Welcome to Gaia! ::

Suomi Kilta - Det Finska Gillet - The Finnish Guild

Back to Guilds

Reply Suomi Kilta - Det Finska Gillet - The Finnish Guild
Manga Thread :) Goto Page: [] [<<] [<] 1 2 3 ... 50 51 52 53 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Suosikkisi suomennoksista?
  Dragonball / Sandland / Kajika
  Ranma½ / Inuyasha
  One Piece
  Salapoliisi Conan
  Kamikaze Kaitou Jeanne / Time Stranger Kyoko
  Tokyo Mew Mew
  Neon Genesis Evangelion
  GUNNM
  Joku muu...
  En lue suomennoksia.
View Results

iidiot

PostPosted: Mon Jun 30, 2008 11:47 am

Shoujoaa~

Kirpparilta bongasin parilla eurolla Cherry Juice 1:n ja 2:n niin päätinpä sitten tutustua. Tällaiseen vaaleanpunaruusuhattarapurukumiromantikkoon kyllä osui ja upposi. *pläts* Sarja on söpöilyä täynnä, enkä tiedä onko juonesta tietoakaan mutta silti jstakin syystä tämmöinen kolisee. (*köhjaniinonhansiinäparilaimeaashonen-ai-viittaustakiköh*)

Kaverilta lainasin Dream Kiss- sarjan hii~ Mitähän tässäkin on luvassa.
Cherry Juicen jatkoa siis odotellessa. >D
PostPosted: Tue Jul 01, 2008 3:13 am

Riivaaja

Toinen ehdotus oli Hunter x Hunter, mutta varsinkin ensimmäinen osa on hieman... Tuherrusta, eikä kaikilla saattaisi riittää into lukea sitä.
(Mikä on harmi, sillä kyseessä on loistava sarja.)

HxH on loistava. Olen katkera siitä että Forbidden Planet joko ei tilannut, tai myi loppuun osan 19 enkä saanut sitä. No... ehkä tämäkin puute saadaan korjattua kunhan taas olen enemmän varoissani.

Eathlinn
Crew

wic

Brutal Witch

PostPosted: Thu Jul 03, 2008 9:06 am

viime aikoina en ole lukenut kamalasti mangaa, mutta aloin viimein lukea Oofuria eli Ookiku Furikabuttea. ja pitää todeta, että se on manganakin ihan huippu! tämä ei ole shoujoa, eikä edes shounenia vaan seineniä (eli suunnattu aikuisille miehille.) piirrostyyli, kuvaukset, kerronta ja vitsit ovat mukavan omaperäisiä. pokkareiden lukeminen sujuu minulta kyllä aika hitaasti. johtuu siitä että ruutuja ja tekstiä on yleensä paljon ja pienet yksityiskohdat ovat välillä varsin ilahduttavia (lisäksi saatan jäädä välillä tuijottamaan poikien kroppia. niin kauniita! . eek ) mangaka kertoo omakessa, että on tarkkaillut lukio-besistä yli kymmenen vuotta keräten materiaalia ja luonnoksia Oofuria varten ja kyllä kannatti. lisäksi hän kuvaa poikien elämää miellyttävästi "slice of life" -tyyliin. välillä tulee mieleen vähän Azumanga Daioh tai sen tyyppinen sarja, mutta poikahahmoilla. "Oikeastaan enemmän kuin urheilutarina, Ookiku furikabutte onkin nuoren pojan hieman komediallinen, hieman homoeroottinen kasvutarina" joku sanoi viisaasti. blaugh söpö kohtaus 4laugh
PostPosted: Tue Jul 15, 2008 10:06 am

Model oli ihan... mnjää. Taas tykkään piirrosjäljestä, mutta teksti/tarina sai aikaan pientä hupia tai inhonväreitä, miten sen nyt ottaa. Vähän niinkuin Tarotkahvila. Tulee mieleen joku fanfiction. ...ehkä se on vaan suomennos? Eeei, en usko...

Jos ostan taas sen toisenkin osan ja mietin sitten lisää...

Liffy Glitter

wic

Brutal Witch

PostPosted: Fri Aug 01, 2008 7:52 am

maaah... taas tulee vyöry suomennettua mangaa... syksyllä tulee muunmuassa Nausica ja Fruitsbasket. ne molemmat haluaisin...miten tässä rahat riittää... eek
Power! -mangan tarina vaikutti ihan kiintoisalta (tyttö joka pukeutuu pojaksi ja poikien koripallojoukkueeseen..) mutta se näytti piirrostyyliltään jotenkin arveluttavalta (perussohjolta). se on kymmenen kirjaa pitkä, eikä se tyttö edes näytä kiinnostavalta (se vaan on liian tyttö).
Korealaisia sarjakuvia en jaksa ostaa. ainoa hyvä manwa joka on tullut tähän mennessä vastaan on Demon Diary... ei ne pseudomangatkaan oikein iske...
Sain luettua Oofurin niin pitkälle kuin mangaka on sitä piirtänyt ja odottelen innolla lisää. Abe tosiaan yrittää ymmärtää Mihashia ja parantaa heidän suhdettaan, mutta Mihashi vain tuntuu edelleen olevan arka. Saa nähdä tuleeko siitä pojasta koskaan "normaalia". Tämä sarja on nautittava. Olen sitä lukiessa purskahtanut nauruun, sekä vuodattanut muutaman kyyneleen liikutuksesta. Oofuri on täynä pieniä, suloisia kohtauksia, kuten tarina Mihashin lapsuuden kodista ja kohtaus jossa Mihashin äiti vaistoaa poikansa olevan onnellinen. Hahmot ovat aivan ehdotonta plussaa sarjalle. Mihashin ja Aben suhteen lisäksi myös Tajiman ja Hainain välillää näyttää jatkuvasti olevan jotain erikoista. jee! Välillä näyttää siltä että mangaka on ihan tahallaan tehnyt joistakin kohtauksista epäilyttäviä ...mutta eihän siinä mitään pahaa ole! xd
Möyyyyh! kohta Love Modekin loppuu! Junjo Romantica jatkuu vielä jonkin aikaa, mutta se ei ole aivan yhtä hyvä... (julkaisisivat jo sen Zetsuain...)
PostPosted: Fri Aug 01, 2008 3:23 pm

wic
maaah... taas tulee vyöry suomennettua mangaa... syksyllä tulee muunmuassa Nausica ja Fruitsbasket. ne molemmat haluaisin...miten tässä rahat riittää... eek
Power! -mangan tarina vaikutti ihan kiintoisalta (tyttö joka pukeutuu pojaksi ja poikien koripallojoukkueeseen..) mutta se näytti piirrostyyliltään jotenkin arveluttavalta (perussohjolta). se on kymmenen kirjaa pitkä, eikä se tyttö edes näytä kiinnostavalta (se vaan on liian tyttö).
Luin just ton Powerin loppuun, mutta sanoisin että Hanazakari no Kimitachi e oli parempi (melkein sama juoni).

Yralda

Yralda

PostPosted: Tue Aug 12, 2008 9:04 am

Voin sanoa rehellisesti että olen voittamaton. Luin just kolme päivää putkeen Inujaskaa ja vihdoin 558 chapteria myöhemmin olen valmis. Jos tuo ei tappanut niin ei sitten mikään! scream

seuraavaksi sitten Ranma½
PostPosted: Fri Aug 22, 2008 7:14 am

Yralda
Voin sanoa rehellisesti että olen voittamaton. Luin just kolme päivää putkeen Inujaskaa ja vihdoin 558 chapteria myöhemmin olen valmis. Jos tuo ei tappanut niin ei sitten mikään! scream

seuraavaksi sitten Ranma½

Ansaitset hatunnoston. surprised
Itse en todennäköisesti kestäisi kyseisen mangan kanssa moista lukuputkea.

Voyagerious

Eathlinn
Crew

PostPosted: Thu Sep 18, 2008 8:04 am

Joo aikamoinen saavutus kyllä. mrgreen

Mitä smä oon lukenut viimeksi... Gantz yllätti, se oli tosi mukaansa tempaava mangana, kun animea en aikanaan jaksanut katsoa.

Monochrome Factor on huomattavasti animea parempi mangana.

Ja Nana sen kun vaan paranee - siinä olisi muuten laadukas manga suomennettavaksi!
PostPosted: Thu Sep 18, 2008 11:53 am

en tiedä uskallanko aloittaa Nanan ostamista... olen kuullut tosi monelta, että se olisi hyvä. se on kuitenkin jo 20 osaa pitkä... arveluttaa. Petshop of Horrorsin aloitin, koska tykkään sen tapaisesta mangasta ja siinä on kotoisa 90-luvun tunnelma ja estetiikka. tarinatkin laittavat ajattelemaan. varmasti paras sarja, mitä Pauna on tähän mennessä julkaissut. kun joskus pääsen kaupunkiin, jossa on Fantasiapelit, yritän metsästää Jyu Oh Sein ekan osan. se on viimein ilmestynyt tokyopopin julkaisemana. (vieläkin se kiinnostaa)
Olisipa enemmän rahaa ja hyllytilaa...

wic

Brutal Witch

Zeggo

PostPosted: Fri Sep 19, 2008 3:18 pm

Eathlinn
Ja Nana sen kun vaan paranee - siinä olisi muuten laadukas manga suomennettavaksi!

Ilmestyi jo kauppoihin : ) Pitää minun odotella neljäsosaan ennen kuin saa taas tietää miten jatkuu... Minäkin suosittelen, jos yhtään ihmissuhdesarja kiinnostaa.
PostPosted: Tue Sep 23, 2008 7:48 am

Oho, no sehän oli näppärää!

Ja huomaa kyllä, ettei ole tullut Suomen mangatilannetta seurattua. One Piecejä ostan aina pinon kun käyn maassa. biggrin

Nanan tarina on kyllä semmoinen, että se pitkistyy ja mutkistuu, simppelistä alkuasetelmasta on kiertymässä melkoinen kiemura.

Pet Shop of Horros on oikein kiva. Oli pakko alakaa ostaa PSoH Tokyota kun sattui silmiini. 3nodding

Eathlinn
Crew

wic

Brutal Witch

PostPosted: Sat Nov 08, 2008 5:30 am

Uskalsin sittenkin aloittaa lukemaan Nanaa ja kyllähän minä pidän siitä. Arkeakin kuvataan mielenkiintoisesti ja mieleeni painui hyvin varsinkin kohta, jossa Nanat olivat ostoksilla. Piirrostyylistä en aluksi oikein pitänyt, koska hahmot eivät pitkine tikkujalkoineen näyttäneet kovin inhimillisiltä, mutta olen taas alkanut tottua siihen. Aika ärsyttävä juttu oli, kun siinä viitattiin niin paljon mangakan aiempiin sarjakuviin (joita en tietenkään ole lukenut) mutta koska ne eivät liity mitenkään tarinaan, niin eivät haittaa.
Petshop of Horrorsin kakkososa yllätti sillä, että se ei ollutkaan kaavamainen "joka luvussa uusi lemmikki" vaan siinä oli muutakin. Kreivi D:hen ei voi olla tykästymättä.
Fruits Basketin ensimmäinen osakin tuli ostettua kun sitäkin on ehditty suomentaa. En tiedä mistä johtuu, mutta minä ahdistun tällaista shoujoa lukiessani ja tässä tapauksessa en oikein välitä niistä hahmoistakaan. Piirrosjäkikään ei yllätä ja kerronta on mielestäni sekavaa. Jos olisin (jotain viisi vuotta) nuorempi ja tykkäisin katsella tytönnäköisillä pojilla ja ihkuttelevilla lyhythameisilla koulutytöillä ja kukilla täytettyjä sivuja niin ehkä saattaisin pitääkin tästä... toivon että sarja kehittyy jatkossa (ja paljon!)
Deathnoten MisaMisa tosiaan on ärsyttävä hahmo! (toivottavasti hänelle tapahtuisi sarjan aikana jotain oikein pahaa, jotta minäkin ymmärtäisin hahmon merkityksen.)
Sitten viikon löytö oli Axis Powers Hetalia -sarja. (ei julkaistu enkuksi ainakaan vielä, mutta enkuksi käännettyjä skanneja lueskelen) ja tämä kuva innostutti sarjan kimppuun. Sarjakuva on tavallaan parodia toisesta maailmansodasta ja erimaiden kansojen stereotypioita käytetään myös hyväksi. Suurin osa sarjiksen tapahtumista viittaa siihen, kuinka sodassa on oikeasti kerrottu tapahtuneen. Jokaista maata vastaa tietysti hahmo. Suomi on tässä tapauksessa ukepoika, jota Ruotsi semettää. hyvin riemukas ja sympaattinen sarja ja kuulemma animeakin alkaa ilmestyä piakkoin. jei! ^___^
PostPosted: Tue Nov 18, 2008 6:09 pm

Liftrasir
Model [snip]
Jos ostan taas sen toisenkin osan ja mietin sitten lisää...

Joo, ei se iske. Ei toinen eikä kolmas ja oliko niitä jo neljäskin. Olen kai liian vanha tjsp.
Ja vampyyriaihe on imetty kuiviin (heh heh!).

Nyt(kään) ei kiinnosta taas(kaan) mikään,
kai minusta on tullut kaavoihin kangistunut One Piece + Conan -kuluttaja. Ja doujinshikuluttaja, krhöh. ninja

Ei kun, kaveri sanoi että Code Geassia löytyy jo, sitähän minä hankin. Tosin valitti että menee ikävästi kouludraaman puolelle.

Liffy Glitter

Liffy Glitter

PostPosted: Sat Dec 27, 2008 6:17 am

Liftrasir
--kaveri sanoi että Code Geassia löytyy jo, sitähän minä hankin. Tosin valitti että menee ikävästi kouludraaman puolelle.

Joop. Missä minun mechat on?!
Onneksi on C.C.
Sopivan erilainen animeen verrattuna, jaksaa lukea. Mauu~! Mutta en välttämättä suosittele niille jotka eivät sarjaa ole seuranneet.

Tarvitsen lisää uutta lukemista evil
Jotain mikä näyttää kivalta ja saa "ahihiii~!" -tunnelmia päähän.
Pitää kai joskus mennä Fantsuun tms. ihan ajan kanssa.
Nykyisin käyntini ovat lähinnä "Aha, ei ole hyllyssä, moikka" -luokkaa, räydyn vanhojen tuttavuuksien parissa turhan tiuhaan...
Reply
Suomi Kilta - Det Finska Gillet - The Finnish Guild

Goto Page: [] [<<] [<] 1 2 3 ... 50 51 52 53 [>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces