Welcome to Gaia! ::

Reply Spel (Konsol-, PC-, Online-, Kort-, Bräd- & Roll-)
PlayStation 3 - The Next Generation Goto Page: [] [<] 1 2 3 ... 4 5 6 7 8 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Meowth o3o

PostPosted: Mon May 23, 2005 1:45 pm

[ Message temporarily off-line ]
PostPosted: Tue May 24, 2005 1:24 am

Puchiko_chan

Kyuu

PostPosted: Mon Nov 14, 2005 1:04 pm

Drevlin
Jetzudan
Mjoo, h嬬er med. ^^

Och jag l䳴e precis p堇ameSpot att p堅3 s堶isade Square en "Techincal Demo" f?tt m?gt FFVII till PS3. Om dom kommer g?det sa dom inget om, men vi f岠hoppas att dom g?et.
Dom hade 䶥n en trailer d䲠det var en remake av intro videon till original FFVII i samma CG som FFVII: AC var gjord i.

H䲠䲠l䮫 till texten och videon: http://www.gamespot.com/ps3/rpg/finalfantasyvii/preview_6124979.html

Sorry, det är sagt att det inte blir någon FFVII remake. Men det är sagt att det ska visas upp ett nytt FF aspel under E3 nu, kanske FFXIII?

Faktum är att, de har inte sagt inte ännu. Vid påtryckningar så har Square förklarat sig med att de inte har tid och resurser nog för ett sådant jätteprojekt som en remake av FFVII skulle innebära.
Men jag har också hört att killen som ledde Advent Children-projektet ska vara väldigt sugen på en remake. Och de HAR faktiskt sagt att de "kanske" kan ge sig in på det när de är klara med sina stora för närvarande projekt.

Så det är inte helt hopplöst. O:

För övrigt är Xbox 360 så ägd att det är löjligt. Det enda Xbox hade över GC och PS2 var egentligen prestanda, och ett ytterst fåtal spel som inte också fanns till andra konsoler/PC.
När Sony nu slår tillbaka med en konsol som får krigsrobotar att gömma sig, är saken rätt klar för min del: Nej tack till Gates-lådan. xd
PostPosted: Tue Nov 15, 2005 11:30 am

Jalkazar

Kyuu

PostPosted: Tue Nov 15, 2005 12:42 pm

PostPosted: Wed Nov 16, 2005 4:44 am

handkontrollen liknar den i .Hack//sign (som man ser dom gånger man får se glimtar ur Hack-seriens verklighet)

Chihu-kun

5,850 Points
  • Citizen 200
  • Gaian 50
  • Friendly 100

Jalkazar

PostPosted: Fri Nov 18, 2005 12:03 pm

PostPosted: Sun Nov 20, 2005 6:26 am

Drevlin
Crew

Kyuu

PostPosted: Sun Nov 20, 2005 7:39 pm

PostPosted: Mon Nov 21, 2005 7:00 am

Jalkazar

Kyuu

PostPosted: Mon Nov 21, 2005 11:05 am

PostPosted: Mon Nov 21, 2005 2:06 pm

Kan ju tålas att nämnas att folk dagligen sitter och tankar hem spel till sina emulatorer som t.ex ZSnes för att lira Super Nintendo spel. Jag gör det! Jag sitter just nu med Chrono Trigger jag aldrig fick uppleva. Det är ett älskvärt spel som jag ångrar att jag inte spelat tidigare. Det hamnar bland några av mina favorit spel direkt, då även jämfört med spel som finns idag.

Sen kan vi ju dra ett fint exempel på ett spel, nämligen Vib Ribbon. Riktigt låg grafik. Det bygger på raka vita streck emot en svart bakgrund. Men det är den härliga spel idén som gjorde att spelet sålde rätt bra. ^_^ Så jag är med dig Kyuu, är spelet bara tillräckligt bra så spelar inte grafiken någon roll. Men det är klart, ska spelet vara i 3D så skadar det ju inte om det är riktigt snyggt också eftersom det kan bidra till känslan.

Drevlin
Crew

Kyuu

PostPosted: Mon Nov 21, 2005 4:16 pm

PostPosted: Mon Nov 21, 2005 4:38 pm

Drevlin
Crew

Jalkazar

PostPosted: Thu Nov 24, 2005 12:36 pm

Reply
Spel (Konsol-, PC-, Online-, Kort-, Bräd- & Roll-)

Goto Page: [] [<] 1 2 3 ... 4 5 6 7 8 [>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff
Gaia's Games