|
|
|
|
Posted: Wed Dec 13, 2006 11:33 am
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Dec 13, 2006 11:34 am
Mikusagi Folkhälsokunskap *trög på att svara*
Okej...
Samhällsstatistiken, där Sverige varit föregångare, kom nu att etableras i alla europeiska länder, vilket inte minst tjänade dem som ville identifiera hälsoproblemens art och lokalisering. Tekniken togs i häl- sans tjänst, när VA-systemen byggdes ut i stad efter stad. Bakteriologins födelse skedde med portalfigurer som Louis Pasteur och Robert Koch, men de praktiska resultaten av deras upptäckter uppträdde egentligen först i början av 1900-talet
Betyder det att bakteriologin kom till tack vare samhällsstatistik?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Dec 13, 2006 11:35 am
Mikusagi Mikusagi Folkhälsokunskap *trög på att svara*
Okej...
Samhällsstatistiken, där Sverige varit föregångare, kom nu att etableras i alla europeiska länder, vilket inte minst tjänade dem som ville identifiera hälsoproblemens art och lokalisering. Tekniken togs i häl- sans tjänst, när VA-systemen byggdes ut i stad efter stad. Bakteriologins födelse skedde med portalfigurer som Louis Pasteur och Robert Koch, men de praktiska resultaten av deras upptäckter uppträdde egentligen först i början av 1900-talet
Betyder det att bakteriologin kom till tack vare samhällsstatistik? Jag har ingeningeningeningeningeningen aning. : D
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Dec 13, 2006 11:36 am
Jag vet nu vad eugenetik är! biggrin
idén att förbättra människan genom biologisk förädling. Man vill öka barnalstringen hos ”lämpliga” föräldrar och minska antalet födda av ”olämpliga” föräldrar.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Dec 13, 2006 11:45 am
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Dec 13, 2006 11:53 am
Rawr? o__O;; Du vara konstig. ^__^ *poke* <3
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Dec 13, 2006 11:54 am
Mr_RPG Jalkazar Mr_RPG Ok, jag var lycklig på vägen hem i bussen... Iallafall en 1/3 (resten power nappade jag på cool ). Jag skulle få spela ett nytt Gala-net spel <3 Jag har patchat det i 2 timmar nu... <.<;; Fu download.com for not having the latest version! Jag snackade med Johnny som har Wii när jag väntade på bussen wink Anywayz, lycklig nu igen! <3 Hittade FF:TA biggrin Ägd! Kinda... Johnny är en nörd. Var inge skoj att snacka me'n riktigt... Men än man desperat så är man.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Dec 13, 2006 11:59 am
Kan någon berätta lite om socialdemokratisk utopism?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Dec 13, 2006 12:00 pm
~Bloody ~ Vampire~ Rawr? o__O;; Du vara konstig. ^__^ *poke* <3 D': *uber poke*
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Dec 13, 2006 12:00 pm
Mikusagi Kan någon berätta lite om socialdemokratisk utopism?wikipedia kunde inte ._.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Dec 13, 2006 12:06 pm
snelhest ~Bloody ~ Vampire~ Rawr? o__O;; Du vara konstig. ^__^ *poke* <3 D': *uber poke* Men det behöver inte nödvändigtvis vara något dåligt! :3 *pokeness* <3
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Dec 13, 2006 12:13 pm
Yay! I R WYRMKILLING IN UR FF:TA GAMEZ!
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Dec 13, 2006 12:26 pm
Oj vad jag har lärt mig en massa nu! o.o
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Dec 13, 2006 1:14 pm
En viktig ingrediens i deras verksamhet utgjordes av strävanden att inte bara förlita sig på tidigare auktoriteter, utan att via empiriska observationer finna nyttiga kunskaper. Deras råd i förebyggande syfte grundade sig mer än förut på försök att systemati- sera konkreta iakttagelser. Dåtida teorier om sjukdomarnas uppkomst och spridning har övergivits, men tidens praktiska hälsoråd var ofta välgrundade.
Förklara uttrycket som står i fet stil! Tack! Någon? ^^;;
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|