Welcome to Gaia! ::

Reply Det Svenska Gillet
Valet 2010 (Current poll: Vågmästarroll) Goto Page: [] [<] 1 2 3 ... 4 5 6 7 8 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Blir Sverigedemokraterna vågmästare efter valet?
  Ja
  Nej
  Ja, men ingen samarbetar med dem
View Results

Jalkazar

PostPosted: Mon Mar 29, 2010 9:23 am

Mr_RPG
Jalkazar
Mr_RPG
Mikusagi
little lizard
Mr_RPG
Tydligen kommer Rödgröna försöka tvinga u-länder betala för ev svenska bistånd.

Det låter ju helt knasigt. Har du en länk?

Jag förstår ingenting - hence tror jag inte på det!
RPG vill bara få mig att rösta på SD.
FP faktiskt.
En rödgrön regering kommer att stödja barnarbete!!!!
Rätt kul att du valde just FP. Carl B Hamilton som är en av Folkpartiets mest framstående riksdagsmän och deras talesperson i Energifrågor menar nämligen att vi inte borde betala ut bistånd alls.
http://sverigesradio.se/cgi-bin/ekot/artikel.asp?Artikel=1414874
Bättre än att tvinga landen betala för dom.
MP vill ta bort möjligheten till en högre utbildning för att jämna ut ev klassskillnader!!!!!!!

Återigen - ett ogrundat påstående. Miljöpartiet tror på ett livslångt lärande och vill stärka bland annat komvux så att man kan omskola sig även senare i livet.
PostPosted: Mon Mar 29, 2010 10:35 am

Jalkazar
Mr_RPG
Jalkazar
Mr_RPG
Mikusagi

Jag förstår ingenting - hence tror jag inte på det!
RPG vill bara få mig att rösta på SD.
FP faktiskt.
En rödgrön regering kommer att stödja barnarbete!!!!
Rätt kul att du valde just FP. Carl B Hamilton som är en av Folkpartiets mest framstående riksdagsmän och deras talesperson i Energifrågor menar nämligen att vi inte borde betala ut bistånd alls.
http://sverigesradio.se/cgi-bin/ekot/artikel.asp?Artikel=1414874
Bättre än att tvinga landen betala för dom.
MP vill ta bort möjligheten till en högre utbildning för att jämna ut ev klassskillnader!!!!!!!

Återigen - ett ogrundat påstående. Miljöpartiet tror på ett livslångt lärande och vill stärka bland annat komvux så att man kan omskola sig även senare i livet.

Mp vill att kvalitetesgränsen på mat ska sänkas till minst hälften av vad den är idag!!!!

Mr_RPG

Mikusagi
Crew

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
  • Little Bunny Foo Foo 100
PostPosted: Mon Mar 29, 2010 4:47 pm

Michael Åkesson. Eller Stern?
PostPosted: Tue Mar 30, 2010 5:43 am

Jag är inte förtjust i den politiska retorik som går ut på att misskreditera sina politiska motståndare eller deras argument. Det är väl kanske en anledning till att jag aldrig kommer att gå långt inom politiken, men jag tror att även väljarna hellre vill veta vad ett parti tycker, snarare än vad partiet i fråga tycker är dåligt med alla andra partier. Den retoriken funkar bara på de redan frälsta.

zieLiz

Professional Genius

Mr_RPG

PostPosted: Tue Mar 30, 2010 6:13 am

little lizard
Jag är inte förtjust i den politiska retorik som går ut på att misskreditera sina politiska motståndare eller deras argument. Det är väl kanske en anledning till att jag aldrig kommer att gå långt inom politiken, men jag tror att även väljarna hellre vill veta vad ett parti tycker, snarare än vad partiet i fråga tycker är dåligt med alla andra partier. Den retoriken funkar bara på de redan frälsta.
h5!
PostPosted: Thu Apr 01, 2010 4:02 pm

Debatt mellan mig om Moderaternas miljöpolitiska talesperson:

Mitt första inlägg: http://www.alliansfrittsverige.nu/2010/03/mars-28-2010-alliansens-miljopolitik-en.html

Hennes svar: http://arkelsten.blogspot.com/2010/03/bring-it-on.html

Mitt svar: http://www.alliansfrittsverige.nu/2010/03/mars-31-2010-replikskifte-med-arkelsten.html

Jalkazar

Mr_RPG

PostPosted: Fri Apr 02, 2010 3:40 am

PostPosted: Fri Apr 02, 2010 3:46 am

För att alla måste minska sina utsläpp.

Jalkazar

Mr_RPG

PostPosted: Fri Apr 02, 2010 6:30 am

Jalkazar
Varför inte du pressa dom som har högre utsläpp att minska sina innan man tvingar dom med lägre att lägga sig på en ännu lägre nivå?
PostPosted: Fri Apr 02, 2010 7:25 am

Mr_RPG
Jalkazar
Varför inte du pressa dom som har högre utsläpp att minska sina innan man tvingar dom med lägre att lägga sig på en ännu lägre nivå?
Med vilka metoder tvingar man? Och Sverige är ett av de länder som släpper ut mest i hela världen om man räknar per invånare, och om man räknar hur mycket landyta som krävs för att hålla en svensk vid liv vid nuvarande levnadsförhållanden är vi bland de fem som kräver mest i världen.

Vi kan inte säga att vi inte ska minska våra utsläpp bara för att vi är få som bor i landet.

Jalkazar

Mr_RPG

PostPosted: Fri Apr 02, 2010 9:16 am

Jalkazar
Mr_RPG
Jalkazar
Med vilka metoder tvingar man? Och Sverige är ett av de länder som släpper ut mest i hela världen om man räknar per invånare, och om man räknar hur mycket landyta som krävs för att hålla en svensk vid liv vid nuvarande levnadsförhållanden är vi bland de fem som kräver mest i världen.

Vi kan inte säga att vi inte ska minska våra utsläpp bara för att vi är få som bor i landet.
Med hjälp av skatter.
Med "släpper ut mest" är det underförstått "förorenar mest"? Beror inte det ganska mycket på miljön runt om också?
PostPosted: Thu Apr 08, 2010 1:07 pm

Mr_RPG
Jalkazar
Mr_RPG
Jalkazar

Med hjälp av skatter.
Med "släpper ut mest" är det underförstått "förorenar mest"? Beror inte det ganska mycket på miljön runt om också?

Utsläppen vet inte vars en tomts gränser eller vart ett lands gränser går utan de påverkar ju globalt. Självklart ska var och en stå för sina utsläpp.

Jalkazar

Mr_RPG

PostPosted: Sat Apr 17, 2010 10:32 pm

Varje gång jag ser att någon använder "Actually, if you weren't going to buy it in the first place, and never would have, they aren't losing any money." vill jag slå någon i ansiktet.
PostPosted: Sun Apr 18, 2010 9:41 am

Vilka är "they"?

Mikusagi
Crew

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
  • Little Bunny Foo Foo 100

Mr_RPG

PostPosted: Sun Apr 18, 2010 10:24 am

Företaget som får sin produkt piratkopierad.
Reply
Det Svenska Gillet

Goto Page: [] [<] 1 2 3 ... 4 5 6 7 8 [>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces