|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Jan 30, 2009 7:14 am
Mirmei wic ei hemmetti... korealaiset valittivat Axis Powers Hetalia -sarjasta, että se muka loukkaa heitä ja tv-anime perutaan. siis mitä hittoa?! siinä sarjassahan on tarkoitus tehdä stereotypioita ja pilaa kaikista maasta, jotka jollakin tapaa osallistuivat toiseen maailman sotaan. (sitä paitsi Korea ei kuulemma edes esiintyisi animessa.) sarja on jo nyt älyttömän suosittu (ja fanityttöjä tuntuu löytyvän lähes joka paikasta), mutta nyt vaan kävi näin. japanin tv:ssä jaksoja ei näytetä, mutta uskon (ja toivon) että ne päätyvät joskus nettiin... »Mun tietääkseni sitä tullaan ihan subbaamaan ja päätyy nettiin asti, en nyt vain muista kenen projekti tämä on... Mutta tosiaankin aivan pölöä, itse odottelin ja odottelen edelleenkin pääseväni katsomaan kyseistä sarjaa.« Ja perkele ne jaksot on vaan 5 minuuttia pitkiä. Suomi ehti jo vilahtamaan ekassa jaksossa. 3nodding
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Mar 05, 2009 6:43 am
uuuumhh... Viime aikoina en ole jaksanut katsoa oikein mitään. Nodamen Pariisi-seikkailut tosin sain katsottua ja ihanahan se Nodame oli edelleen. Harmi, että jaksoja oli vain 12. Tätä jaksaisin katsoa vaikka kuinka. Suosikkikohtaukseni oli ehdottomasti se, kun Nodame vei Chiakin erään jakson lopussa "friikkien metsään".
Hetalia-anime on ihan outo. Ne kaikki jutut ja laulut vaan ovat niin randomeja, että niille välillä nauraa. Saksa-laulu... 3nodding
Odotan vieläkin innolla, että saan nähdä lisää pesistä ja moe-poikia elikkä Oofuria...tuskin vielä tänä vuonna tulee, vaikka mangaa on ilmestynyt jo sen verran, että siitä saisi tehtyä toisen kauden. Olisi huippua... 4laugh
Suositelkaa jotain!
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Mar 30, 2009 8:06 am
Hetalia = awws Animesta saan paljon paremmin selvää kuin mangasta, joten kikattelen lähes koko viisiminuuttisen. Ja pidän lopputunnarista ihan mielettömästi! Olen ehtinyt katsoa ne miljoona amv:tä/MADia, mitä youtubesta löytyy... yliannostusta ilmassa!
Toradora! on myös oikein ihana hömppäannos. Juuri kun tuli suuri ratkaisu, jollaiseen useimmat sarjat päättyisivät, dun dun DUUN to be continued. Ja tunnen samaistuvani vuorotellen sarjan joka hahmoon, ihan jännä elämys sekin : D
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Apr 01, 2009 6:03 am
Toradora on kyl hauska. heart
Kuroshitsuji oli ihan kiva, sitten tykkään Ridebackista ja Skip Beatista.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Apr 01, 2009 8:15 am
Jospa aloittaisin Honey & Clover II:n seuravaksi, jos joskus ehtisin.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Apr 04, 2009 2:49 pm
Minullakin on menossa nyt Kuroshitsuji. Yllättävän hauska sarja. Kivoja musiikkeja ja pukuja. 12 jaksoa olen nyt katsonut...Suosikkihahmoni tähän mennessä on Finian (Finny), koska hän on niin pirtsakka ja pikkupoikamainen (lisäksi tykästyn usein blondeihin). Sitten minulla on nyt Cutie Honey -kausi. yritän katsoa ne kaikki. vuonna 73 tehtyä sarjaa olen katsonut nyt 9 jaksoa. Mitäs, mitäs... ihan mäntin näköisiä pahiksia, kaikkivoipa naissankari, paljon fanipalvelua, korviin käyvä ääninäyttely ja yllätyin siitä kun melkein joka jaksossa veri roiskui. Mutta jokin tässä silti kiehtoo esim. tämä loppuvideo. Herkkä kuin mikä! biggrin Re: Cutie Honeyn OVAt (kolmen jakson sarja, valmistettu vuonna 2004) tuli jo katsottua ja ne olivat pohjalta. Kun yuria yritetään laittaa väkisin sarjaan, johon se ei kuulu, niin roskaa siitä tulee. En tykännyt, vaikka wikin mukaan ohjaaja oli Hideaki Anno ja studio Gainax. Tämän olisin tosiaan voinut jättää katsomatta, mutta kun Honey-sarjaa oli niin... Flashin katsominen varmaan alkaa vanhan sarjan jälkeen ja live-action on jo menossa. Se vasta hupaisa onkin...
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Apr 08, 2009 6:58 am
Oh my! viimein saivat Oofurin (tai siis sarjahan on nyt käännetty nimelle "Big Windup") viralliset enkkudubit valmiiksi ja seitsemän ekaa jaksoa olivat youtubessa ihan laillisesti. Pakkohan minun oli uteliaisuuttani ne katsoa ja kyllä nauratti. Eka jakso ei ollut ääninäyttelyn osalta vielä niin vakuuttava ja lähinna nauroin koko ajan Aben äänelle, mutta myöhemmissä jaksoissa se parani ja repliikit oli kirjoituttu hauskasti. Tajiman repliikkiä "Voi ei! Unohdin runkata tänä aamuna!" ei oltu sensuroitu kuten Animaxin enkkudubissa, mutta se ilmaistiin...vertauskuvallisesti?, vaikka aikuisten sarja on. -> "Oh God, I forgot to drain the monster this morning!" Mitenhän satunnaiset lapsikatsojatkin ymmärtävät tuon.. lol Enpä ole laskenut, mones katsomiskerta on...kai neljäs tai viides, mutta kun on hyvä sarja niin mikäs siinä. Varmasti ostan nämä dvdeet, kun sattuvat kohdalle. "C'mon, baby!" 3nodding
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu May 14, 2009 1:16 am
Nyt oon katellut Cross Gamea, eka urheiluanime joka innostaa PoTin jälkeen. Shangri La ja Eden of the East on kanssa mielenkiintoisia.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed May 20, 2009 9:20 am
Kattooko kukaan Jigoku Shojoa? Itse aloitin äskettäin katsomisen. Idea on, että jos keskiyön aikaan lähetät viestin tietylle sivulle, niin "kostajatiimi" tulee hakemaan henkilön, joka on tehnyt sinulle pahaa, manalaan. Maksuksi joudut sinne myös itse. Aivan upea ja synkkä sarja, kannattaaa kokeilla.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Jul 06, 2009 10:36 pm
Aloittelin sen katsomista joskus, mutta en kyllä tullut jatkaneeksi - ei välttämättä sarja joka kiinnostaa, mutta pitäisi ehkä katsoa pari jaksoa lisää asian varmistamiseksi. Tässä joskus... rolleyes
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jul 19, 2009 4:24 pm
Nyt olen katsomassa sarjoja: Hetalia, 07 Ghost, Guin Saga, Umineko no naku koro ni ja Black Heaven. Sain juuri katsottua loppuun Ef - A tale of Memoriesin, Slam Dunkin, Maria Holicin ja Akagin. Mistäs aloittaisi... Ef oli ihan hyvä, vaikka en oikein tykännyt siitä piirrostyylistä. Inhosin myös Miyakoa koko sarjan ajan. Chihiron erikoinen sairaus alkoi kuitenkin säälittää ja tuli ihan sellainen olo että "Tuolle ei saa tapahtua mitään pahaa!" Visuaalisesti tämä oli melkoista kikkailua, mutta piti se silti loppuun. -Slam Dunk oli taas mahtava! Hyvä urheiluanime on aina elämys (tällä kertaa korista). Sarjassa on 101 jaksoa, mutta katsoin sen ahmimalla. Hahmokuvauksessa häiritsi kun ne eivät näyttäneet yhtään JAPANILAISILTA lukiolaispojilta. Kaikki olivat tosi lihaksikkaita ja melkein kaksimetrisiä. Tunnepuoli oli onneksi kunnossa ja itkin jakson 46 puolivälissä. Tykkäsin päähenkilöstä, Sakuragi Hanamichistä. Hän teki jatkuvasti virheitä ja silloin kun hän teki jotain oikein, hän oli heti ihan pää pilvissä. Oli siinä paljon muitakin mahtavia hahmoja ja vanhat ääniefektit olivat ihania. Jaksojen lisäksi sarjasta on tehty (tietääkseni) neljä lyhyt elokuvaa. Nekin pitää katsoa! 3nodding -Maria Holicista en pitänyt yhtään. Sitä katsoessa tuli jotenkin tosi loukattu olo ja sellainen "pitäisikö tuon olla olevinaan hauskaa?". Lisäksi yli 90% hahmoista oli ärsyttäviä. Onneksi sarja oli lyhyt. -Akagi taas oli ihan mielenkiintoinen, vaikka siinä vain istuttiin ja pelattiin mahjongia. Pelit olivat ajoittain jännittäviä ja viimeisessä pelissä käytettävä laite aiheutti vasenpaan käteeni kipua. Se oli tosi ällöttävä! Miinusta tulee kyllä siitä, kun samoja seinätauluja kuvattiin ja korostettiin liian moneen kertaan. -Hetalia tuntuu menevän koko ajan vain mielenkiintoisemmaksi tai sitten olen viimein tottunut hyppivään kerrontatyyliin. Toisenkin kauden katson ihan mielissäni. Näkyisipä siinä vähän enemmän Suomea... -07 Ghost on sellainen sarja, mistä varsinkin pikkuiset yaoi-fanitytöt voisivat innostua. Olin itsekin joskus sellainen, joten koen tässä tunnelmassa jotain nostalgista. Päähenkilöpoika, Teito on jotenkin tosi ärsyttävä. Sen sijaan tykästyin hänen pirtsakkaan ystäväänsä Mikageen. Ekasta jaksosta lähtien nämä kaksi ovat pari, mutta sitten heidät erotetaan, siinä välissä tapahtuu kaikkea paskaa, sitten he kohtaavat uudelleen, sitten tulee jakso 9 ja se vasta onkin "WTF?!". Kokekaa itse. Muuten sarja muistuttaa ihan Kyo Kara Maouta, josta on riisuttu kreisi huumori. -Guin Saga vaikuttaa aika perusfantasiamätöltä. Ei ole läheskään yhtä eeppistä tunnelmaa, mitä Berserkissä. Pari ensimmäistä jaksoa katsottuani ajattelin "Ei. Hahmot eivät kiinnosta." Eivät ne oikein vieläkään herätä ajatuksia puoleen tai toiseen, mutta jotenkin se miljöö vaikuttaa ihan lupaavalta. Siellä on hiekkamatojakin. -UNNKN (voi että vihaan pitkiä nimiä) tuntuu myös kolmen ekan jakson perusteella keskinkertaiselta. Tämä olisi paljon siedettävämpi jos se inhottava pikkutyttö olisi jätetty pois. Tämän pitäisi olla olevinaan psykologista kauhua, mutta sellaista ei ole ainakaan vielä tuntunut. Pelinä saattoi olla ihan toinen juttu, mutta tämä tuntuu jotenkin laimealta ja mauttomalta. -Black Heaven on sellainen sarja, joka jostain syystä vain pitää nähdä. >>> biggrin
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Aug 05, 2009 2:32 am
Ef on mulla katsottavien listalla... joskus kun sais aikaan.
Slam Dunk mangaa oon joskus lukenut, mut pituus pelästytti pois lopulta. Saman tekijän toinen manga oli kyllä hyvä... koripallosta sekin. En nyt just muista nimeä.
MariaHolicin jätin ekan jakson jälkeen, samoin Akagin.
Mutta höpsöä tyttörakkaus Mahjong sarjaa Saki katson innolla. lol
07 Ghost on kumma... oon jossain jakson 6 tai 7 paikkeilla, ehkä pitää kattoa sinne ysiin asti ja sitten päättää jatkanko vaiko en. 3nodding
Guin Sagaan tykästyin, vaikka alku oli vähän pliisu. Tosin nyt kun (spoiler alert!) Remus alkaa kääntyä Dark Sidelle ja Amnelis ja Aldo Naris päätyivät kimppaan oh hiukan wtf... en vaan eilen ehtinyt katsoa pidemmällle, et mitä näistä käänteistä seuraa...
UNNKN en edes vilkaissut, idea ei kiinnosta.
Guin Sagan lisäksi seuraan nyt Cross Game (perhanan urheilusarjat!), Pandora Hearts, Shangri-La, Spicy and Wolf II ja surullisen kuuluisaksi muodostuvaa Haruhin kakkoskautta....
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Aug 26, 2009 7:35 am
Honey & Clover II:sta katson uudestaan jo ties kuinka monetta kertaa (II on melkein yhtä hyvä kuin alkuperäinen, joka on paras ikinä näkemäni) ja .hack//signia kahlaan aina kun ehdin.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Sep 08, 2009 7:05 pm
-Hetalia vain paranee paranemistaan. Ja olen hihkunut uusista jaksoista varmaan jokaiselle. Suomi ja "Moi-moi!":n hokeminen. *awww* 4laugh Chibitalioita jäi pikkuisen ikävä, mutta kaikki oleellinen käsiteltiin jo alussa. -Guin Sagassa Remuksen luonteen muuttuminen oli kyllä piristävä juttu. Sitten vielä huomasin, että ääninäyttelijä on sama kuin Oofurin exkoulukiusatun Mihashin roolissa (sen ujompaa, arempaa ja itsetunnottomampaa hahmoa en ole vielä tainnut koskaan nähdä). Jotenkin hauskaa kulla hänen näyttelevän vaihteeksi "kovispojua." -Bashquashia olen katsonut nyt jotain 10 jaksoa. Siinä on paljon fanipalvelua, hulluutta, korista pelaavia jättimechoja, värikästä kaupunki miljöötä, ylivedetyn outoja hahmoja... hahmoanimaatio on välillä aika rumaa, mutta on tämä ihan katsottava. Näppärät pikkukeksinnöt kuten ne juomapurkit (jos oikein muistan) piristävät välillä. -07 Ghost: Mihin suuntaan tämä tarina on oikein menossa? Veikkaan, että Ayanami on koppalakkinsa kanssa sarjan pääbossi. biggrin
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Sep 08, 2009 10:11 pm
Pitäs varmaan taas koittaa kattoa Hetaliaa... jostain syystä mulle on ollut siihen kiinni pääseminen vaikeaa. Jotain viitisen jaksoa oon kattonut.
Saki on kans hämmentävä sarja. Tytöt pelaa Mah Jongia ja on kaikki salaa rakastuneita toisiinsa, ainakin punasteluiden määrästä päätellen. Mukaansa se on kuitenkin temmannut jo 22 jakson verran, että ilmeisesti tämä resepti toimii. rolleyes
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|
|