|
|
|
|
Posted: Sat Nov 18, 2006 4:15 am
Alltså det låter så himla fult när folk säger Norrland det skulle vara det samma som vi skulle säga svealand och götaland om er. Liksom Norrland är väl typ 3/4 av sverige gonk . Kan ni inte säga städerna istället eller är det för mycket begärt??
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 18, 2006 4:22 am
Wooo någon är visst känslig... Hah man kan ju också säga typ medelsverige eller typ övre sverige om man nu ville det ninja
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 18, 2006 4:23 am
Det finns väl ändå rätt många städer i Norrland? FLYTTA IFRÅN NORRLAND OM DET INTE PASSAR DIG!
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 18, 2006 4:25 am
Orka vara så otroligt petig. 3
JAG BOR I NORRLAND, WOOOOOOOOOH ~~~~ :D
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 18, 2006 4:25 am
Mikusagi Det finns väl ändå rätt många städer i Norrland? FLYTTA IFRÅN NORRLAND OM DET INTE PASSAR DIG! Tror Squall bara tycker att dessa svenska namn låter lite bondevarning bara 3nodding
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 18, 2006 4:26 am
Jag bor i södra Sverige. Yaaay!
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 18, 2006 4:27 am
Och orka ta illa upp.
Lätt jag badar renar och rider på isbjörnar varenda dag.
DET VISSTE NI INTE VA?! :D
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 18, 2006 4:29 am
Hopey Och orka ta illa upp.
ZOMG jag gjorde!!! <3 : D
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 18, 2006 4:30 am
uräkta om jag var petig ^^ men det är ju så. Det är det samma som att man säger att man talar norrlänska det ordet är ju också dumt för att det finns hundratals dialäkter och den enä kan inte förstå den andre. Any way that how it is.. Men jag god tar iden visst skulle jag tänka mej att flytta i från Bjästa om jag fick jobb i nån annan stad som Umeå eller t.o.m nere i Stockholm
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 18, 2006 4:32 am
Red-Zan Mikusagi Det finns väl ändå rätt många städer i Norrland? FLYTTA IFRÅN NORRLAND OM DET INTE PASSAR DIG! Tror Squall bara tycker att dessa svenska namn låter lite bondevarning bara 3nodding iförsäg det gör det whee .
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 18, 2006 4:33 am
Squall83 uräkta om jag var petig ^^ men det är ju så. Det är det samma som att man säger att man talar norrlänska det ordet är ju också dumt för att det finns hundratals dialäkter och den enä kan inte förstå den andre. Any way that how it is.. Men jag god tar iden visst skulle jag tänka mej att flytta i från Bjästa om jag fick jobb i nån annan stad som Umeå eller t.o.m nere i Stockholm flyttar du till umeå är du fortfarande kvar i norrland jue xd
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 18, 2006 4:34 am
rastaman Hopey Och orka ta illa upp.
ZOMG jag gjorde!!! <3 : D ooooh eek
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 18, 2006 4:36 am
Squall83 uräkta om jag var petig ^^ men det är ju så. Det är det samma som att man säger att man talar norrlänska det ordet är ju också dumt för att det finns hundratals dialäkter och den enä kan inte förstå den andre. Any way that how it is.. Men jag god tar iden visst skulle jag tänka mej att flytta i från Bjästa om jag fick jobb i nån annan stad som Umeå eller t.o.m nere i Stockholm Nere hos mig får du jobb om du är typ snickare, rörmockare eller liknande. Det är typ hantverkare som behövs har jag hört. Eller... alltså, mina föräldrars bekanta som är hantverkare, eller vad det heter, värsta "I Stockholm finns det MASSOR med jobb!" LOL vissa kan ju inte ens hitta städarjobb. Man måste ha kontakter om man inte är hantverkare >>
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 18, 2006 4:41 am
Red-Zan Squall83 uräkta om jag var petig ^^ men det är ju så. Det är det samma som att man säger att man talar norrlänska det ordet är ju också dumt för att det finns hundratals dialäkter och den enä kan inte förstå den andre. Any way that how it is.. Men jag god tar iden visst skulle jag tänka mej att flytta i från Bjästa om jag fick jobb i nån annan stad som Umeå eller t.o.m nere i Stockholm flyttar du till umeå är du fortfarande kvar i norrland jue xd you got a poin there Red. Men jag är i en roligare stad ialla fall ^^.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 18, 2006 4:43 am
Mikusagi Squall83 uräkta om jag var petig ^^ men det är ju så. Det är det samma som att man säger att man talar norrlänska det ordet är ju också dumt för att det finns hundratals dialäkter och den enä kan inte förstå den andre. Any way that how it is.. Men jag god tar iden visst skulle jag tänka mej att flytta i från Bjästa om jag fick jobb i nån annan stad som Umeå eller t.o.m nere i Stockholm Nere hos mig får du jobb om du är typ snickare, rörmockare eller liknande. Det är typ hantverkare som behövs har jag hört. Eller... alltså, mina föräldrars bekanta som är hantverkare, eller vad det heter, värsta "I Stockholm finns det MASSOR med jobb!" LOL vissa kan ju inte ens hitta städarjobb. Man måste ha kontakter om man inte är hantverkare >> Oki i dident now that. Jo men om man vill ha jobb här uppe i Övik så måste man typ också ha kontakter.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|