Welcome to Gaia! ::

Suomi Kilta - Det Finska Gillet - The Finnish Guild

Back to Guilds

Reply Suomi Kilta - Det Finska Gillet - The Finnish Guild
Unisex WC // Killan oma 'chatterbox' Goto Page: [] [<<] [<] 1 2 3 ... 58 59 60 61 62 63 ... 264 265 266 267 [>] [>>] [>>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Alph-chan
Crew

PostPosted: Wed Apr 20, 2005 10:59 am

Tuskin voimme odottaa mitaan supersaavutuksia tuolta uudelta paavilta. Onkin viela niin hauras, etta tuskin kestaa kauaa, ennen kuin taas savutellaan Vatikaanissa oikein kunnolla.

Tanaan satoi lunta ja rakeita. Ja samaan aikaan aurinko paistoi. eek Olen hokenut kaikille, etta uusi jaakausi tulee. Kukaan ei vain nayta uskovan... gonk
PostPosted: Wed Apr 20, 2005 11:00 am

[ Message temporarily off-line ]

Taxet
Crew

Carmen LaVihta

PostPosted: Wed Apr 20, 2005 11:09 am

Pikku-Timppa
Carmen LaVihta
Oi,vappu.Mie olen kai silloin toissa...tai voin vannoa etta minut laitetaan aikaiseen tyovuoroon heti seuraavaksi paivaksi etta mie en missaan tapauksessa paasisi juhlistamaan paivaa millaan lailla. scream Gaah!!

Jos on vappuna t?䠮i seh䮠on ty?tajalle rikos? ainaki lakikirjassa luki ett䠶appuna jos tekee t? ni se ty?taja voidaan tuomita sakkoihin siit䮮.

...mutta se lakikirja olikin vuodelta -85 xd

...mun tyonantajani vihaa mua,joten han varmaan pistaa mut toihin anyways. gonk
PostPosted: Wed Apr 20, 2005 11:36 am

Hui, en oo ollu vahaan aikaan kiltassa. Tanne on jo ilmestynyt tuommoinen paaton tarina. Jeij! biggrin

Jorke

Carmen LaVihta

PostPosted: Wed Apr 20, 2005 1:59 pm

Haluaisin pitaa pikaisen japanin kielen ja kulttuurin tunnin.*taputtaa karttakepilla poytaan*

-san,-chan,-sama ym. paatteita ei tule kayttaa oman nimen yhteydessa,vain muiden ihmisten nimien kanssa.Eli mie olen itselleni pelkka Carmen,mutta esim. Wicked olisi sitten minulle Wicked-san.Ja hanelle mie olen Carmen-san(tai sama,heh hee) ja itse han on pelkka Wicked.Ymmarsitteko?

Sain kokeilla "happi"-paitaa japanin tunnilla.Se oli vahan niin kuin lyhyt yukata.Tosi hieno,tahtoo omaksi.
PostPosted: Wed Apr 20, 2005 2:12 pm

Korjatkaa, jos olen vaarassa, mutta tallainen mielikuva/kasitys mulla on noista japanin kielen nimi-paatteista.

-kun (miehesta) ja -chan (naisesta) paatteet ovat 'alentavia', tai kuvaavat ehka jollain tapaa alemmalla tasolla olevaa ihmista. Myos hellittelynimen omaisina mahdollisia. Kun taas -sama paate kuvastaa ylemmyytta. Eli karrikoiden, Killan johtajan aseman vuoksi, teidan pitaisi kutsua minua Wicked-samaksi? xd

Wicked
Captain

Carmen LaVihta

PostPosted: Wed Apr 20, 2005 2:15 pm

Wicked
Korjatkaa, jos olen vaarassa, mutta tallainen mielikuva/kasitys mulla on noista japanin kielen nimi-paatteista.

-kun (miehesta) ja -chan (naisesta) paatteet ovat 'alentavia', tai kuvaavat ehka jollain tapaa alemmalla tasolla olevaa ihmista. Myos hellittelynimen omaisina mahdollisia. Kun taas -sama paate kuvastaa ylemmyytta. Eli karrikoiden, Killan johtajan aseman vuoksi, teidan pitaisi kutsua minua Wicked-samaksi? xd

Aivan oikein,Wicked-sama!!*juhlistaa jarjen riemuvoittoa*
-kun paatetta voi kayttaa nuoremmasta miespuolisesta henkilosta ja -chan on enemmankin hellittelynimi.
PostPosted: Wed Apr 20, 2005 7:24 pm

Pitaisko miun nyt sitten muuttaa nimeani?

Hmm...

joku antelias tyyppi: "Here is your present."
lahjan saaja: "Ty (eli lyhennos sanoista thank you)."
Ty-chan: "Yes? You want to something? (Moni puhuttelee minua vaan nimella Ty.)"

....

Jooh, nimiehdotuksia otetaan vastaan. Jos siis ollaan nimee vaihtamassa siis. (Vois kyl olla kivaa vaihteluakin.... Ehka. *Ei osaa paattaa.*)

LittleLilyKitty

Tiny Kitten

meppu
Crew

PostPosted: Thu Apr 21, 2005 12:27 am

Min haluan kauaskauaskauas lampimaan maahan jossa ei ole lumesta kuultukaan.. Ihan kamala ilma ulkona.. Lunta tulee taivaalta.. Maa ihan valkoinen.. En tykkaa yhtaan.. gonk
PostPosted: Thu Apr 21, 2005 4:57 am

Hui. ._. Miekin osaan joitain japanilaisia nimipaatteita.

- san. Ehka tunnetuin, Mr. Miss, Ms, Mrs... Voidaan kayttaa lahes kaikissa tilanteissa.
- sama. Korkeampi arvoisempi kuin sama. Suurta kunnioitusta.
- dono. Tulee sanasta tono, tarkoittaa herraa (lord), korkeampi arvoisempi kuin sama. Suurta kunnioitusta.
Sensei. Kaytetaan usein opettajiin, laakareihin tai muihin. "One who has come before."
Suurta tietoutta miulla. :> Saattaa olla ehretietojakin, pahoitteluni jos on... >.<

thoughtless`

Liffy Glitter

PostPosted: Thu Apr 21, 2005 6:07 am

Eli oisko se jotenki nii etta...

Wicked-dono! (vahan niinkuin Domo, joten Wicked domokun )

Ja moderaattoreiden nimen jalkeen taytyy tasta hetkesta lahtien laittaa sama. Nih!

Tai sitte ei.
PostPosted: Thu Apr 21, 2005 6:48 am

Eli mina olisin Alph-chan-sama? eek

Alph-chan
Crew

Liffy Glitter

PostPosted: Thu Apr 21, 2005 8:14 am

Just nii!
PostPosted: Thu Apr 21, 2005 11:22 am

Yay.. Sain just opinnaytetyon valmiiksi! Tai no ekan version. Huomenna vien sen aidinkielen opettajalle etta se tarkistaa kieliopin ja muut mahdolliset virheet.. Toivottavasti ei vain ole pahemmin mitaan virheita tai muutettavaa, muuten kuolen.. >___<

Nyt katsomaan Teho-osastoa ja sitten nukkumaan.. Oita kaikki!

meppu
Crew

Taxet
Crew

PostPosted: Thu Apr 21, 2005 11:27 am

[ Message temporarily off-line ]
Reply
Suomi Kilta - Det Finska Gillet - The Finnish Guild

Goto Page: [] [<<] [<] 1 2 3 ... 58 59 60 61 62 63 ... 264 265 266 267 [>] [>>] [>>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff
Gaia's Games
Mini-Games