veckan?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Jan 17, 2007 1:31 am
Jalkazar Okej, jag fattade inte. Vilken var sista veckan? Vecka 10: Fostret utvecklar organ. Vecka 18: Sista veckan för en LAGLIG abort (finns läkare som gör det senare) Vecka 23: Tidigaste veckan för att ett barn ska klara sig på egen hand (dvs i kuvös, men utan att vara i livmodern)
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Jan 17, 2007 3:34 am
Om jag blev våldtagen och gravid så skulle jag inte göra abort.
Utan att skryta så är vi ju en familj som har det gott, och jag tror inte det skulle vara några problem med att ge barnet det den behöver, tid, kärlek, mat, omsorg, kläder osv. Att sen barnet blir faderlöst skulle jag inte bry mig så mycket om. Jag tror inte på att en mamma och en pappa är nödvändigtvis det bästa för ett barn. Finns ju mammor eller pappor som är skitstövlar som man skulle klara sig mycket bättre utan. razz
Problemet skulle cirkulera mer runt mig på sätt och vis. Hur ska jag kunna studera? Hur ska jag kunna jobba? Hur ska jag kunna få tillräckligt med pengar? Lösningar skulle säkert dyka upp, men att få barn för tidigt är helt klart inte problemfritt.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Jan 17, 2007 4:13 am
Är homofiler sånna som tänder på själva personen som är bög eller att se två män kyssas?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Jan 17, 2007 4:14 am
*har hål från 11 till 3 och inget att göra* >:
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Jan 17, 2007 4:20 am
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Jan 17, 2007 6:46 am
Valgarv Valgarv Grim har huvudvärk. Why, yes I do~ D:
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Jan 17, 2007 6:54 am
Kan någon hjälpa mig? Jag hittar inte så mycket fakta om känsel...
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Jan 17, 2007 6:58 am
Petsy Jag tycker att det är fel med abort därför att det är dödande av en annan individ. Det är som att ta ifrån någon chansen att få uppleva världen, att den individen inte är fullt utvecklad och inte född än tycker jag inte spelar någon roll.
Skulle du kunna tänka dig att äta bläckfisk? De är lika intelligenta som treåriga människobarn.
Jag tror inte att jag kan äta bläckfisk igen sad Fast jag vet inte. Jag som aldrig hann lära mig tycka om det! gonk
Jag har svårt att tycka att människor är mer värdefulla än andra djur, men lite av den inställningen har jag ju inlärt och lite sitter väl i som instinkt...
...men foster / embryon ser jag som cellklumpar.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|
|