Welcome to Gaia! ::

Suomi Kilta - Det Finska Gillet - The Finnish Guild

Back to Guilds

Reply Suomi Kilta - Det Finska Gillet - The Finnish Guild
Manga Thread :) Goto Page: [] [<<] [<] 1 2 3 ... 49 50 51 52 53 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Suosikkisi suomennoksista?
  Dragonball / Sandland / Kajika
  Ranma½ / Inuyasha
  One Piece
  Salapoliisi Conan
  Kamikaze Kaitou Jeanne / Time Stranger Kyoko
  Tokyo Mew Mew
  Neon Genesis Evangelion
  GUNNM
  Joku muu...
  En lue suomennoksia.
View Results

Eathlinn
Crew

PostPosted: Fri Dec 07, 2007 10:33 am

Paikallinen Forbidden Planet on loistanut hommaamalla hirveästi mangaa, jota en ole vielä lukenut...

Niiden parissa aika kuluu ja lukemattomien kirjojen/mangojen pino ei meinaa pienentyä ollenkaan~

Black Cat 11, FMA 14, Spiral 1 - muutamia hyviä mainitakseni. Spiral mangan pitäisi olla animea parempi. Toivottavasti kanssa on, anime oli aika raivostuttava kokemus aikanaan!
PostPosted: Thu Dec 20, 2007 10:43 am

kohta minäkin tutustun Narutoon kun Sangatsu julkaisee sitä suomeksi. Deathnoteakin luvattiin tulevan kohta ja sitten tulee vieläkin lisää sarjoja... iih. edessä on paljon ostamista. en minä tietenkään kaikkia voi kerätä. pseudot, One piece, Rave, tanemurat ja puniksen manhwat jäivät ostamatta. rolleyes

wic

Brutal Witch

Eathlinn
Crew

PostPosted: Sat Dec 22, 2007 2:00 am

Alive ja Zombie Loan on viimisimmät ei-yaoi sarjat, jotka kiinnostaa. 3nodding
PostPosted: Sun Dec 23, 2007 6:53 pm

Voisin joululahjana itselleni käydä ostamassa vaihteeksi hieman enemmän mangaa, omat lukuhetkeni rajoittuvat tällä hetkellä aina uusiin One Piece, Conan ja ... ja... umm, siinäpä ne taisivat ollakin.
...esimerkiksi Fullmetal Alchemistia voisi lukea pidemmälle.

Hellsing vol 8 tuli tässä jopitkäaikasittenmuttanytvastaluin hankittua. Siinäkin yksi sarja minkä hypetysvaihe jäi itseltä unholaan, voisi kokeilla taas... tosin seuraavaa kirjaa saakin odotella varmaan vuoden päivät. Oletus, en tiedä, en jaksa tietoa hakea, laiska kurja huono fanityttö.

OMG on edelleen kaveri... ei sekään enää varsinaisesti iske, mutta koska odotin sitä niin kauan niin ei nyt sovi myöntää itselleen ettei se ehkä enää olekaan lukuihanne lol
Horoskooppimysteerit taitaa olla sama kuin Zodiac P.I.? Ensimmäiset pari kirjaa luin englanniksi, ja vaikka silloin manga oli minulle vielä ooh-hieno-uusi-juttu-kaikki-on-kivaa-kaiken-ostan, niin se oli jo silloin huono. Mutta jos kyseessä on eri kuin Zodiac P.I., niin unohtakaa äskeinen...

Voi hiivatti, jotenkin asiat mistä tykkään ovat menneet niin rajun muutoksen läpi että nyt lähinnä kiukuttaa oman kirjahyllyn katselu kun siellä "ei ole mitään" confused Mutta sitten kun ei haluaisi mitään sarjaa keskenkään jättää... no, onneksi siellä ei mitään kummempia iäisyyssarjoja olekaan.

Kaikki on edelleen "blaah", tarvitsen jotain uutta ja ihmeellistä mutta kun ei jaksa raahata ahteriaan mihinkään kirjakauppaan :'D Tai no jaksaisi jos olisi edes pääsy... tosin Lappeenrannassa taitaa olla lähin Fantasiapelit nykyään, sinne ehkä marssin joskus.
No jaa, kirjastoon. Jos siellä olisi vaikka Tanemuraa jolla sulattaa aivonsa.

...hei, onko shoujo-aita julkaistu missään määrin ja millä nimillä? Siinä minulle uusi kohde (uusi ja uusi, olen ajatellut lukea sen suunnan teoksia jo varmaan pari vuotta, mutta tuloksetta). Vai pitääkö vain turvautua teh intarwebsiin ja säästää rahojaan?

Liffy Glitter

thoughtless`

PostPosted: Sun Feb 17, 2008 1:47 am

Liftrasir
...hei, onko shoujo-aita julkaistu missään määrin ja millä nimillä? Siinä minulle uusi kohde (uusi ja uusi, olen ajatellut lukea sen suunnan teoksia jo varmaan pari vuotta, mutta tuloksetta). Vai pitääkö vain turvautua teh intarwebsiin ja säästää rahojaan?
Tietääkseni valikoima on shounen-aita paljon pienempi, mutta ainakin Seven Seas Entertaiment on julkaissut yuria jossain määrin, esimerkkinä Strawberry Panic. Itse en ole kyseiseen genreen tutustunut eli en osaa taata kyseisen julkaisun laatua, kuka tietää jos tutustuttuasi SP:hen saat hyvin huonon kuvan aiheesta. Mutta kaikista aiheista on niitä hyviä ja huonoja julkaisuja.

Otakukulttuurin sivuilta löytyi seuraava lainaus:

zsb
Englanniksi käännettyä yuri-mangaa löytää nyt kirjakaupoista enemmänkin kun Seven Seas on saanut hommat rullaamaan jollakin tasolla. Eli seuraavia on tarjolla ainakin ensimmäinen osa:

First Love Sisters
Kashimashi (kyseenalainen koska Hazumu on alunperin poika)
Strawberry Panic
Tetragrammaton Labyrinth (kyseenalainen ainakin kahden ensimmäisen osan perusteella, ei vielä paljoa shoujo-ai:ta näy mutta pieniä jännitteitä on)
The Last Uniform
Venus Versus Virus
Voiceful
PostPosted: Tue Feb 19, 2008 2:11 am

Tulihan se Naruto suomeksikin vihdoin, pääsee tämäkin kelvoton "sivistymään" ainakin ekan osan verran. ninja

Liffy Glitter

Ainoka

1,300 Points
  • Gaian 50
  • Member 100
PostPosted: Sat Mar 01, 2008 1:11 pm

Oh la la, ostin Trinity Bloodin ekan eilen! Olin niin mielissäni kun kuulin, että se suomennetaan, eipä tarvinnut heittää rahojaan Tokyopopille!

Koko manga on hyvä, eikä käännöksestäkään löytynyt pahempaa sanottavaa. Paitsi miksi ihmeessä kaiken tekstin tulee aina olla comic sansilla tehtyä? Inhottava fontti.
PostPosted: Fri Apr 04, 2008 4:05 am

nyt olen lukenut kaksi pokkaria Nartoa ja onhan se ihan viihdyttävä. (vaikka en kyllä ostaisi englanniksi.) jokin koukku taisi kakkoskirjassa olla niin pitää ostaa kolmaskin kirja ja pähkäillä sitten jatkaako sarjan lukemista...
Trinity Bloodeja luen ja ostan edelleen enkuksi. vitonen tuli vasta hankittua. jostain syystä minä siedän Esteriä paremmin kuin naishahmoja yleensä mangassa. ihmettelen aina kun kaikki valittavat jostain ihmeen sopimattomista söpöilykohtauksista. minusta ne ovat sarjan huumoria, eivätkä häiritse. biggrin
möyf! en ole vieläkään löytänyt Claymoren ekaa osaa. kaksi ja kolme minulla on ja tykkään lukea sitä sarjaa. Teresan ja Claren suhdetta kuvattiin edelleen hellyyttävästi. piirrosjälki on oikein nättiä kun siihen tottuu.
sitten ostin Passion nelosen. pitäähän sekin sarja saada loppuun. jospa se nyt olisi se viimeinen osa... enää ei ollut häiritsevästi painotettuja sanojakaan.
kylkiäiseksi teki mieli ostaa jotain mukavaa ja kevyttä. valitsin Wagamama Kitchenin, koska se on vain yhden mangapokkarin pituinen ja Monchi Kaorin mangat saavat minut usein ilahtumaan. tämä teos yllätti täysin. Monchin piirrosjälki vaikuttaa aluksi luonnosmaiselta ja se vaatii totuttelemista. minusta se on kuitenkin hienoa, omaperäistä ja helposti tunnistettavissa juuri hänen tyylikseen. kaikkille se ei kuitenkaan kelpaa, kuten poikkarin muukaan sisältö. se poikkeaa monella tavoin kaikesta, mihin on yaoita lukiessa tottunut ja ikäänkuin mangaka tekisi sen ihan tahallaan. kirjassa on kaksi toisistaan erillään olevaa tarinaa... ensimmäinen chapteri oli (varmaan hämäyksen vuoksi) erittäin tyypillinen shounen-ai tarina. siinä esiteltiin hahmot (syötävän suloinen oppilaspoika ja "vastahakoinen seme" -opettaja). ensimmäisen luvun jälkeen meno alkoi kiihtyä ja mukaan tuli tuhma huumori. tunnelma tuntui muuttuvan perusteellisesti.... tykkäsin todella tästä kirjasta (kannatti ostaa ^___^). palautti mieleen kuinka erillaisia toteutustapoja yaoillakin voi olla ja että aina on mahdollisuus yllättyä. erikoisuutensa ja Monchin kreisin huumorin ja asoiden esitystapojen vuoksi tämä ei ehkä sovi kaikille (vaikka yaoista pitäisivätkin). Monchi Kaorin mangaa olisi mukava hankkia lisääkin, mikäli sitä julkaistaan. domokun

wic

Brutal Witch

YamiEiji

PostPosted: Sat May 10, 2008 6:43 am

Mielestäni Spiral on reippaasti parempi mangana mitä animena, jotenkin anime oli niin pitkästyttävä.. sweatdrop

Trinity Blood kun tuli suomeks ekassa osassa otti tosissaan pattiin sen papin ainaiset "aktivointi" bälä bälä jutut mutta ostin kumminkin sit 2vol nii sit aloin vasta pitämään kyseisestä sarjasta vaikka aikalailla sekava onkin.. confused

Tällä hetkellä keräilen Yu Watase:n teoksia ne ovat olleet yllättävän hyviä rakkaus-lälläreitä yleensä en siedä romansseja tosin... biggrin
PostPosted: Sun May 11, 2008 5:22 am

Salapoliisi conan on paras! biggrin

omimako-san

Eathlinn
Crew

PostPosted: Thu May 29, 2008 8:20 am

Spiral manga on ehdottomasti animea parempaa. Se anime sukkasi.

Toivottavasti myös joitakin asioita oikeasti selviää mangassa... kolmonen makoilee kotona, pitäisi lukea se. biggrin
PostPosted: Tue Jun 10, 2008 3:23 am

Aloitin ihan lukemalla suomennettua Dragonball mangaa, ja sitten tuli kerättyä koko sarja.
Muita suomennettuja sarjoja joita luen ovat One Piece, Naruto, Fullmetal Alchemist, Yu-Gi-Oh!... Ja Hra Toriyaman muita suomennettuja...

Mutta suurin osa lukemastani mangasta on englannin kielistä.
Kyllä, yritin ehdottaa paria suosikkiani Sangatsumangalle, mutta vastaus kuului, että he pitäytyvät nyt niissä ns. "kaikille sopivissa sarjoissa".

Ehdotukseni olivat 666 Satan, joka on yksi suosikki manga sarjoistani, ja jonka haluaisin käännetyksi, koska jenkki versiota ei ole kiva lukea, kun nimikin on muutettu.
Toinen ehdotus oli Hunter x Hunter, mutta varsinkin ensimmäinen osa on hieman... Tuherrusta, eikä kaikilla saattaisi riittää into lukea sitä.
(Mikä on harmi, sillä kyseessä on loistava sarja.)

Riivaaja

Durem Dark Elf

rockfever

PostPosted: Sat Jun 14, 2008 12:25 am

En hirveesti lueskele, paitsi joskus jonkun uuden One Piecen tai FMAn minkä serkku on ostanu. Muuten en.
PostPosted: Sat Jun 14, 2008 3:51 am

tällä hetkellä luen suomeksi:
-OMGeetä
-Yotsubatoa
-Nartoa
-Vagabondia
-Conania (olen edelleen jäljessä)
(kohta tulee Death Notea ja pääsee seuraamaan Ällän syöpöttelyä) 4laugh

enkuksi:
-Claymore (miksi näitä ei ole ikinä kaupassa samaan aikaan kun minä?!)
-Junjo Romantica
-Love Mode (uusimmat osat pitäisi ostaa kunhan pääsisi kaupunkiin)

netistä:
Zetsuaita ja Bronzea (tämä on todella itkettävä sarja ja menee vain rajummaksi loppua kohden. sarja on äärimmäistä romance-draamaa ja musta huumori vain lisää kiintymystä hahmoihin. mielenkiintoisen tästä tekee myös Minami Ozakin sangen erikoinen maailmankatsomus, johon kuuluvat esim. veren ja romantiikan sekoittaminen ja intohimon kuvaaminen riivauksena.... todellinen taideteos! ilmestyisipä tämä joskus enkuksi pokkareina.... heart

wic

Brutal Witch

Yralda

PostPosted: Sun Jun 22, 2008 12:30 pm

Uusimmat ostokset ovat nyt hyllyssä komeilevat FLCL mangat, jotka oli pakko ostaa kun oli niin hyvä anime. Lisäksi olen koukuttanut itseni Fairy Tailiin joka on aivan awesome! xd
Reply
Suomi Kilta - Det Finska Gillet - The Finnish Guild

Goto Page: [] [<<] [<] 1 2 3 ... 49 50 51 52 53 [>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces